نسخه آزمایشی iOS 10.1 با افکت عمق میدان دوربین آیفون 7 پلاس منتشر شد

دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس علاوه بر ویژگی زوم 2 برابر قادر است عمق میدان پایین دوربین‌های DSLR را نیز شبیه‌سازی کند. این ویژگی اما به‌تازگی و در نسخه آزمایشی iOS 10.1 فعال شده است.

0

حتماً در تصاویر دوربین‌های حرفه‌ای دیده‌اید که گاهی پس‌زمینه سوژه تار شده و حالتی سه‌بعدی مانند خلق می‌شود. این ویژگی به‌صورت مصنوعی در دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس هم شبیه‌سازی می‌شود اما اپل فعلاً آن را به‌صورت آزمایشی با نسخه بتای iOS 10.1 عرضه کرده است. این قابلیت البته جدید نیست و اولین بار دو سال پیش اچ‌تی‌سی آن را در One M8 خود به کار گرفته بود.

iphone-7-plus-bokeh

به هر حال تصاویر گرفته شده با این ویژگی که اپل آن را Portrait Mode می‌نامد خیره‌کننده هستند و به نظر می‌رسد الگوریتم اپل دقت بیشتری هم نسبت به پیشینیان دارد. اپل قول داده بود این ویژگی را تا پایان سال 2016 عرضه کند و حالا هم برای اطمینان از عملکرد درست آن نسخه آزمایشی iOS را عرضه کرده است. گفتنی است اپل همچنین نسخه‌های آزمایشی watchOS 3.1، macOS Sierra 10.12.1، tvOS 10.0.1 و Xcode 8.1 را نیز منتشر کرده اما تغییرات هیچ‌کدام هنوز مشخص نیست.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.