امروز هشتمین سالگرد تولد اندروید است!

هشت سال پیش در چنین روزی دو اتفاق مهم برای تولد اندروید رخ داد: T-Mobile اولین گوشی اندرویدی را با نام G1 عرضه کرد و گوگل هم نسخه اول SDK اندروید را منتشر کرد. اندروید تولدت مبارک!

0

محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی دنیا هشت سال پیش در چنین روزی رسماً متولد شد. شاید آن موقع کسی فکرش را نمی‌کرد این سیستم‌عامل بتواند ویندوزموبایل و سیمبین را کنار بزند و حالا بیش از 80 درصد از گوشی‌های هوشمند با این سیستم عامل کار کنند. گوگل روز گذشته در اکانت توییتر خود هم توییت زیر را منتشر کرد که خبر از آماده شدن برای یک روز بزرگ دارد:

android-birthday-tweet

شاید بدانید که اچ‌تی‌سی اولین همکار سخت‌افزاری گوگل در ساخت گوشی‌های اندرویدی بود، و نه منظور ما نکسوس وان نیست! اولین گوشی اندرویدی با نام T-Mobile G1 که همچنین با نام‌های HTC Dream و Android Dev Phone 1 نیز شناخته می‌شد با امکانات جذابی مثل صفحه‌نمایش تمام لمسی، 3G، جیمیل و فروشگاه اندروید به همراه کیبورد کامل سخت‌افزاری به بازار عرضه شد. این گوشی از صفحه‌نمایشی 3.2 اینچی و 320p با پردازنده تک هسته‌ای 528 مگاهرتزی کوالکام، 192 مگابایت رم، 256 مگابایت حافظه داخلی و دوربین 3 مگاپیکسلی عرضه شد.

t-mobile-g1

در مقایسه با گوشی‌های کنونی اولین گوشی اندرویدی به هیچ‌وجه هوشمند محسوب نمی‌شود! اما جالب است بدانیم HTC که امروز در حال دست‌وپا زدن است شریک اصلی گوگل در رواج اندروید بوده است. امروز اندروید به نسخه هفتم خود رسیده و کماکان در بازار گوشی‌های هوشمند پیشتاز است. آیا روزی سیستم‌عامل نوپای دیگری خواهد توانست جای اندروید را بگیرد؟

htc-dream-vs-htc-10

androidpolice gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.