سونی هدفون نویز کنسلینگ MDR-1000X را با قیمت 400 دلار معرفی کرد

سونی هدفون جدیدی معرفی کرده که کاربر هنگام استفاده از این هدفون صدای بیرون را به‌هیچ‌وجه نخواهد شنید، این هدفون نیوزکنسلینگ جدید، MDR-1000X نام دارد و با قیمتی برابر با ۴۰۰ دلار و برای رقابت با Bose QC35 روانه بازار می‌شود.

0

در زمینه ساخت و تولید هدفون، همیشه سونی حرف‌هایی برای گفتن دارد، این بار نیز شاهد هدفون نویزکنسلینگی هستیم که در رده خود یکی از بهترین محصولات بازار به حساب می‌آید.

حتما برای شما هم پیش آمده صدای بیرون باعث اختلال در گوش دادن به موسیقی دلخواه شما شده باشد، شرکت‌های معتبرِ سازنده هدفون، برای رفع این اشکال راه‌های مختلفی را ارائه کرده‌اند و اساسا به هدفون‌هایی که جلوی شنیدن صدای محیط را می‌گیرند به اصلاح نویز کَنسِلینگ می‌گویند. سونی در هدفون جدید مدل MDR-1000X خود این مشکل را با تعبیه کردن سنسورهای تشخیص صدا و همچنین طراحی منحصر به فرد گوشی این هدفون، برطرف کرده است.

از طرف دیگر هدفون MDR-1000X موسیقی را به نحوی تنظیم و پخش می‌کند که مختص گوش کاربر باشد. به این ترتیب دیگر مهم نیست که کاربر موی بلندی داشته باشد یا اینکه عینک جلوی قرار گرفتن دقیق هدفون بر روی گوشش را بگیرد، این ویژگی جدید هدفون MDR-1000X سونی برای تمامی این موارد به جهت حذف کاملِ صدای بیرون طراحی شده است.

هدفون MDR-1000X به لحاظ فناوری انتقال صدا نیز از بلوتوث استفاده می‌کند و برای اینکه در حین انتقال صدا به وسیله بلوتوث شاهد کاهش کیفیت صدا نباشیم.سونی برای این هدفون تراز اول خود فناوری با نام LDAC را در نظر گرفته است که صدا را بوسیله بلوتوث از منبع صوتی با بالاترین کیفیت دریافت می‌کند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

جالب اینجاست که حتی اگر کاربر با این هدفون به موسیقی‌هایی با فرمت‌های فشرده گوش فرا دهد، هدفون MDR-1000X به صورت خودکار کیفیت صدا را ارتقا می‌دهد. هدفون‌های نویز کنسلینگ با هدف  قطع صدای بیرون طراحی شده‌اند؛ این ویژگی به خودی خود مشکلی ندارد؛ اما اگر در بیرون از منزل هدفون را به گوش خود زده باشید و کسی شما را صدا کند چاره‌ای ندارید به جز اینکه هدفون را از گوش خود بردارید تا به مخاطب پاسخ دهید، این ویژگی به نوعی دست‌ و پاگیر به نظر می‌رسد و سونی در هدفون MDR-1000X راه‌حل جالبی را تدارک دیده است. به این ترتیب بدون اینکه هدفون را از گوش خود بردارید با فعال کردن ویژگی Quick Attention در این هدفون قادر هستید بدون اینکه آن‌را از گوش خود بردارید به صحبت‌ و صداهای اطراف به صورت موقت گوش فرا دهید.

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد هدفون MDR-1000X قیمت گزافی دارد و سونی آنرا به قیمت ۴۰۰ دلار روانه بازار می‌کند؛ اما اگر موسیقی برای شما اهمیت زیادی دارد و در محله شلوغی زندگی می‌کنید، بد نیست تا در حین خرید هدفون، هدفون MDR-1000X را نیز در نظر داشته باشید.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.