مایکروسافت استور ویندوز را از وجود اپلیکیشن‌های بی‌کیفیت خالی می‌کند

به نظر می‌رسد پاییز را بایستی فصل خانه تکانی فروشگاه‌های نرم‌افزاری بنامیم، زیرا پس از آن که دیروز خبری مبنی بر حذف اپلیکیشن‌های ناسازگار و قدیمی از اپ استور را پوشش دادیم، ساعاتی پیش مایکروسافت نیز با ارسال ایمیلی به تمام توسعه‌دهندگان خود هشدار داده که به مرور زمان استور ویندوز را از برنامه‌های بی‌کیفیت خالی خواهد کرد.

1

به نظر می‌رسد با شکوفا شدن قابلیت‌های ویندوز 10 و در پس آن پلتفرم یونیورسال، تعداد برنامه‌های استور ویندوز به حدی رسیده است که ردموندی‌ها را مجاب به شناسایی و حذف برنامه‌های بی‌کیفیت و تقلبی از فروشگاه نرم‌افزاری خود کرده است.

این شرکت در همین راستا چندی پیش طرح رتبه‌بندی اپلیکیشن‌های ویندوزی را اجرایی کرده بود که در آن برخی برنامه‌های تقلبی برای همیشه از استور حذف شدند. به عنوان مثال اگر تا پیش از این نام اپلیکیشن imo را در ویندوز استور جستجو می‌کردید، با خیلی از اپلیکیشن‌های جعلی که تمامی آن ادعای واقعی بودن داشتند رو به رو می‌شدید، با این حال پس از طرح پاک‌سازی صورت گرفته توسط ردموندی‌ها، به راحتی قادر خواهید بود به نسخه اصلی این اپلیکیشن در ویندوز استور دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این مایکروسافت طی چند روز اخیر به برخی از توسعه دهندگان ایمیلی ارسال کرده که در آن دلایل جلوگیری از انتشار برنامه‌های آن‌ها در استور ویندوز قید شده است. به همین منظور در سیاست نامه جدید ردموندی‌ها آمده است که توسعه دهندگان از ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی قبل از انتشار برنامه در استور جلوگیری کنند، زیرا این شرکت زین پس از انتخاب نام‌های مشابه آن چیزی که پیش‌تر در استور وجود داشته جلوگیری خواهد کرد.

در توصیه نامه جدید ردموندی‌ها آمده است که یک اپلیکیشن قوی بایستی از متادیتای ویژه و مفید برخوردار باشد و در سوی دیگر رابط کاربری مناسبی در آن طراحی استفاده شود. این شرکت همچنین متذکر شده که از انتخاب نام‌های مشابه با آنچه پیش‌تر در استور وجود داشته است خودداری نمایید و در بخش توضیحات نیز از اسکرین‌شات‌های واضحی استفاده شود که کاربر با مشاهده اولیه آن‌ها بتواند به برخی جزئیات پی ببرد.

البته این اولین باری نیست که مایکروسافت در جهت پاک‌سازی فروشگاه نرم‌افزاری استور اقداماتی انجام می‌دهد، زیرا در اوایل سال گذشته میلادی نیز برخی اپلیکیشن‌های تقلبی از ویندوز استور حذف شدند که البته به صورت تصادفی انتخاب گردیده بودند.

neowin

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    نه خیلی برنامه هم داره ???