گوگل یکی از مدیران سابق آمازون را برای توسعه گوشی‌هایش استخدام کرد

گوگل حساب ویژ‌ه‌ای برای توسعه گوشی‌های خود دارد و اخیرا باخبر شدیم یکی از مدیران سابق آمارزون را برای توسعه گوشی‌های گوگل به استخدام این شرکت درآمده است

0

بر اساس گزارشی که در اینفورمِیشِن (information) منتشر شده یکی از مدیران ارشد و کلیدی واحد سخت‌افزاری آمازون به استخدام گوگل در آمده است. دیوید فاستِر (David Foster)، ممکن است سکان واحد تولید محصولات پیکسل را در دست بگیرد. فاستر سابقه کاری بسیار خوب و موفقی در آمازون دارد. این مدیر ارشد به مدت ۵ سال در آمازون هدایت پروژه‌های ساخت محصولات بسیار موفقی را در دست داشته است. مدیریت پروژه تولید اسپیکرهای معروف اِکو (Echo)، کیندر پِیپِر وایت (PaperWhite) و کیندل ویِیج (Voyage) به همراه تعدادی دیگر از محصولات درجه یک آمازون در این مدت بر عهده فاستر بوده است.

این محصولات در آزمایشگاه آمازون، موسوم به Lab126 تولید می‌شود، این آزمایشگاه در گذشته به عنوان پایگاه مخفی سخت‌افزاری آمازون به حساب می‌آمد. هسته ساخت کتابخوان‌های معروف کیندل آمازون در همین آزمایشگاه شکل گرفته است. جالب است بدانید، اسپیکرهای اکو، Dash Button‌ها، تبلت‌های سری فایِر (Fire)، تلویزیون‌های آمازون و حتی گوشی‌های سری فایر آمازون هم در این آزمایشگاه طراحی شده‌اند.

البته گوشی‌های سری فایر‌ آمازون با موفقیت خوبی در بازار روبرو نشد و در نهایت آمازون مجبور به توقف برنامه‌‌ریزی برای مدل‌های بعدی این گوشی و همچنین تجهیزات جانبی آن شد.

دیوید فاستر قبل از آمازون هم در مایکروسافت مشغول به کار بوده است، وی در آن زمان برای مایکروسافت پروژه ساخت دستگاه‌های Zune HD را هدایت می‌کرده است. بد نیست بدانید فاستر حدود ۵ سالی را هم برای اپل خدمت کرده است. گوگل در حال حاضر مشخص نکرده که فاستر قرار است چه نقشی را در تولید و طراحی گوشی‌های سری پیکسل این شرکت ایفا کند و انتظار می‌رود رسما شاهد اخبار حضور فاستر در گوگل از جانب این شرکت باشیم.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.