با تمام ویژگی‌های جدید Xperia XZ سونی آشنا شوید

امروز سونی در نمایشگاه IFA2016 نسخه‌ی تازه پرچمدار خود از سری X را با نام XZ Xperia معرفی کرد که در فارنت خبر آن را منتشر کردیم. این محصول در مقایسه با تمامی پرچمداران سونی بسیار قوی عمل می‌کند و قابلیت‌های خوبی دارد.

0

XZ نیز مشخصاتی همانند Xperia X دارد، این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 820 استفاده می‌کند، 3 گیگابایت رم را درون خود جای داده و دوربینی 23 مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی وجود دارد که نسبتا همانند نسخه قبلی است اما تفاوت‌های اصلی که این غول اندرویدی را از نسخه‌ی قبلی خود متمایز می‌کند، داخل خود گوشی قرار دارد. در این مقاله قصد داریم تا این قابلیت‌های تازه را برای شما معرفی کنیم.


طراحی تازه با جنس ALKALEIDO

سونی طراحی تازه‌ای در این نسخه از گوشی‌اش اعمال کرده است و به جای استفاده از شیشه و پلاستیک و مقدار کمی فلز، پشت Xperia XZ تماما از فلزی خالص و باکیفیت به نام ALKALEIDO ساخته شده است. XZ waterproofبه گفته سونی این فلز “عمق، براقی و روشنایی” بیشتری را به محصول می‌آورد. این جنس تازه کاملا حسی نرم دارد و به خوبی طراحی شده است و همانند دیگر گوشی‌های فلزی بازار لزوما حسی سرد را به شما القا نمی‌کند و حسی گرم به دستان شما منتقل می‌کند. این طراحی تازه که استاندارد IP68 را دارا می‌باشد و ضدگرد‌و‌غبار و ضدآب است، حس تازه‌ای را به شما انتقال خواهد داد.

 


رنگی تازه

XZ NewColor

شیشه خمیده و همچنین گوشه‌های خمیده محصول که طراحی گوشی را در یک “لوپ و چرخش” بی‌انتها قرار می‌دهند، به گفته سونی این محصول با طراحی تازه دارای یک رنگ تازه به نام Forest Blue خواهد بود، همچنین رنگ‌های مشکی و پلاتینیومی نیز برای این محصول موجود خواهد بود.


USB-C

سونی بالاخره جلوی این تکنولوژی تازه تسلیم شد و همانند سامسونگ بالاخره این پورت تازه را وارد محصولات خود کرد. Xperia XZ از پورت USB-C پشتیبانی خواهد کرد و برای آینده‌ای که این پورت جایگزین دیگر پورت‌های USB شود آماده است.

XZ Usb-C


سنسور رنگی RGBC-IR

سنسور تازه دوربین سونی که دارای حسگر‌های قرمز-سبز-آبی-بی‌رنگ است، به گفته سونی قرار است که سیستم تشخیص رنگ تازه‌ای را وارد گوشی‌ها کند. این سنسور چه در فضای بیرونی و نورانی و چه در فضای داخلی و کم‌نور، سعی می‌کند با انجام وایت بالانس مناسب، رنگ‌ها را همانگونه که چشم شما مشاهده می‌کند ثبت کند. به نظر قابلیت جذابی است.


سیستم فوکوس Hybrid AF برای روز، Laser AF برای شب

سونی شرکتی است که زمان زیادی را روی ساخت دوربین محصولاتش صرف می‌کند. حال برای محصول تازه‌ی خود سیستم فوکوس Phase-Detection را استفاده کرده که آن را Predictive Hybrid AF نامیده است که می‌تواند با سرعتی قابل قبول حرکات سوژه را پیش‌بینی کند و عکس را به وضوح مناسب برساند و از بلور شدن عکس جلوگیری کند. XZ Focusهمچنین در شرایط کم‌نور که اکثر سنسور دوربین‌ها دچار مشکل می‌شوند سونی از سیستم Laser AF استفاده کرده که با اندازه‌گیری فاصله سوژه تا لنز، تصویر را فوکوس می‌کند و خروجی شارپ و قابل‌قبولی را عرضه می‌کند.


اولین گوشی با لرزشگیر 5 محور

سونی تکنولوژی SteadyShot را که در خط تولید دوربین‌های سونی مورد استفاده قرار گرفته را وارد گوشی‌ XZکرده است و این باعث شده تا این محصول تازه نسبت به نسخه‌ی قبلی خود بهبودی فوق‌العاده داشته باشد. در این محصول خبری از لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS نیست اما به جای این قابلیت، سونی لرزشگیر نرم‌افزاری خود را بهبود بخشیده و حال این قابلیت می‌تواند تصویر را در 5 محور مختلف ثابت نگه‌دارد که شامل تغییر مکان سنسور و لرزشگیری می‌باشد.XZ 5Axis البته فکر نکنید که به دلیل نبود سیستم OIS، محصول تازه سونی نمی‌تواند به خوبی عمل کند، سونی در ویدئویی کامل قابلیت‌های این تکنولوژی را نمایش داد و کاملا خوب عمل می‌کرد، همچنین با استفاده از این تکنولوژی نرم‌افزاری و دوری از OIS مشکلات معمول سیستم لرزشگیر اپتیکال دیگر وجود ندارد. در سیستم اپتیکال هنگامی که سنسور در زمان فیلم‌برداری حرکت می‌کرد گوشه‌های تصویر کمی کش می‌آمدند و همچنین منابع نوری به دلیل تغییر نکردن سرعت شاتر گاهی اوقات بیش از حد نور دریافت می‌کردند و سفید می‌شدند.


ضبط ویدئو 4K

متاسفانه نسخه‌ی قبلی این محصول یعنی Xperia X با اینکه به چیپ اسنپ‌دراگون 820 مجهز است توانایی پردازش و ضبط ویدئو‌های 4K را ندارد. اما XZ این قابلیت را به فیلم‌بردای خود افزوده است و شما می‌توانید این تصاویر باشکوه را ضبط کنید. قابل ذکر است که در حالت فیلم‌برداری 4K، قابلیت SteadyShot 5 محور فعال نخواهد شد و این قابلیت تنها در ضبط ویدئوهای 1080 فعال می‌شود.

XZ 4K Video


بهبود میکروفون و ضبط صدای استریو

XperiaXZ با به همراه داشتن میکروفون دوگانه استریو و همچنین به کارگیری سیستم از بین بردن نویز، توانسته به پخش و ضبط صدای 3D استریوی مناسبی برسد که کیفیت قابل‌قبولی دارد و توانسته نویز پس‌زمینه را کاملا حذف کند. همچنین سونی دو تکنولوژی تازه را خلق کرد با نام‌های DSEE-HX که قابلیت پخش صداها با کیفیت فوق‌العاده بالا را به شما می‌دهد و همچنین تکنولوژی LDAC که صدا را با کیفیتی بالا به دستگاه‌های بلوتوثی انتقال می‌دهد. این دو تکنولوژی نیز در Xperia XZ وجود دارند.


تنظمیات دستی بیشترXZ Manual

Xperia XZ تنظیمات دستی بیشتری را به ارمغان می‌آورد و شما این امکان را خواهید داشت که کنترل بیشتری روی تنظیم نور دوربین گوشی داشته باشید، تنظیمات همچون دیافراگم، شاتر و …


سیستم شارژ Qnovo

Xperia XZ دارای سیستم شارژ Qnovo خواهد بود. این سیستم سلامت باطری را تضمین می‌کند و به باطری اجازه نمی‌دهد که بیش از اندازه شارژ شود. بدین ترتیب باطری صدمه نخواهد دید و عمری باطری بیشتر خواهد بود و نسبت به نسخه قبلی این محصول، عمر باطری دو برابر شده است. XZ Chargeشما می‌توانید ساعت‌ها از این گوشی استفاده کنید و متوجه کم شدن باطری به شکل زیادی نشوید.


سونی هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول را اعلام نکرده است اما با قابلیت‌های تازه‌ای که این محصول دارا می‌باشد می‌توان انتظار محصولی قدرتمند و جذاب را از شرکت سونی داشت.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.