هدست واقعیت مجازی Daydream View گوگل رسماً معرفی شد

گوگل پلتفرم Daydream خود را ماه‌ها پیش معرفی کرده بود و حالا با معرفی اولین گوشی‌های مجهز به این فناوری یعنی سری Pixel هدست واقعیت مجازی خود را نیز به شکلی متفاوت معرفی کرده است.

0

این هدست که قرار است آذرماه با قیمت 79 دلار به بازار عرضه شود طوری طراحی شده که پوشیدن آن راحت باشد و از استفاده از آن خسته نشوید. هدست Daydream View از جنس فوم و پارچه نرم ساخته شده و بخش لولایی پلاستیکی آن نیز برای قرار گرفتن گوشی در آن طراحی شده است. به گفته گوگل این هدست کمتر از 200 گرم وزن داشته و به این ترتیب از هدست محبوب Gear VR سامسونگ سبک‌تر است. بخشی از هدست که با صورت تماس دارد قابل جداشدن و شستشو بوده و به این ترتیب دوام هدست افزایش خواهد یافت.

daydream-view-price-colros

این هدست در حال حاضر تنها با گوشی‌های Pixel و Pixel XL گوگل کار می‌کند اما در آینده گوشی‌های بیشتری با پلتفرم Daydream گوگل عرضه خواهند شد و شاید گوشی‌های فعلی نیز با پشتیبانی از این ویژگی آپدیت شوند. به گفته گوگل هدف از ساخت Daydream View عرضه هدستی است که کاربران به راحتی از آن استفاده کنند و پوشیدن آن نیز وقت‌گیر نباشد. وقتی گوشی آنلاک شده را در جایگاه آن قرار می‌دهید چیپ NFC درون هدست Daydream را اجرا کرده و همچنین گوشی به صورت خودکار بسته به نحوه قرارگیری هدست روی سر شما تصویر را در مرکز قرار خواهد داد.

google-daydream-view-slate

این هدست همچنین با یک کنترلر همراه است که دارای یک دکمه Home و یک دکمه منو به همراه یک ترک‌پد قابل کلیک است. دکمه‌های تنظیم صدا در کنار آن قرار گرفته و سنسورهایی درون این کنترلر برای تشخیص حرکت قرار داده شده است. با وجود این‌که به دلیل بی‌سیم بودن و عدم نیاز به دوربین این کنترلر نمی‌تواند مکان دقیق شما را مثل HTC Vive تشخیص دهد اما می‌تواند حرکت دست شما را برای نشانه‌گیری دنبال کند. وقتی از آن استفاده نمی‌کنید این کنترلر در جایگاهی درون خود هدست قرار خواهد گرفت.

Daydream View در ابتدای عرضه با رنگ خاکستری وارد بازار خواهد شد و سال آینده میلادی رنگ‌های برفی و قرمز نیز به آن اضافه خواهند شد. شروع پیش‌فروش این هدست از 28 مهرماه آغاز شده و همان‌طور که گفتیم عرضه رسمی از آذرماه شروع می شود.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.