شارپ از صفحه‌نمایش IGZO خود با تراکم پیکسلی 1000ppi برای واقعیت مجازی پرده برداشت

شرکت شارپ در نمایشگاه CEATEC 2016 از صفحه‌نمایش‌های‌ جدیدی رونمایی کرده که تراکم 1000 پیکسل در هر اینچ را پیش روی کاربران قرار خواهند داد.

0

به گزارش وب‌سایت Androidheadlines، نمایشگاه سیاتک 2016 در حالی در کشور ژاپن در حال برگزاری است که شرکت‌های مختلف برای رونمایی از جدیدترین محصولات و تشریح چشم‌اندازهای جدید دستگاه‌های هوشمند، گردهم آمده‌اند. تمرکز شرکت‌ها در سال جاری روی اینترنت اشیا و سیستم‌های فیزیکی سایبری (CPS) بوده است. با وجود این، شارپ از جمله شرکت‌هایی است که محصولی متفاوت را برای رونمایی در این نمایشگاه درنظر گرفته است. این شرکت از صفحه‌نمایش IGZO (مخفف اکسید روی گالیم ایندیم) جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند هزار پیکسل را در هر اینچ خود جای دهد.

شارپ سالهاست که توسعه صفحه‌نمایش‌های IGZO را در دستورکار قرار داده و این تکنولوژی بارها و بارها توسط شرکت‌های فعال در حوزه تولید گوشی‌ها و تبلت های هوشمند از جمله اپل به‌کار گرفته شده است. IGZO مواد نیمه‌هادی را دربر می‌گیرد که به بهبود رزولوشن و اندازه صفحه‌نمایش‌های مسطح از جمله OLED کمک می‌کند. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، محصول رونمایی شده توسط شارپ، به‌طور ویژه برای استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی طراحی شده است. در مقام مقایسه، بدنیست بدانید اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی که در نوامبر سال 2015 میلادی رونمایی شد، از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل بهره می‌برد که تراکمی در حدود 806 پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت. هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR هم با بهره‌مندی از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل پیش روی کاربران قرارگرفته که تراکم 518 پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت. Oculus Rift هم از صفحه‌نمایشی با تراکم 461 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد.

sharp-igzo

دلیل نیاز به تعداد پیکسل‌های بیشتر در هدست‌های واقعیت مجازی کاملا مشخص است. در واقع هرچه صفحه‌نمایش دستگاه‌های الکترونیکی به چشم انسان نزدیک‌تر باشد، پیکسل‌ها تا حد بیشتری قابل مشاهده خواهند بود. موضوعی که در نهایت به ایجاد پدیده Screen-Door و کاهش کیفیت کلی تصویر منجر خواهد شد. با تمام این تفاسیر، صفحه‌نمایش‌های جدید و با کیفیت شارپ هنوز راه زیادی برای ورود به بازار و مهم‌تر از آن، ادغام در هدست‌های واقعیت مجازی دارند.

Androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.