پاناسونیک از باتری‌های قابل انعطاف لیتیوم‌یونی رونمایی کرد

همان‌طور که در جریان هستید، بزرگ‌ترین معضل تولید کنندگان گوشی‌های هوشمندی که خواهان عرضه گوشی‌های تاشو تا به امروز بوده‌اند، باتری این دست از محصولات است. حال به نظر می‌رسد این مشکل نیز از میان برداشته خواهد شد زیرا شرکت پاناسونیک روز گذشته از نسل جدید باتری‌های لیتیوم‌یونی رونمایی کرد که به معنای واقعی قابل انعطاف هستند.

0

باتری‌های قابل انعطاف لیتیوم‌یونی پاناسونیک برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی انعطاف‌پذیر و حتی گوشی‌های تاشو نسل بعدی مناسب هستند، زیرا تنها 0.55 میلی‌متر ضخامت دارند.

بر اساس اعلام شرکت سازنده، باتری‌های لیتیوم‌یونی تازه معرفی شده به معنای واقعی قابلیت انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کنند، زیرا می‌توان حتی آن‌ها را تا بیش از زاویه 15 درجه با شعاع 40 میلی‌متر (زاویه تحمل خمش در کارت‌های اعتباری ژاپنی) خم کرد. در سوی دیگر هیچ خللی در عملکرد این باتری‌های پس از اعمال خمش ایجاد نخواهد شد، به طوری آن‌ها را می‌توان بارها و بارها شارژ کرد.

علاوه بر این پاناسونیک تمهیدات ایمنی ویژه‌ای در ساخت این باتری‌ها تدارک دیده، به طوری که اطمینان خاطر داده است که از  باتری‌های قابل انعطاف لیتیوم‌یونی این شرکت به راحتی می‌توان در گجت‌های پوشیدنی استفاده کرد.

این دست باتری‌ها دارای چند لایه داخلی و بیرونی هستند، به طوری که به کار گیری این روش می‌تواند از نشت و گرمایش غیر طبیعی در طول تکرار خم شدن جلوگیری کند.

اولین سری از نسل جدید باتری‌های قابل انعطاف لیتیوم‌یونی پاناسونیک اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. در سوی دیگر بر اساس اسناد منتشر شده، پاناسونیک همچنین قصد دارد بر روی کاهش ضخامت این باتری‌ها تمرکز کند، به طوری که شرکت‌های تولید کنند سخت افزار در سال آینده هیچ مشکلی در به کار گیری این باتری‌ها در گجت‌های هوشمند و حتی کارت‌های اعتباری نسل آینده نداشته باشند.

البته ناگفته نماند که این باتری‌ها از یک مشکل اساسی رنج می‌برند که آن هم ظرفیت کم آن‌هاست؛ بدین ترتیب که باتری‌های مورد بحث در حال حاضر در ظرفیت‌های  17.6، 40 و 60 میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار خواهند شد که برای به کار گیری در گوشی‌های هوشمند بازار کنونی بسیار کم است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.