ثبت رکورد ۵۰۰ هزار سیم کارت فعال نوجوان توسط انارستان در تله‌کام ۲۰۱۶

محسن مروجی مدیرعامل مجموعه انارستان با اعلام این خبر در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تله‌کام ۲۰۱۶ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته در حوزه ورود کودکان و نوجوانان به فضای مجازی فعالیت چندانی صورت نگرفته است این موضوع سبب شد راهکارهای جدیدی را برای توسعه این بخش و امنیت کودکان و نوجوانان در این زمینه فراهم کنیم.

0

وی با اشاره به مطالعاتی که در زمینه ارائه خدمات امن به کودکان صورت گرفته است گفت: برآورد می‌شود بازاری سه میلیونی برای فعالیت در این بخش وجود داشته باشد و تاکنون نیز موفق شدیم یک میلیون سیم کارت نوجوان را با همکاری همره اول وارد بازار کشور کنیم.

مدیرعامل انارستان با تشریح فعالیت‌های این مجموعه در حوزه MVNO اعلام کرد مجموعه انارستان موافقت اصولی برای تبدیل شدن به اپراتور مجازی موبایل، نوع یک، را نیز از سازمان تنظیم مقررات دریافت کرده است و در حال مذاکرات نهایی با اپراتورهای داخلی برای راه‌اندازی است.

وی با اشاره به اینکه پلت فرم انارستان آمادگی دارد تا محمل مناسبی برای محتوای امن مخصوص نوجوانان در کشور ارائه کند از همکاری با ۳۰۰ شرکت تولیدکننده محتوا در حوزه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در این زمینه تا چند ماه آینده شاهد رونمایی سیستم‌عامل امن و قابل مدیریت والدین برای کودکان خواهیم بود.

تبلت نوجوان دیگر محصول انارستان است که در راستای الزامات مورد نیاز برای حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی تعریف شده‌ است، مدیرعامل انارستان در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت در این راستا قصد داریم با سیستم‌عامل مدنظر تبلتی را وارد بازار کنیم که والدین تصمیم بگیرند فرزندانشان چگونه در فضای مجازی وقت بگذرانند البته این به معنی محدود کردن سرویس نیست اما این امکان را برای خانواده‌ها به وجود آوردیم که فعالیت فرزندان را مدیریت کنند.

وی همچنین با اشاره به همکاری با آموزش‌وپرورش برای شناسایی قطب‌های هوشمندسازی آموزش‌وپرورش گفت: این سند هم اکنون تهیه شده است و قرار است با تائید آموزش‌وپرورش در جهت شناسایی شخصیت نیازهای نوجوانان به مدارس ابلاغ شود.

انارستان سرزمین تحقق رویاهاست!

انارستان یک پروژه­ی بزرگ و گسترده است که بنا دارد به ابعاد مختلف نیازهای نوجوانان ایرانی بپردازد. بر همین اساس در وب­سایت انارستان بخش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام به قسمتی از دغدغه‌های قشر نوجوان پاسخ می‌­دهد. بعد از تحقیق و مطالعات فراوان، نیازهای اساسی نوجوان ایرانی را شناسایی و مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی راه­کارها را بومی­سازی کرده­ایم. البته نباید این نکته را فراموش کرد که انارستان در ابتدای راه دراز و پر مخاطره­ خود قرار دارد و تا نقطه­ ایده­‌آل هنوز فاصله دارد. بخش‌­های غیرفعال به­‌زودی قرار است فعالیتشان را شروع کنند و بخش‌هایی هم به سایت افزوده خواهند شد.

از این مسیر می­توانید به انارستان برسید: http://anarestan.com

اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO)

با توجه به اینکه وزارت ارتباطات مجوزهایی جهت ایجاد اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) را در کشور صادر کرده است، به نظر می‌رسد که باید از این زیرساخت مهم هم برای هدف ارائه‌ی خدمات و محتواهای امن و مفید به نوجوانان استفاده شود. تفاوت این زیرساخت با سیم‌کارت نوجوان در این است که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در قالب اپراتورهای موجود کشور عرضه می‌شوند؛ ولی در اقدام حاضر، یک اپراتور مجازی ویژه‌ی خدمات مناسب نوجوانان ایجاد خواهد شد. «اپراتورهای مجازی» هرچند از زیرساخت شبکه‌ی اپراتورهای موجود استفاده می‌کنند؛ اما به‌هرحال یک اپراتور جدید هستند و علاوه بر سیم‌کارت ویژه و برند متفاوت، ساختار حقوقی کاملاً متمایزی برای مدیریت کسب‌وکار دارند.

وادینو سرزمین ایده‌های نو

این روزها گوشی تلفن همراه، به ابزار مهمی برای انتشار محتوا و بسیاری از کسب‌وکارها تبدیل شده است. از همین رو به سادگی می‌توانید برای ایده یا کسب‌وکارتان یک اپلیکیشن بسازید. اما این کار وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و هزینه‌ای ندارد. «وادینو» به شما یک پنل می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید بدون دانش فنی، بسیار آسان اپلیکیشن اندروید وios و حتی وب‌سایت اینترنتی خود را بسازید.

nardino

«وادینو» در ساخت اپلیکیشن این امکانات را در اختیارتان می‌گذارد:

  • مدیریت محتوا
  • ایجاد فروشگاه
  • عضویت کاربران
  • شخصی‌سازی قالب‌ها

علاوه بر این امکانات، وادینو امکان ارائه‌ی API به توسعه‌دهندگان را هم دارد.
به راحتی در وادینو (www.vadino.ir) ثبت‌نام کنید، ایده‌تان را پیاده‌سازی کنید، از اپ خود خروجی بگیرید و هر جایی که خواستید، منتشر کنید.

نارکت

درحال حاضر «نارکت» فعال­ترین قسمت سایت محسوب می­‌شود و اساساً انارستان اواخر سال 94 فعالیت خود را با نارکت شروع کرده است. هر کاربر می­تواند با نصب اپلیکیشن روی گوشی خود، از خدمات و مزایای رایگان این فروشگاه مجازی بهره­ مند شود.

narket

برنامه‌های متنوع آموزشی، کمک ­آموزشی و سرگرمی در نارکت قابل دانلود هستند که اغلب به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌­اند. حتی برنامه­‌های غیر رایگان هم مبلغ ناچیزی را در ازای خرید اپلیکیشن اخذ می­‌کنند که برای نارکت یک امتیاز محسوب می­‌شود. در همین شماره، معرفی نارکت را حتماً بخوانید.

برای بازدید از فروشگاه مجازی «نارکت» و خرید کافی است به این آدرس سری بزنید.

نارلیگا

narliga

«نارلیگا» بخش بازی و سرگرمی انارستان است و از محبوب­ترین بخش­ها محسوب می‌­شود. برگزاری مسابقات و لیگ اینترنتی برای تمام نوجوانان ایرانی در سراسر دنیا، باعث استقبال تعداد قابل توجهی از کاربران شده است. ظرف مدت کوتاهی که از فعالیت «نارلیگا»می­‌گذرد، درخواست­های زیادی از سوی کاربران مبنی بر توسعه­ی این قسمت از انارستان به دستمان رسیده است و بنا داریم به‌زودی لیگ دوم راهم برگزار کنیم. طراحان بازی­های اینترنتی هم در صورت تمایل می­توانند بازی‌­هایشان را در انارستان به فروش برسانند و از این طریق درآمد کسب کنند.

نارشو

در قسمت «نارشو»ی انارستان، ویدیوهای آموزشی نمایش داده می‌­شوند و برای دانلود در دسترس کاربران قرار می­گیرند که تمامی آن­ها بر مبنای آموزش رسمی تهیه شده­اند و نوعی کلاس مجازی به شمار می­‌روند. با تکمیل فرآیند تهیه و بارگذاری، انارستان به مرجع مطمئنی برای نوجوانان، والدین و معلمان تبدیل می‌­شود.

narshow

تاکنون بر اساس کتاب­های درسی نوجوانان در مدارس، بیست هزار ساعت فیلم آموزشی ویدیویی تهیه شده است که به‌زودی در «نارشو» قرار داده خواهد شد. علاوه بر این، ویدیوهای سرگرم‌­کننده و مفرح مورد تائید هم در «نارشو» نمایش داده می­‌شود. در انتخاب ویدیوهای سرگرم‌­کننده، سلیقه­‌ی عموم نوجوانان هم مدنظر قرار می­‌گیرد.

سیم­‌کارت انارستان

سیم‌­کارت­‌های انارستان به‌­طور ویژه برای نوجوانان طراحی شده است و تا به حال 150هزار قطعه سیم‌­کارت بین نوجوانان توزیع گشته و از این مقدار 70 هزار مورد، نصب شده است. سیم­کارت­های نوجوان، علاوه بر خدمات رایج مانند برقراری تماس و ارسال پیامک و… قابلیت ایجاد محدودیت را هم دارد.
* اینترنت انارستان، به اینترنت جهانی وصل نمی­‌شود و در آن استفاده از هیچ نوع فیلترشکنی ممکن نیست. در نتیجه والدین می­توانند با خیال آسوده از محتوای موجود در اینترنت، آن را در اختیار فرزندشان قرار دهند.
* کاربر نوجوان تنها به 60هزار سایت سالم دسترسی دارد که از آن با عنوان «فهرست سفید» یاد می­‌شود. جز این فهرست، سایت­های دیگر در اینترنت نوجوانان باز نخواهند شد.

* در سیم­کارت انارستان این امکان برای والدین ایجاد شده است که شماره تماس‌ها را محدود کنند. هم­چنین گزارش کلیه‌­ی تماس‌­ها و پیامک‌­ها روزانه از طریق پیامک به والدین ارسال می‌شود.

تبلت­های انارستان

* معمولاً میان تبلت­‌های نوجوانان و تبلت­هایی که بزرگسالان از آن­ها استفاده می­‌کنند، تفاوتی نیست. انارستان بنا دارد طرح تازه­ای را به مرحله­‌ی اجرا برساند و تبلت­‌های نوجوانان را جایگزین تبلت­های معمول کند. در این نوع، برنامه‌­های سالم و محتوای مناسب کارشناسی­‌شده به صورت پیش­فرض تعریف می­‌شود و در مقایسه با تبلت­های رایج در بازار محدودیت­‌هایی دارد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.