ده محصول برتری که در نمایشگاه IFA 2016 معرفی شد

نمایشگاه IFA امسال نیز رو به پایان است. شرکت‌های معروف محصولات تازه‌ی خود را در این نمایشگاه معرفی کردند و حال این محصولات در نمایشگاه قابل مشاهده و تست کردن است.

0

شرکت‌های بزرگ همیشه این نمایشگاه را بستری مناسب برای معرفی محصولات تازه خود می‌دانند، این نمایشگاه قبل از سال 2005 دوسالانه بود و از سال 2005 به بعد نیاز به برگزاری زودتر حس شد و از آن پس هر ساله پذیرای محصولات تازه شرکت‌ها است. حال به مناسبت پایان این نمایشگاه ده محصول برتری که در این چند روز عرضه شدند را برای شما معرفی خواهیم کرد.


۱- گوشی Xperia XZ

XZ NewColor

امسال سونی نسخه‌ی تازه ای از گوشی‌های هوشمند خود را با نام Xperia XZ معرفی کرد، این محصول نسخه بهبود‌یافته Xperia X است که نسبتا همان قدرت سخت‌افزاری نسخه قبلی خود را دارد. استفاده از چیپست اسنپ‌دراگون 820، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همان مشخصات نسخه قبلی است. اما این محصول بهبود‌هایی را در داخل خود اعمال کرده که کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کنند. در مقاله‌ای ده قابلیت تازه این گوشی را معرفی کردیم که می‌توان به عمر باطری بهتر و ضبط ویدئو 4K و همچنین لرزشگیر تصویر 5محور اشاره کرد.


۲- Moto Z Play

Motorola-Moto-Z-Play

 

موتورولا تحت نظارت لنوو آخرین محصول خود را نیز معرفی کرد. Moto Z Play سومین نسخه از گوشی‌های ماژولار Moto Z است که ارزان‌ترین بین برادران خود محسوب می‌شود. این گوشی از یک پردازنده 625 اسنپ‌دراگون استفاده می‌کند که کاربری خوبی دارد و نسبت به قیمت 450 دلاری‌اش عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین 3 گیگابایت رم و 32 گیگ حافظه داخلی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است. مشخصات خود محصول نسبت به گوشی‌های امروزی شاید آنقدر جذاب نباشد اما قابلیت استفاده از ماد‌ها و ماژول‌های مختلف است که این محصول را تبدیل به محصولی فوق‌العاده جذاب می‌کند. یکی از ماژول‌ها که به تازگی معرفی شد، دوربین هاسلبلاد با زوم اپتیکال ده برابر بود که بسیار زیبا و کارآمد است.


۳- نوت‌بوک انقلابی Lenovo Yoga Book

Yoga-Book-Halo-Keyboard

 

لنوو نیز امسال محصولات جذاب و خوبی را معرفی کرد. تمامی این محصولات نشان می‌دهد که لنوو همچنان به ساخت محصولات تازه اهمیت خاصی می‌دهد. همچنین با خرید موتورولا نیز نشان داد که به دنبال بازار‌های تازه است. YogaBook لنوو لپ‎تاپی است بسیار زیبا و بسیار جذاب، این محصول از صفحه کلید مکانیکی استفاده نمی‌کند و به جای آن صفحه کلیدی لمسی دارد که لنوو آن را Halo Keyboard می‌نامد.

Lenovo-Yoga-Book

همچنین این محصول دارای یک صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی است که هم قابلیت استفاده به عنوان لپ‌تاپ را دارد و هم می‌توانید آن را به صورت 360 درجه بچرخانید و به عنوان تبلت استفاده کنید. YogaBook پشتیبانی قوی و خوبی را نیز از یک قلم نوری دارد که می‌تواند یاور طراحی و نوشتار شما باشد. یکی از جذاب‌ترین نکات این محصول عرضه در دو نسخه‌ی اندروید و ویندوز با قیمت به ترتیب 500 و 550 دلار است. البته سخت‌افزار این محصول برای یک لپ‌تاپ قدرت بالایی ندارد و از یک پردازنده Intel Atom X5 و رم 4گیگابایت استفاده می‌کند اما می‌تواند دریچه‌ای برای ورود به دنیایی از محصولات تازه باشد.


۴- اولترابوک ASUS ZenBook 3

لپ‌تاپ Zenbook 3 ایسوس محصولی به شدت زیبا است. طراحی زیبا این محصول و همچنین نازک و سبک بودن بدنه این لپ‌تاپ همچنین استفاده از پردازنده قوی باعث شد تا این محصول، گزینه‌ای مناسب در بین دیگر اولترابوک‌ها باشد. بدین ترتیب ایسوس حق دارد یک بار دیگر این محصول را در نمایشگاه IFA معرفی کند!

ASUS-Zenbook-3

ایسوس در جریان نمایشگاه نسخه‌ی تازه‌ای از این محصول را عرضه کرد که به جای استفاده از پردازنده Skylake اینتل از پردازنده تازه این شرکت با نام Kaby Lake استفاده می‌کند که بهبود خوبی در بخش عمر باطری و قدرت پردازشی داشته است.


۵- ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ

Gear-S3-classic-frontier

بازار گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت است و سامسونگ نیز خواستار این است که سردمدار این بازار باشد. طبق گمانه‌زنی‌های پیشین سامسونگ در نمایشگاه IFA نسخه‌ی تازه از سری ساعت هوشمند Gear S را با نام Gear S3 معرفی کرد و این محصول به شدت زیبا و چشم‌نواز است! نسبت به نسخه‌های قبلی این ساعت بهبود ویژه‌ای را داشته است. سایز صفحه نمایش بزرگ‌تر شده و ارتباط LTE نیز در این محصول به کار برده شده است. همچنین موجود بودن GPS نیز یکی از امکانات خوب Gear S3 است. طراحی زیبا و صفحه‌نمایشی که همیشه روشن خواهد بود و با این حال 3 تا 4 روز دوام باطری خواهد داشت را نیز به لیست اضافه کنید. این ساعت در دو نسخه Frontier و Classic با قیمت 300 دلار عرضه می‌شود.


۶- ایسر Predator 21 X – قوی‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ

Acer-Predator-21-X

ایسر برندی است که به ساخت لپ‌تاپ‌هایی قوی با قیمت و کیفیتی مناسب معروف است. اما این دلیل نمی‌شود که این شرکت قصد ساخت یک غول گیمینگ را نداشته باشد! Predator یکی از سری‌های فوق‌العاده قوی شرکت ایسر است. امسال ایسر نسخه‌ی تازه این لپ‌تاپ را با نام 21X معرفی کرد. از قابلیت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه‌نمایش خمیده 21 اینچی با رزولوشن 2560 در 1080 اشاره کردو همچنین این غول عظیم “دو” پردازنده گرافیکی GTX 1080 را درون خود جای داده است که این محصول را تبدیل به یک ویرانگر تمام عیار می‌کند. اگر نگران داغ شدن لپ‌تاپ هستید، ایسر پنج فن خنک‌کننده برای این لپ‌تاپ تعبیه کرده است. همچنین این محصول دارای کیبوردی کامل است که می‌توان نام‌پد این لپ‌تاپ را چرخاند و تبدیل به تاچ‌پد کرد. از نور بکلایت صفحه کیبورد و سیستم پخش فوق‌العاده صدا نیز دیگر نگوییم! متاسفانه زمان عرضه و قیمت این محصول اعلام نشده است اما همه ما می‌دانیم این محصول قرار است به شدت گران باشد.


۷- ایسر Swift 7 – باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا

Acer Swift7

 

لپ‌تاپ‌های ایسر امسال نمایش خوبی را در IFA داشتند. ایسر در کنار غول سنگین‌وزن خود اولترابوکی سبک‌وزن را با نام Swift 7 رونمایی کرد. این محصول را می‌توان شاهکار مهندسی دانست. ضخامت این لپ‌تاپ 9.98 میلیمتر است. تصور کنید، تنها 9.98 میلیمتر! وزن این لپ‌تاپ 1,1 کیلوگرم است. این محصول نازک و سبک، دارای یک صفحه‌نمایش 13.3 اینچی است که از رزولوشن Full HD بهره می‌برد. همچنین استفاده از پردازنده نسل هفتمی Core i5 و رم 8 گیگابایتی تجربه‌ی خوبی را از ویندوز به ارمغان خواهد آورد. 256 گیگابایت فضای داخلی SSD نیز تعبیه شده تا دسترسی به فایل‌ها سریع‌تر باشد. به‌علاوه وجود درگاه USB-C 3.1 سرعت بالای انتقال فایل را تضمین خواهد کرد. این محصول فوق‌العاده مخصوص کسانی است که لپ‌تاپ خود را زیاد با خود حمل می‌کنند و با این وزن و ضخامت مطمئنا هیچ‌گاه متوجه حضور لپ‌تاپ نخواهند شد، همچنین باطری این لپ‌تاپ 9 ساعت عمر خواهد داشت که مطمئنا نیاز‌های شما را برآورده خواهد کرد.


۸- ساعت هوشمند ایسوس ZenWatch 3

ASUS-ZenWatch-3-gold

ایسوس امسال رقیب Gear S را رونمایی کرد. ساعت هوشمند ZenWatch ساعتی بسیار زیباست که از سیستم‌عامل مخصوص Android Wear2 استفاده می‌کند. این محصول دارای یک پردازنده اسنپ‌دراگون 2100 است که باطری محصول را به خوبی مدیریت می‌کند، در حدی که به گفته ایسوس این محصول می‌تواند با 15 دقیقه زمان برای شارژ، 60 درصد باطری خود را کامل کند و یک باطری کامل می‌تواند تا دو روز دوام کاری داشته باشد، این مدت زمان کم برای شارژ شدن به شدت پیشرفته‌تر از Gear S3 است. نمایشگر 1.39 اینچی 400 در 400 نیز باعث می‌شود تا اطلاعات را به خوبی ببینید. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های این محصول قیمت کمتر آن نسبت به رقیب سامسونگی خود است. ایسوس این محصول را با قیمت 255 دلار عرضه خواهد کرد.


۹- گوشی‌های Nova و Nova Plus هواوی

huawei-nova-12

هوآوی مدتی است که به صورت جدی وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده است و توانسته در مدت زمان کوتاه این بازار را متحول کند. این شرکت همیشه محصولاتی ارزان‌قیمت و قوی را در آستین خود دارد! IFA امسال نیز مکانی مناسب بود برای این شرکت تا دو محصول قوی و ارزان‌قیمت تازه را معرفی کند. گوشی Nova به گفته هوآوی گوشی میان‌رده محسوب می‌شود، گرچه مشخصات این محصول فوق‌العاده است.سنسور اثر انگشت، دوربین 12 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 5 اینچیFull HD، پردازنده 625 اسنپ‌دراگون، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی این محصول را تبدیل به گوشی قدرتمندی می‌کند. همچنین Nova Plus نیز همانند برادر کوچک‎‌ترش است با این تفاوت که مجهز به صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی است و دوربینی 16 مگاپیکسلی را درون خود جای داده است. این دو گوشی به ترتیب با قیمت 430 دلار و 470 دلار عرضه خواهند شد.


۱۰ – HP Elite Slice

slice-desk-hp52116-1167-1

 

و آخرین محصول لیست ما، Elite Slice ساخته شرکت اچ‌پی است. این شرکت یک کامپیوتر همراه را ساخته که قابلیت‌های ماژولار دارد. این محصول از ویندوز 10 پرو استفاده می‌کند و پردازنده Core i7 را درون خود جای داده است. حال قسمت ماژولار محصول کجاست؟ این دستگاه سبک و خوش‌ساخت است و مناسب برای همراه بودن با شماست. حال اگر نیاز به امکانات بیشتر داشته باشید، می‌توانید از طریق یک درگاه USB-C ماژول‌های مخصوص آن را خریداری کنید و اتصال دهید.

HP-Elite-Slice-Modular

ماژول‌هایی همچون درایو نوری یا سیستم بوست صدا، یا محصولاتی از این قبیل در دسترس خواهند بود. اچ‌پی همچنین قول داده تا سال 2017 قابلیت شارژ بی‌سیم را وارد این محصول کند که بسیار کارآمد و جذاب خواهد بود. این پی‌سی رومیزی 700 دلار قیمت خواهد داشت.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.