اپل در حال کار بر روی رقیبی برای Amazon Echo است

به گزارش بلومبرگ، اپل سرسختانه درحال‌توسعه دستگاهی برای کنترل خانه‌های هوشمند است که با دستورات سیری، دستیار صوتی iOS و MacOS کار می‌کند.

0

گفته می‌شود که ایده این دستگاه شبیه به اسپیکرهای Amazon Echo است، اما با محیط خانه هوشمند یکپارچگی بیشتری دارد. به‌این‌ترتیب، اپل هم می‌خواهد وارد رقابت بین آمازون و پروژه‌ی Google Home از شرکت Alphabet بشود.

amazon-echo

این پروژه بیش از 2 سال پیش آغاز شد و از آن زمان تاکنون تا مرحله آزمایش نمونه اولیه پیش رفته است. این دستگاه می‌تواند لوازم آشپزخانه، قفل‌ها، چراغ‌ها و پرده پنجره‌ها را به کمک دستور صوتی کنترل کند. همچنین گفته‌شده که این دستگاه قرار است از فنّاوری پیشرفته میکروفون و اسپیکر استفاده کند. برخی از نمونه‌های اولیه نیز به حسگرهای شناسایی چهره که از تکنولوژی‌های مرتبط نظیر FaceShift و Emotient استفاده می‌کنند مجهز شده‌اند. اپل این دو تکنولوژی را به‌عنوان استارت‌آپ طی دو سال گذشته خریداری کرد. همچنین کمپانی به فکر اضافه کردن قابلیت‌هایی که از نقشه استفاده می‌کنند است. در یک مثال آن، دستگاه به کاربر اطلاع می‌دهد که چه زمانی باید خانه را برای رسیدن به قرار ترک کند.

فعلاً نمونه اولیه این دستگاه تولیدشده و احتمالاً مهندسان اپل آن را در خانه‌های خود و شرایط واقعی‌تر آزمایش می‌کنند؛ و با توجه به مرحله دقیق آزمایش، بین 6 ماه تا یک سال یا حتی بیشتر در همین مرحله باقی می‌مانند. تا آن زمان، کمپانی مشغول توسعه سیری است به‌گونه‌ای که کاربران تا 3 سال آینده بتوانند تمام قسمت‌های دستگاه را تنها با استفاده از دستورات صوتی کنترل کنند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.