امضای قرارداد بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌کانکشن برای برگزاری رویداد گیمینگ TGC تهران

قرارداد همکاری فی‌مابین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مجموعه گیم‌کانکشن در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی Tehran Game Convention؛ صبح امروز یکشنبه 28 شهریور ماه با حضور اهالی رسانه به امضای مدیران عامل دو طرف آقایان «حسن کریمی قدوسی» و «پیر کارده» رسید.

1

حسن کریمی قدوسی در ابتدای مراسم گفت: براساس سندی که برای چشم‌انداز بازی‌های رایانه‌ای در کشور تهیه کرده بودیم، بایستی برگزاری یک همایش یا نمایشگاه بین‌المللی را آغاز می‌کردیم که در ماه‌های گذشته بدنه بنیاد درگیر این مسئله بوده است.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه دنبال انجام کار شعاری نیستیم گفت: هدف ما برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی به معنای واقعی آن است و به همین سبب در ماه‌های گذشته مذاکرات خود را با مجموعه‌های شناخته شده بین‌المللی از جمله مجموعه گیم‌کانکشن برای برگزاری این رویداد به‌صورت مشترک آغاز کردیم و خوشبختانه پس از مذاکره با مجموعه گیم‌کانکشن با استقبال آن‌‌ها روبه‌رو شدیم.

وی در مورد دلیل اصلی برگزاری چنین نمایشگاهی تشریح کرد: متاسفانه کشور ما بالاخص در زمینه بازی‌های رایانه‌ای ناشناخته است و فعالان و شرکت‌های بزرگ بازی در دنیا هیچ نگاه درستی از این صنعت در کشورمان ندارند. با توجه به باز کردن فضای سیاسی و اقتصادی کشور فرصت را غنیمت شمرده‌ایم تا با برگزاری چنین رویدادی فعالان و ناشران بین‌المللی به ایران آمده و از نزدیک با واقعیات و پتانسیل‌های بازی‌سازی کشورمان آشنا شوند.

tcg-press-conference-3

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امنیت سرمایه‌گذاری در کشورمان را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به فضای مسموم رسانه‌های جهان، بسیاری از غربی‌ها ممکن است دید مناسب و سالمی از واقعیات ایران نداشته باشند و در نتیجه نسبت به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران نگران باشند. حضور آن‌ها در ایران و اینکه به چشمان خود امنیت را در کشورمان ببینند مطمئنا برای فعالیت‌های آتی آن‌ها مثمر ثمر خواهد بود.

قرارداد انحصاری ایران با گیم‌کانکشن

حسن کریمی‌قدوسی دلیل همکاری با گیم‌کانکشن را نیز همین دانست و گفت: باتوجه به همین فضا و اینکه این نخستین بار است که چنین حرکتی در ایران انجام می‌شود، لازم دیدیم برای موفقیت بایستی یک همکار بین‌المللی داشته باشیم که شناخته شده و معتبر باشد. خوشبختانه در دنیا برند بهتر و معتبرتری از گیم‌کانکشن در زمینه نمایشگاه‌های تجاری بازی وجود ندارد و خوشحالم که اعلام کنم قرارداد ما با گیم‌کانکشن منحصرا مختص ایران است و گیم‌کانکشن نمی‌تواند با سایر کشورهای منطقه همکاری داشته باشد.

کریمی قدوسی درباره مفاد این قرارداد نیز گفت: براساس این قرارداد همکاری مشترکی بین بنیاد و گیم‌کانکشن شکل خواهد گرفت و تا یک ماه دیگر تیمی از گیم‌کانکشن به ایران می‌آید تا پس از نیازسنجی از بازی‌سازان ایرانی طرح‌های اجرایی و شرکت‌هایی که باید به نمایشگاه دعوت شوند را مشخص می‌کنند.

پیر کارده مدیرعامل گیم‌کانکشن به معرفی مجموعه خود پرداخت و گفت: بیش از 15 سال است که مجموعه گیم‌کانکشن تشکیل شده و طی این سال‌ها تبدیل به بزرگ‌ترین و موثرترین رویداد تجاری در صنعت بازی‌های ویدئویی شده است.

وی افزود: بیش از 2000 نفر هر ساله در شعب گیم‌کانکشن واقع در پاریس و سان‌فرانسیسکو با تمرکز روی بحث تجاری با یک‌دیگر ملاقات می‌کنند.

پیر کارده یکی از شاخصه‌های مهم گیم‌کانکشن را نرم‌افزار تنظیم وقت ملاقات دانست و تشریح کرد: قبل از برگزاری مراسم، شرکت‌کنندگان در رویداد می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار قرار ملاقات‌های خود را تنظیم کنند.

tcg-press-conference-2

مدیرعامل گیم‌کانکشن ایران را کشور کلیدی منطقه در زمینه بازی‌های رایانه‌ای دانست و گفت: تمرکز ما از همکاری در رویداد TGC تنها ایران نیست بلکه از نظر ما ایران با توجه به تعاملات خوب بین‌المللی و باز شدن فضای اقتصادی‌اش؛ این پتانسیل را دارد که در آینده‌ای نزدیک قلب تپنده صنعت بازی در منطقه خاورمیانه باشد. کارده در مورد بندهای قرارداد و وظایف گیم‌کانکشن توضیح داد: براساس یک نیازسنجی که به‌زودی انجام می‌شود ما از تعداد زیادی سخنران برتر و مطرح و همچنین سرمایه‌گذاران و خریداران محصول دعوت خواهیم کرد تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند. وی تاکید کرد: این نخستین همکاری گیم‌کانکشن در خاورمیانه است و قصد داریم با رویدادی بسیار کارآمد و بانتیجه روبه‌رو باشیم تا مسیر تعامل‌های آینده باز شود.

مهرداد آشتیانی، مدیر روابط بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در ادامه به تشریح برنامه‌های نمایشگاه TGC پرداخت و گفت: این نمایشگاه در هفته نخست اردیبهشت سال 96 و به مدت دو روز در برج میلاد برگزار خواهد شد. دو مسئله حضور ناشران بین‌المللی و همچنین سخنرانان مطرح از برنامه‌های اصلی این رویداد خواهد بود و پیش‌بینی می‌کنیم براساس نیازسنجی که انجام می‌شود شاهد حضور سخنرانانی باشیم که به خوبی تجربیات خود را به بازی‌سازان داخلی منتقل کنند.

آشتیانی این رویداد را مختص بازی‌سازان ایرانی ندانست و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح این نمایشگاه به مرجعی برای گردهمایی تمام بازی‌سازان منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل شود و همانطور که آقای کارده گفت، ایران می‌تواند قلب تپنده بازی‌سازی در منطقه باشد.

در پایان مراسم نیز تمام صفحات قرارداد توسط «حسن کریمی قدوسی» و «پیر کارده» به امضا رسید. رویداد گیمینگ تهران با عنوان Tehran Game Convention قرار است روزهای نهم و دهم اردیبهشت‌ماه سال آینده در تهران برگزار گردد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سالار می‌گوید

    این مسخره بازی ها چیه امریکا برای PCبهترین بازی هارو میسازه ایران دیگه چه غلطی میکنه