خانه‌تکانی اپل: اپلیکیشن‌های قدیمی و ناسازگار از اپ استور حذف خواهند شد

اپ استور اپل پر شده از اپلیکیشن‌های قدیمی و ناسازگاری که حضور آنها کاملا غیر ضروری است، بنابراین اپل رسما اعلام کرد در یک خانه‌ تکانی بزرگ هر چه اپلیکیشن قدیمی در اپ استور باشد را حذف خواهد کرد.

0

سیستم عامل موبایل iOS هر ساله آپدیت‌های مختلفی را دریافت می‌کند، این امر باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها نیز برای این که با این سیستم‌ عامل سازگاری کامل داشته باشند باید حتما به‌روز‌رسانی شوند. با این حساب اپل قصد دارد در یک خانه تکانی بزرگ اپلیکیشن‌های قدیمی و ناسازگار را از اپ استور حذف کند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در بستر iOS، ایمیلی را دریافت کرده‌اند مبنی بر این که اگر اپلیکیشن ساخت دست آنها، با استانداردهای مورد نظر اپل سازگار نباشد از اپ استور حذف خواهد شد. اپل قرار است نظر خود را در خصوص اپلیکیشن‌های مشکل دار در اپ استور به توسعه‌دهندگان اعلام کند و یک مهلت ۳۰ روزه برای رفع مشکل به توسعه‌دهندگان می‌دهد. اگر توسعه دهندگان توصیه‌های اپل را جدی بگیرند و اپلیکیشن‌های خود را با ملاک‌های جدید سازگار کنند، این اپلیکیشن‌ها در اپ استور به حضور خود ادامه می‌دهند. در غیر این صورت پس از مهلت ۳۰ روزه به طور کامل از اپ استور حذف می‌شوند. از قرار معلوم اپل در خصوص این خانه تکانی بزرگ اپ استور کاملا جدی است و اپلیکیشن‌هایی را که در حال حاضر پس از نصب، در حین اجرا مشکل دارند را بدون هیچ‌ملاحظه‌ای سریعا حذف می‌کند.

اپل در ایمیل خود به توسعه‌ دهندگان نرم‌افزاری تاکید کرده که کیفیت اپلیکیشن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و توسعه دهندگان باید تمام تلاش خود را برای به‌روز نگه‌ داشتن اپلیکیشن‌های ساخته شده انجام دهند.

اپل برای اپلیکیشن‌های جدیدی که در اپ استور گذاشته می‌شود نیز سیاست تازه‌ای را اتخاذ کرده و اعلام داشت نام اپلیکیشن‌ها  نباید از ۵۰ کاراکتر بیشتر باشد. البته این سیاست جدید نیز بی‌دلیل نیست چرا که توسعه دهندگان نرم‌افزاری یاد گرفته‌اند از نام‌های بسیار طولانی در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند؛ از قرار معلوم این کار باعث می‌شود تا اپلیکیشن‌ها در اپ استور رتبه‌های بهتری در جستجو داشته باشند. در نسخه جدید iOS 10 شاهد ویژگی خواهیم بود با نام introduces Search Ads این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالای نتایج جستجو در اپ استور هزینه‌ای را پرداخت کنند.

این تغییرات از هفدهم شهریور ماه در اپ استور اعمال می‌شود، اگر از طرفداران اپل هستید حتما می‌دانید که در این روز قرار است اپل، ساعت هوشمند جدید خود را به همراه آیفون‌های جدید و همچنین نسخه جدید iOS 10 رونمایی کند.

در مجموع باید گفت، اپ استور اپل در حال حاضر میزبان بیشتر از ۲ میلیون اپلیکیشن است و بدون شک این خانه تکانی و حذف اپلیکیشن‌‌های قدیمی و ناسازگار می‌تواند به اپلیکیشن‌های حاضر در اپ استور نظم و ترتیب بهتری بدهد.

theverge.com

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.