ضمانت آیفون 7 شامل خسارات ناشی از آب نمی‌شود!

با عرضه آیفون 7 و 7 پلاس جدید، اپل بالاخره گوشی‌های خود را ضد آب تولید کرده است؛ قابلیتی که سایر تولیدکنندگان چند سالی می‌شود که آن را در گوشی‌هایشان ارائه می‌دهند. اما ظاهراً ضمانت اپل شامل خسارات ناشی از آب نخواهد بود.

0

هردوی این دستگاه‌ها دارای امتیاز IP67 هستند، به این معنی که در مقابل آب و گردوغبار مقاوم خواهند بود؛ اما مرزی برای آن وجود دارد.

مشخص‌شده بااینکه این گوشی‌ها ضد آب ساخته‌شده‌اند، خرابی‌های ناشی از آب توسط گارانتی دستگاه پوشش داده نمی‌شود. در متن اصلی می‌خوانیم:

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ضد آب، رطوبت و گردوغبار بوده و در شرایط آزمایشگاهی تحت استاندارد IEC 60529 موفق به کسب رده‌بندی IP67 شده‌اند. تماس با آب‌وخاک شرایط معمول استفاده از دستگاه نیستند و در صورت مداومت می‌توانند منجر به فرسوده‌شدن دستگاه بشوند. یک آیفون خیس را شارژ نکنید؛ برای راهنمایی در خصوص تمیز و خشک‌کردن دستگاه به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید. خرابی‌های ناشی از رطوبت شامل گارانتی نمی‌شود.

انگار اپل تنها می‌خواسته به کاربران خود اطلاع دهد که اگر گوشی به درون چاله‌ای از آب بیفتد، مایعات به آن برخورد کند یا حتی در زیر باران اندکی خیس شود، مشکلی برای دستگاه به وجود نمی‌آید. تنها با گوشی خود به شنا نروید یا آن را برای مدت طولانی در زیر آب نگه ندارید.

به عقیده برخی افراد اگر اپل به ضد آب بودن گوشی‌هایش ایمان داشت، باید خسارات ناشی از آب و رطوبت را هم پوشش می‌داد. احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد پرونده‌های حقوقی و شکایات پیرامون این مبحث باشیم. تا روشن شدن بیشتر قضیه، سعی کنید تا جایی که می‌توانید آیفون 7 جدید خود را خشک نگه‌دارید و از آن مواظبت کنید.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.