سونی Xperia X Compact را با صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی معرفی کرد

بیشتر گوشی‌های هوشمند صفحه‌نمایشی ۵ اینچی یا بیشتر دارند، در این بین سونی گوشی هوشمندی Xperia X Compant خود را معرفی کرده است که از صفحه‌نمایشی ۴.۶ اینچی بهره می‌برد.

0

صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر به لحاظ ابعاد دستخوش تغییرات زیادی بود‌ه‌اند؛ اما گوشی‌های تراز اولی که امروز با آنها سر و کار داریم بیشتر صفحه‌نمایش‌هایی ۵ تا ۶ اینچی دارند. به این ترتیب اگر شما هنوز از طرفداران گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش کمتر از ۵ اینچ هستید باید این مژده را بدهیم که گوشی هوشمند ایکسپریا ایکس کامپیکت سونی دقیقا همان‌چیزی است که به دنبال آن می‌گردید.

سونی در مراسم IFA 2016 از یک گوشی هوشمند تراز اول با صفحه‌نمایشی ۴.۶ اینچی رونمایی کرد. این صفحه‌نمایش کوچک ۴.۶ اینچی از رزولوشن 720p بهره می‌گیرد. در قلب اکسپریا ایکس کامپکت هم پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۵۰ جا خوش کرده و ۳ گیگابایت رم در کنار ۳۲ گیگابایت فضای داخلی ذخیره سازی، سایر مشخصات سخت‌افزاری اصلی اکسپریا کامپکت را تشکیل می‌دهد.

به لحاظ طراحی هم سونی برای اکسپریا ایکس کامپکت خود طراحی جدیدی را در نظر گرفته است و بدنه این گوشی جنسی سرامیک مانند دارد که از پلاستیک ساخته شده است. حضور این ماده در  قاب گوشی باعث شده تا احساس خوبی در حین به دست گرفتن اکسپریا ایکس کامپکت به کاربر منتقل شود.

Xperia X Compact 1

سونی این گوشی جدید خود را دست کم نگرفته است و در اکسپریا ایکس کامپکت شاهد همان دوربینی هستیم که در گوشی تازه معرفی شده اکسپریا ایکس زد به خدمت گفته شده است. به این ترتیب اکسپریا ایکس کامپکت دوربین ۲۳ مگاپیکسلی دارد که از ویژگی فوکوس لیزری خودکار بهره می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود اشیا در جلو لنز این دوربین، حتی در زمان حرکت هم فوکوس مناسب خود را حفظ کنند. سونی همیشه در گوشی‌های خود سعی بر ساخت دوربین‌های باکیفیت را دارد و برای اینکه اکسپریا زد کامپکت به لحاظ دوربین چیزی کم و کسر نداشته باشد در این محصول جدید شاهد سنسور RGBC-IR نیز هستیم. این سنسور باعث می‌شود دوربین اکسپریا ایکس کامپکت نورهای قابل رویت برای چشم و نورهای طیف مادون قرمز را جذب کند.

تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا سونی، تعریف و تمجید‌های زیادی از دوربین اکسپریا ایکس کامپکت داشته باشد. پورت یو‌اس‌بی نوع سی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع نسخه ۲.۰ نیز از مواردی است که در اکسپریا ایکس کامپکت شاهد آن هستیم.

لازم به ذکر است که دوربین پشت اکسپریا ایکس کامپکت، علی‌رغم کیفیت بالایی که دارد در برابر فیلم‌برداری 4K ناتوان است، دوربین جلوی اکسپریا ایکس کامپکت هم ۵ مگاپیکسل است که ویژگی به خصوصی ندارد.

سونی وعده داد تا اکسپریا ایکس کامپکت را نهایتا ظرف یک ماه آینده روانه بازار کند ولی در خصوص قیمت این گوشی سخنی به میان نیاورد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.