گزارش: گوگل و Salesforce در حال مذاکره برای خرید توییتر

در ماه‌های اخیر توییتر وضعیت خوبی نداشته و درآمد این شرکت در حال افت است. به همین منظور شرکت‌های بزرگ‌تر فناوری به خرید این شبکه اجتماعی علاقه نشان داده‌اند که ظاهراً Salesforce و Google از جدیدترین آن‌ها هستند.

0

طبق گزارشی که ساعاتی پیش CNBC منتشر کرد گوگل، Salesforce و چند شرکت فناوری دیگر از جمله ورایزن و مایکروسافت در حال مذاکره برای خرید توییتر هستند. این اخبار سرمایه‌گذاران را هیجان‌زده کرده و به نظر می‌رسد تا این لحظه ارزش سهام توییتر بیش از 20 درصد افزایش یافته است. گفته می‌شود توییتر پیشنهادات زیادی دریافت کرده اما هنوز یک مبلغ پیشنهادی رسمی ارائه نشده است.

همان‌طور که می‌دانید گوگل بارها در زمینه ساخت یک شبکه اجتماعی محبوب ناموفق بوده و حالا خرید یک شبکه اجتماعی محبوب می‌تواند تمامی سرویس‌های این شرکت را کامل کند. شرکت Salesforce هم که به تخصص در محاسبات ابری و ابزار CRM مشهور است می‌تواند به لطف سرمایه عظیم خود توییتر را خریداری کرده و به سرویس‌های خود اضافه کند.

منابع ادعا می‌کنند این شرکت‌ها بیشتر به اطلاعات توییتر علاقه دارند تا جایگاه این شبکه اجتماعی به عنوان یک رسانه. به این ترتیب شاید خریداری شدن توییتر برای کاربران آن چندان هم خبر خوبی نباشد؛ اما در عوض بسیاری اعتقاد دارند تمامی شرکت‌ها با هدف اصلی جمع‌آوری اطلاعات کاربران فعالیت می‌کنند.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.