گوگل چگونه پیام‌های Allo را به کاربران غیرعضو نیز ارسال می‌کند؟

پیام‌رسان Allo گوگل روز گذشته رسماً منتشر شد. شاید متوجه شده باشید گاهی می‌توان از طریق این پیام‌رسان حتی به کاربرانی که عضو Allo نیستند نیز پیام فرستاد؛ اما چگونه؟

0

پیام‌رسان Allo گوگل روز گذشته با قابلیت جدید دستیار هوشمند گوگل منتشر شد اما ظاهراً یک ویژگی عجیب و جالب آن بیشتر خبرساز شده است. اگر Allo را نصب کنید و وارد صفحه مخاطبان شوید متوجه خواهید شد تمامی مخاطبان شما در آن‌جا وجود دارند حتی اگر تاکنون عضو Allo نشده باشند. با ارسال پیام به هر کدام از آن‌ها این پیام معمولاً به یکی از دو روش زیر فرستاده خواهد شد:

  1. گیرنده یک پیامک از شماره‌ای ناشناس اما حاوی نام و شماره تلفن شما دریافت خواهد کرد.
  2. گیرنده پیام شما را به شکل پنجره‌ای در بالای صفحه به همراه لینک دانلود Allo مشاهده خواهد کرد.

اما Allo چگونه پیام‌ها را به کاربران غیرعضو می‌فرستد؟

بسته به این‌که مخاطب شما از نسخه‌های جدید اندروید استفاده می‌کند یا خیر گوگل به‌صورت خودکار پیام شما را به یکی از دو روش فوق ارسال خواهد کرد. اگر کاربر مخاطب از نسخه‌های جدید اندروید استفاده نکند پیامکی به شکل زیر از یک شماره تصادفی 5 رقمی برایش ارسال خواهد شد:

[Your full name] ([Your phone number]) added you on Google Allo to chat. Text HELP to learn more or STOP to unsubscribe. https://g.co/AlloSMS

جالب است بدانید امکان پاسخ دادن به همین شماره برای کاربر دارای Allo وجود دارد و وقتی مخاطب شما پیامک را پاسخ دهد شما آن را در Allo مشاهده خواهید کرد!

allo-message

اما برای برخی مخاطبان اندرویدی که از نسخه‌های جدیدتر اندروید و Google Play Services استفاده می‌کنند پیام شما به صورت یک پنجره در بالای صفحه نمایش داده شده که امکان پاسخ‌گویی نیز از همان‌جا فراهم هست. همچنین دکمه‌ای نیز برای نصب برنامه به نام Install قرار داده شده است.

آیا می‌توانم از Allo به عنوان اپلیکیشن پیام پیش‌فرض استفاده کنم؟

خیر. چنین قابلیتی وجود ندارد.

اگر Allo را پاک کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی اپلیکیشن را پاک کنید شماره شما کماکان به صورت ثبت‌نام شده در سیستم ثبت خواهد بود و پیام‌های رسیده را نمی‌توانید بدون نصب مجدد آن مشاهده کنید.

اگر Allo را روی دستگاه دیگری ثبت نام کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

نام، تصویر پروفایل، گفتگوها و مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

آیا اتصال به اکانت گوگل در Allo ضروری است؟

خیر. اتصال به گوگل تنها به شما اجازه می‌دهد از دستیار هوشمند گوگل استفاده کنید.

androidpolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.