پیکسل‌های گوگل دارای استاندارد مقاومت IP53 هستند

با وجود این‌که گوگل در مراسم معرفی اشاره‌ای به این موضوع نکرد اما پیکسل‌های گوگل تا حدی در برابر آب و گردوغبار مقاوم هستند.

0

با وجودی که نبود قابلیت مقاومت در برابر آب و گردوغبار تا سال گذشته عیب بزرگی محسوب نمی‌شد اما حالا که پرچم‌داران مهمی مثل آیفون 7، گلکسی اس 7 و اکسپریا XZ از این قابلیت برخوردارند می‌توان آن را یک ضرورت در میان گوشی‌های رده‌بالا دانست. گوشی‌های پیکسل جدید گوگل اما با استاندارد IP53 عرضه خواهند شد اما این استاندارد به چه معناست؟

بر اساس تعریف استانداردهای IP پیکسل‌های گوگل در برابر گردوغبار محافظت شده و در برابر پاشش آب نیز مقاوم هستند. به این ترتیب گردوغبار در حد عادی به گوشی‌های آسیبی نرسانده و پاشیدن آب با زاویه تا 60 درجه نیز مشکلی برای آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. در تجربه واقعی اگر در هنگام استفاده از Pixel یا Pixel XL باران گرفت نیازی به نگرانی نیست اما قطعاً نمی‌توانید این گوشی‌ها را به زیر آب ببرید.

Galaxy-Note-7-water-resistance

در عوض رقبای اصلی پیکسل که قیمتی برابر با این گوشی دارند از استانداردهای بالاتری استفاده می‌کنند. آیفون 7 با استاندارد IP67 و گلکسی نوت 7 با استاندارد IP68 عرضه شده و می‌توانید آن‌ها را حداقل تا عمق یک متری آب تمیز برای 30 دقیقه نگه دارید. البته عدم مقاومت پیکسل‌ها در برابر آب جای تعجبی هم ندارد چرا که اچ‌تی‌سی شرکت سازنده آن‌ها پرچم‌دار خود را بدون این ویژگی عرضه کرده است.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.