بلک‌بری طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند را کنار می‌گذارد

بلک‌بری امروز اعلام کرد که از این پس طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند را کنار خواهد گذاشت. به این ترتیب گوشی‌های بلک‌بری را شرکت‌های دیگر طراحی کرده و می‌سازند و این شرکت تنها تأمین کننده نرم‌افزار آن‌ها خواهد بود.

0

اگر به خاطر داشته باشید بلک‌بری در مردادماه گوشی DTEK50 خود را معرفی کرد که در واقع نسخه‌ای از گوشی Idol 4 آلکاتل بود. به این ترتیب به نظر می‌رسد بلک‌بری قصد دارد همین روال را ادامه داده و خود را از زمینه طراحی و ساخت گوشی‌ها کنار بکشد. جان چن مدیرعامل بلک‌بری در بیانیه‌ای این‌گونه می‌نویسد:

این شرکت قصد دارد کل توسعه داخلی سخت‌افزار را پایان دهد و برای این کار از شرکای خود استفاده خواهد کرد. ما به نقطه عطف استراتژی خود رسیده‌ایم. پایه مالی ما قوی است و در حال تغییر تمرکز به سمت نرم‌افزار هستیم.

این خبر البته اصلاً غافلگیرکننده نیست چرا که بلک‌بری سال‌هاست در زمینه گوشی‌های هوشمند با افت شدیدی روبرو شده است. طبق تخمین شرکت گارتنر بلک‌بری در یک‌چهارم دوم سال جاری تنها 0.1 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته و حدود 400 هزار گوشی فروخته است. آخرین گوشی هوشمندی که توسط این شرکت طراحی و ساخته شد Priv نام داشت که اولین گوشی اندرویدی این شرکت هم محسوب می‌شد.

blackberry-priv

در آن زمان آقای چن گفت این شرکت نیاز داد تا در هر سال 5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد تا بتواند در این کسب‌وکار باقی بماند. او بعدها این رقم را به 3 میلیون دستگاه تعدیل کرد اما به نظر می‌رسد کاربران دیگر رغبت چندانی به خرید گوشی‌های این شرکت ندارند. به همین دلیل بلک‌بری تصمیم گرفته تا در زمینه قوت خود یعنی نرم‌افزار ایمن تمرکز بیشتری کند و آخرین تلاش‌های خود را از طریق شراکت با سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند انجام دهد. با وجود این‌که چن از بهبود 30 درصدی درآمد در بخش نرم‌افزار و سرویس‌ها خبر داده بود اما گزارش مالی این شرکت خبر از 372 میلیون دلار ضرر داده است.

theverge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.