سامسونگ در اندیشه استفاده از پردازنده‌های گرافیکی AMD یا NVIDIA در تراشه‌های اکسینوس

بنا به گزارش منحصربه‌فرد جدیدی که از پشت‌صحنه‌ها به دستمان رسیده، سامسونگ با هردو شرکت AMD و Nvidia برای همکاری درزمینهٔ فنّاوری پردازنده‌های گرافیکی، در حال مذاکره است.

0

حالا این شرکت کره‌ای می‌خواهد استفاده از پردازنده‌های گرافیکی Mali تولید ARM در تراشه‌های اکسینوس را کنار گذاشته و از قطعات ساخت AMD یا Nvidia استفاده کند. ظاهراً در حال حاضر Nvidia به خاطر معماری پاسکال خود ارجحیت دارد، اما AMD تنها به‌این‌علت که از معماری Polaris آن در PS4 Pro استفاده می‌شود، کنار گذاشته نخواهد شد.

در شایعات گذشته گفته‌شده بود که قرار است در سال 2017 میلادی یک تراشه اکسینوس را با پردازنده گرافیکی Mali، اما با معماری متفاوت HSA ببینیم. این معماری به پردازنده اصلی و گرافیکی اجازه قرار گرفتن بر یک باس و به اشتراک گذاشتن حافظه و وظایف را می‌دهد، به‌این‌ترتیب کارایی کلی بهبود پیدا می‌کند. پس ممکن است در سال 2018 میلادی یک پردازنده گرافیکی که توسط سامسونگ توسعه داده‌شده یا یکی که مجوز AMD یا Nvidia را دریافت کرده باشد را در دستگاه‌های سامسونگ ببینیم.

سامسونگ در کنار این بخش، به توسعه تکنولوژی مودم‌های CDMA خود می‌پردازد و می‌خواهد که آزمایش پشتیبانی از شبکه موبایل آن را در شهریورماه سال 2017 آغاز کند. اگر همه‌چیز خوب پیش برود، احتمالاً باید در آغاز سال 2018 انتظار عرضه شدن تنها یک مدل از Galaxy S9 که از تراشه اکسینوس استفاده می‌کند را داشته باشیم و دیگر خبری از نسخه‌ای با تراشه Snapdragon در بازارهای خاص نخواهد بود. با این حرکت، سامسونگ کوالکام را کنار می‌گذارد.

همان‌طور که در تمام شایعات تأیید نشده صدق می‌کند، نباید روی صحت آن‌ها چندان حساب بازکنیم. با توجه به تمام تلاشی که سامسونگ برای توسعه و استفاده از تراشه‌هایی که خود تولید کرده است داشته، هنوز معلوم نیست که مطالب بالا چقدر منطقی به نظر می‌رسند.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.