گوگل و هوآوی تا زمستان یک تبلت ۷ اینچی عرضه خواهند کرد

اگر چند سالی است که پیگیر اخبار تکنولوژی هستید حتما با کاربر تویتر eveleaks آشنا هستید. کاربری که اخباری را از محصولات در دست ساخت و معرفی شرکت‌های بزرگ منتشر میکرد. حال صاحب این اکانت یعنی Evan Blass در آخرین خبر خود اعلام کرده که گوگل قصد دارد تبلتی تازه با همکاری شرکت هوآوی معرفی کند.

0

شاید این اولین شایعه‌ای است که در رابطه با تبلت گوگل پخش می‌شود و قبل از این خیلی صحبتی از این محصول نبود. البته سری تازه گوشی‌های نکسوس مدتی سرخط خبر‌ها را به خود اختصاص داده بودند. گرچه از این به بعد نباید آن‌ها را نکسوس صدا کرد و به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد گوشی‌های تازه خود را Pixel و Pixel XL نام‌گذاری کند. مدیر اجرای گوگل «ساندار پیچای» گفته که گوگل قصد دارد محصولاتش را بیشتر به گوگل ربط دهد و این می‌تواند بدین معنا باشد که قرار است بر روی محصولات تازه‌ی این شرکت قرار است برندهایی همچون «گوگل» و «پیکسل» را مشاهده کنیم.

تمامی این اطلاعات این مسئله را نشان می‌دهد که اگر تبلتی نیز در کار باشد با نام نکسوس شاهد آن نخواهیم بود و طبیعتا ادامه دهنده راه Pixel C خواهد بود. همچنین چندی پیش نیز گمانه‌زنی هایی راجع به عرضه تبلتی هفت اینچی توسط هوآوی شده بود که طبیعتا این تبلت حاصل همکاری هوآوی و گوگل خواهد بود.

طبق گفته eveleaks این محصول «هفت اینچ خواهد بود، چهار گیگابایت رم درون خود جا می‌دهد و تا پایان سال میلادی عرضه خواهد شد.»

سال‌های اخیر، سال‌های خوبی برای صنعت تبلت‌های گوگل نبودند و گوگل تنها موفقیت خود را مدیون سری اول و دوم نکسوس 7 است. نکسوس 9 نسخه 2014 که ساخته شرکت HTC بود کیفیت ساخت خوبی نداشت و Pixel C نیز که محصولی خوش‌ساخت و زیبا بود به دلیل بهینه نبودن نرم‌افزار نتوانست موفقیت چندانی کسب کند.(گرچه عرضه اندروید نوقا جانی تازه به این محصول بخشیده است.) به صورت کلی، تبلت‌های اندرویدی نیازمند بازگشتی دوباره به میدان هستند و تبلت‌های گوگل از این قائده مستثنا نیستند، چون با محصولاتی فوق‌العاده همچون Yoga Book شما نیازمند چیزی تازه است.

البته بیشتر کاربران اندروید به دنبال ایده‌آلی هستند که نکسوس 7 برایشان عرضه کرد. تبلتی ارزان‌قیمت، باکیفیت، زیبا و کوچک، این همان محصولی است که بسیاری عاشقش شدند. گوگل مطمئنا به دنبال بازگشت به همان بازار هفت اینچی است و با سابقه خوب هوآوی (Nexus 6P) می‌توان شاهد محصولی خوب و باکیفیت بود.

انتظار می‌رود در تاریخ 13 مهرماه گوگل در مراسمی دو گوشی‌هوشمند ، یک هدست VR با نام تجاری Daydream، یک دانگل کروم‌کست که از پخش 4K پشتیبانی کند و با شایعات تازه شاید یک تبلت تازه را معرفی کند. به نظر می‌رسد روزی شلوغ برای گوگل خواهد بود!

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.