دکمه هوم آیفون ۷ با دستکش کار نمی‌کند!

در حال حاضر آیفون 7 اپل، جذاب‌ترین گوشی بازار است. بعد از ماه‌ها شایعه، درز اطلاعات و عکس‌ها، اپل بالاخره در هفته گذشته آیفون 7 و 7 پلاس را عرضه کرد. این گوشی از زمان معرفی نقل هر مجلسی بوده و علت خوبی هم پشت آن نهفته است.

1

شاید آیفون 7 بزرگ‌ترین بهبودها و به‌روزرسانی‌ها را نسبت به نسخه‌های قبلی در خود جا نداده باشد، اما قابلیت‌های خوبی را ارائه می‌دهد که صحبت درباره آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود؛ جالب‌توجه‌ترین آن‌ها دکمه هوم دستگاه است. اپل تصمیم گرفت که دکمه فیزیکی هوم را با لایه‌ای از شیشه جایگزین کند که به دکمه همیشگی هیچ شباهتی ندارد. این «دکمه» جدید از موتور تپتیک برای ایجاد لرزش در زمان فشرده شدن استفاده می‌کند و مسلماً یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های گوشی است.

بااینکه می‌توان این دکمه را بیش‌ازپیش سفارشی‌سازی کرد، حالا که این گوشی واقعاً به دست مشتریان رسیده به نظر می‌رسد مشکلاتی هم تکنولوژی دکمه هوم را احاطه کرده باشند. با توجه به پستی از Myke Hurley در توییتر، به نظر می‌رسد دکمه تنها درصورتی‌که با پوست تماس پیدا کند واکنش نشان خواهد داد. Hurley سعی کرد پارچه تی‌شرت خود را بر دکمه قرار دهد و بعد آن را فشار دهد، آیفون 7 هیچ واکنشی از خود نشان نداد.

iphone-7-home-button

شاید در ابتدا به نظر این مشکل محسوب نشود، اما با فصل زمستان فاصله زیادی نداریم و با رسیدن سرما، پوست انگشتمان پشت دستکش‌ها پنهان خواهد شد. قبلاً هم اگر دستکش پوشیده بودید یا به هر دلیلی انگشتتان پوشیده بود، نمی‌توانستید از قابلیت Touch ID استفاده کنید؛ اما حالا که در صورت عدم تماس مستقیم پوست انگشت دکمه اصولاً کار نمی‌کند، اگر دستکش پوشیده باشید و بخواهید با آیفون 7 کارکنید، نمی‌توانید با فشردن آن به هوم اسکرین بازگردید. شاید بخواهید از دستکش‌های مخصوص کار با نمایشگرهای لمسی استفاده کنید، اما این دستکش‌ها هم برای بسیاری از افراد به‌خوبی کار نمی‌کنند.

این موضوع هرچقدر هم که آزاردهنده باشد، دلیلی برای نخریدن آیفون 7 محسوب نمی‌شود. اپل قابلیت‌های زیادی را برای لاک‌اسکرین دستگاه در iOS 10 پیاده کرده است، پس ناتوانی در استفاده از دکمه هوم آیفون 7 آن‌هم زمانی که دستکش پوشیده باشید نباید مشکل بزرگی باشد؛ اما در عمل، با رسیدن زمستان و محدودیت استفاده از دکمه هوم می‌تواند کاربران را آزرده‌خاطر کند.

در ماه‌های آینده اگر دیدید افراد سعی می‌کنند با بینی خود دکمه هوم را فشار دهند، تعجب نکنید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مسعود می‌گوید

    باسلام : بسیار تشکرمیکنم جهت اطلاعات جامع و کاربردى تان .
    سوال : دکمه هوم 7plus ویبره ویا لرزش ندارد آیا مشکلى بوجود آمده ؟