اپل سرانجام آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را با طراحی آشنا و بدنه ضدآب معرفی کرد

پس از ماه‌ها شایعه و انتظار اپل سرانجام آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را با طراحی آشنا، رنگ جدید و بدنه ضدآب معرفی کرد.

0

اپل دقایقی پیش تصویر بالا را در اکانت توییتر خود منتشر کرد. رنگ مشکی براق و دوربین دوگانه به این ترتیب تا به اینجای کار برای آیفون قطعی شده است و اما تا دقایقی دیگر سایر مشخصات آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز مشخص خواهد شد. این آیفون‌ها با iOS 10 عرضه خواهند شد. اپل ادعا می‌کند آیفون‌های جدید طراحی تازه‌ای دارند و رنگ جدید و براق نیز قرار است Jet Black نام بگیرد. رنگ خاکستری فضایی نیز جای خود را به یک رنگ مشکی داده که در تصویر زیر مشخص است.

iphone-7-pre-order

یک تغییر بزرگ دیگر این‌که دکمه Home آیفون 7 و 7 پلاس دیگر مکانیکی نیست و شبیه به ترک‌پد مک‌بوک عمل خواهد کرد.

iphone-7-home-button

iphone-7-camera

نسخه معمولی آیفون 7 دارای دوربینی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است که به لطف لرزشگیر اپتیکال می‌تواند تا 3 برابر زمان نوردهی بیشتری داشته باشد. این دوربین 60 درصد سریع‌تر بوده و 30 درصد نیز مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. فلش LED آیفون 7 حالا دارای 4 LED بوده تا بهتر بتواند رنگ‌های واقعی را در تاریک نشان دهد. پردازنده تصویری که اپل در آیفون 7 قرار داده باعث خواهد شد رنگ‌ها طبیعی‌تر و عملکرد در نور کم نیز بهتر باشد.

از این پس همچنین تصاویر زنده نیز قابلیت ویرایش و فیلتر را داشته و پشتیبانی از فرمت خام RAW نیز به iOS 10 می‌آید تا از طریق سایر اپلیکیشن‌های دوربین به آن دسترسی داشته باشید. تصاویر زنده را همچنین می‌توانید از طریق قابلیت بومرنگ اینستاگرام به صورت متحرک به اشتراک بگذارید.

iphone-7-selfie-camera

دوربین سلفی در آیفون 7 هم ارتقا یافته و حالا 7 مگاپیکسلی به همراه لرزش‌گیر تصویر خودکار (نرم‌افزاری) است.

iphone-7-plus-dual-camera

دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس به این ترتیب است: یک دوربین واید و یک دوربین تله‌فوتو. به این ترتیب هم زاویه دید بیشتری خواهید داشت و هم می‌توانید بدون افت کیفیت زوم کنید. زوم تا دو برابر بدون افت کیفیت و به صورت اپتیکال صورت خواهد گرفت اما می‌توانید تا 10 برابر نیز به صورت نرم‌افزاری روی سوژه‌ها زوم کنید.

iphone-7-plus-bokeh

دوربین دوگانه آیفون همچنین تشخیص فاصله سوژه‌ها را امکان‌پذیر ساخته و افکت‌های عمق میدان کم را شبیه به دوربین‌های DSLR شبیه‌سازی خواهد کرد. البته این ویژگی چیز جدیدی نیست و اچ‌تی‌سی دو سال پیش در One M8 آن را عرضه کرده بود.

iphone-7-plus-camera

یک تغییر مهم دیگر مقاومت آیفون‌های جدید دربرابر آب است. این آیفون‌ها دارای استاندارد IP67 بوده و به این ترتیب مانند گلکسی اس 7 و یا Xperia XZ دربرابر آب و گردوغبار مقاوم خواهند بود.

صفحه‌نمایش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به نظر بدون تغییر باقی مانده و کماکان 4.7 و 5.5 اینچی است. وضوح تصویر نیز در این دو گوشی به ترتیب 1334 در 750 و 1920 در 1080 پیکسل است. اپل کماکان از فناوی IPS LCD برای ساخت این صفحه‌نمایش‌ها استفاده کرده و هر دوی این گوشی‌ها مجهز به فناوری لمس سه‌بعدی خواهند بود. 25 درصد روشنایی بیشتر، گستره  بیشتر رنگی و مدیریت رنگ‌ها از امکانات جدید صفحه‌نمایش آیفون 7 است.

iphone-7-display

آیفون 7 همان‌طور که در شایعات خوانده بودید بدون جک 3.5 میلی‌متری صدا عرضه خواهد شد و دارای اسپیکرهای دوگانه استریو در بالا و پایین گوشی است که بلندی صدا را دقیقاً دوبرابر کرده است. هدفون‌های ایرپاد هم حالا به درگاه شارژ لایتنینگ متصل خواهند شد و شرکت‌هایی مثل JBL هدفون‌های خاص با قابلیت نویز کنسلینگ را برای آیفون (درست مثل HTC 10) عرضه خواهند کرد.

iphone-7-earpods

iphone-7-dual-speaker

البته کماکان با تبدیلی که درون جعبه قرار دارد قادر خواهید بود هدفون‌های قدیمی خود را نیز به آیفون 7 متصل کنید.

iphone-7-dongle

اپل همچنین ایرفون‌های بی‌سیم خود را نیز با نام AirPods معرفی کرد:

این هدفون‌ها را می‌توانید پس از 5 ساعت شارژ 25 ساعت استفاده کنید. چیپست صوتی Apple W1 داخل آن‌ها نیز مسئولیت کیفیت بالای صدای آن‌ها را برعهده دارد. AirPods اپل اواخر مهرماه با قیمت 160 دلار عرضه خواهد شد.

earpods-apple

iphone-7-airpod

آیفون‌های جدید با چیپست جدید چهار هسته‌ای Apple A10 نیز عرضه خواهند شد که به ادعای اپل از نظر پردازشی 40 سریع‌تر از چیپست Apple A9 در آیفون 6اس و دوبرابر سریع‌تر از A8 در آیفون 6 خواهد بود. دو هسته از این چهار هسته مثل بسیاری از گوشی‌های اندرویدی هسته‌های کم مصرفی بوده تا دوام شارژ باتری افزایش بیابد.

apple-a10-fusion

از نظر گرافیکی نیز آیفون 7 حدود 50 درصد سریع‌تر از آیفون 6اس و سه برابر سریع‌تر از آیفون 6 خواهد بود.

iphone-7-gpu

با وجود این‌که اپل در مورد حافظه رم مانند همیشه سکوت کرده طبق شایعات نسخه معمولی دارای 2 گیگابایت و نسخه پلاس دارای 3 گیگابایت رم خواهد بود. اپل مثل همیشه ادعا می‌کند چیپست A10 می‌تواند بازی‌هایی با گرافیک کنسول‌ها را به آیفون بیاورد. بازی جادوگر شهر اُز نیز به همین منظور بر روی صحنه نمایش داده شد.

wizard-of-oz

به گفته اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بهترین عمر شارژ را در میان تمام آیفون‌ها خواهند داشت. ارقام رسمی را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید:

 

iphone-7-battery-life

به این ترتیب می‌توان مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون 7 پلاس را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • دوربین 12 مگاپیکسلی واید و تله‌فوتو
  • صفحه‌نمایش 5.5 اینچی Retina HD با گستره رنگی بالا
  • لرزش‌گیر اپتیکال دوربین
  • دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی
  • مقاومت در برابر آب و گردوغبار
  • دکمه Home غیرفیزیکی
  • بلندگوهای استریو
  • چیپست Apple A10 Fusion
  • پشیتبانی از LTE تا 450 مگابیت بر ثانیه
  • بیشترین عمر شارژ
  • iOS 10
  • و البته رنگ جدید Jet Black

iphone-7-features

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با ظرفیت‌های 32، 128 و 256 گیگابایتی و در رنگ‌های مشکی جت، مشکی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد عرضه خواهند شد. قیمت نسخه 32 گیگابایتی آیفون 7 هم 650 دلار اعلام شده و احتمالاً برای حافظه‌های بیشتر نیز باید 100 دلار بیشتر بپردازید. همچنین آیفون 7 پلاس نیز با قیمت پایه 750 دلار عرضه خواهد شد.

iphone-7-price-storage

عرضه آیفون 7 از 26 شهریورماه آغاز خواهد شد اما پیش‌فروش این گوشی‌ها از پس فردا شروع می‌شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.