طعنه هواوی به آیفون 7 پلاس اپل و دوربین دوگانه آن: به جمع ما خوش آمدی! (آپدیت شد)

اپل شب گذشته آیفون 7 پلاس را با دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی معرفی کرد. حالا هواوی از فرصت برای طعنه به اپل استفاده کرده و می‌گوید سال‌ها پیش دوربین دوگانه را در گوشی‌هایش داشته است.

3

دوربین دوگانه آیفون 7 برای زوم اپتیکال تا 2 برابر بدون کاهش کیفیت و البته ایجاد افکت عمق میدان گنجانده شده است. با وجود این‌که کاربرد دوربین دوگانه در گوشی‌های پی 9 و Honor 8 هواوی متفاوت است اما هواوی در اکانت توییتر و فیس‌بوک خود به کوپرتینو طعنه زده و ادعا می‌کند از 2 سال پیش در گوشی‌هایش دوربین دوگانه را داشته است. اگر به خاطر داشته باشید +Honor 6 اولین گوشی هواوی با دوربین دوگانه بود که دو سال پیش معرفی و عرضه شد. حالا هواوی در این‌باره نوشته است:

huawei-mocks-apple

هیچ‌وقت دیر نیست! به جشن ما خوش آمدی. منتظرت بودیم oo#

آپدیت: کانال رسمی هواوی موبایل ایران نیز ساعاتی پیش در همین زمینه پستی را منتشر کرد:

huawei-iran-mocking-apple

البته این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشیم که اچ‌تی‌سی و ال‌جی احتمالاً اولین سازنده گوشی‌های هوشمند نوین با دوربین دوگانه در بیش از 5 سال پیش بودند. HTC Evo 3D و LG Optimus 3D هر دو از دوربین دوگانه برای گرفتن تصاویر سه‌بعدی استفاده می‌کردند و پس از آن HTC با One M8 برای گرفتن تصاویری با عمق میدان کم از دوربین دوگانه بهره گرفت.

htc-evo-3d

اما کاربرد دوربین دوگانه در Huawei P9 و Honor 8 استفاده از سنسور مونوکروم برای ثبت تصاویری با دامنه دینامیکی و کیفیت بالاتر است. شاید بتوان نزدیک‌ترین دوربین دوگانه به آیفون 7 پلاس را دوربین‌های LG G5 یا LG V20 دانست که برای گرفتن تصاویر واید با گستره دید بیشتر از این چینش استفاده می‌کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. محسن می‌گوید

    حالا اگ یه شرکت دیگ دوربین دو گانه بزنه
    اپل زود مثل بچه ننه ها شکابت میکنه
    میگه اول من زدم???

  2. Mo..mi.. می‌گوید

    هوآوی کی باشه؟

  3. Amir می‌گوید

    چه ربطی داره آیا اولین بودن به معنی بهترین بودنه؟