سونی دوربین ورزشی خود را با وضوح 4K و لرزش‌گیر اپتیکال معرفی کرد

سونی به‌تازگی نسخه جدیدی از دوربین ورزشی خود با کیفیت 4K را معرفی کره است. مدل جدید که با نام X3000R شناخته می‌شود، 400 دلار قیمت دارد و در آن قابلیت‌های جدیدی مثل لرزش‌گیر اپتیکال، شناسایی چهره و سیستم منوی تغییریافته‌ای که آن را پیش‌تر در دوربین ورزشی کوچک‌تر AS50 که در CES 2016 معرفی شد دیده بودیم، گنجانده‌شده است.

0

همچنین سونی دوربین 300 دلاری AS3000R را که شباهت بسیاری به X3000R دارد معرفی کرد. تنها تفاوت آن‌ها ماکزیمم رزولوشن 1080P در AS3000R است. هردوی این دوربین‌ها تا دهم مهرماه عرضه خواهند شد.

سال‌ها می‌شود که دوربین‌های ورزشی سونی به لرزش‌گیرهای دیجیتالی مجهز می‌شدند، پس اینکه کمپانی بالاخره توانسته لرزش‌گیرهای اپتیکال یا مکانیکی را هم به این سری وارد کند فوق‌العاده است. لرزشگیر دیجیتالی از طریق نرم‌افزار وظیفه خود را انجام می‌دهد. این قابلیت عکس‌ها را کراپ کرده و از فضای اضافی برای اصلاح لرزش‌ها استفاده می‌کند، پس نتیجه همیشه خوب نمی‌شود.

لرزشگیر مکانیکی از تکان دادن برخی عناصر لنز و حسگر تصویر کمک می‌گیرد، به‌این‌ترتیب با حذف نکردن بخش‌هایی از تصویر می‌تواند به نتایج بهتری دست پیدا کند. با توجه به اینکه تقریباً تمام دوربین‌های ورزشی قادر به گرفتن فیلم با کیفیت 4K هستند، به نظر می‌رسد میزان موفقیت لرزشگیر دوربین برتری آن‌ها را مشخص کند. در هفته گذشته شرکت Garmin دوربین ورزشی جدیدی به نام Virb را با لرزشگیر الکترونیکی معرفی کرد، بااینکه این دستگاه شگفت‌انگیز است، می‌توانید از دوربین‌هایی با لرزشگیر اپتیکال نیز انتظار فیلم‌های فوق‌العاده داشته باشید.

البته این تنها خبر جدید درباره دو دوربین نیست. سونی لنز جدیدی را هم برای این دوربین‌ها ساخته است. این لنز عکس‌هایی با تحریف‌شدگی کمتر نسبت به گذشته می‌گیرد. همچنین قرار است از نسخه جدید حسگر تصویر Cmos Exmor R استفاده کنند که حالا به حسگر BI بدل شده است. این نوع از حسگرها توانایی بیشتری در گرفتن تصاویر در نور کم دارند. سونی از سیستم منوی جدیدی هم در این دوربین استفاده کرده است. سیستم منوی دوربین‌های ورزشی 4K قدیمی افتضاح بود. در این سیستم جدید می‌توانید با یک نگاه به صفحه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و دیگر برای عوض کردن حالت‌ها یا تنظیمات به‌زحمت نمی‌افتید.

این دوربین ورزشی جدید به قابلیت‌هایی نظیر تشخیص چهره و تشخیص فریم‌های پراهمیت مجهز شده است و حتی می‌تواند آن‌ها را علامت‌گذاری کند. این قابلیت به آنچه در دوربین TomTom Bandit و یا برنامه Quik از GoPro دیده‌ایم، شباهت دارد. هردوی دوربین‌ها در مقابل پاشیده شدن آب و برف مقاوم هستند، اما برای گرفتن عکس و فیلم در زیر آب باید از قاب مخصوص که با دوربین عرضه می‌شود استفاده کنید. سونی این دوربین‌ها را با ریموت‌های Live View که در کنار دوربین AS50 در CES معرفی شدند نیز به فروش می‌رساند. در صورت تمایل به خرید آن‌ها باید 150 دلار هزینه بیشتر بپردازید.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.