هواوی گوشی‌های میان‌رده فلزی Nova و Nova Plus را معرفی کرد

شاهد معرفی گوشی‌هایی از یک برند جدید از جانب هواوی هستیم. این گوشی‌ها که در گروه محصولات میان‌رده هواوی قرار می‌گیرند بدنه فلزی دارند و با نام‌های Nova و Nova plus روانه بازار می‌شوند.

0

اگر از طرفداران پر و پا قرص تکنولوژی هستید و اخبار فارنت را هم دنبال می‌کنید حتما به خبر انتشار تیزر هواوی برای مراسم ۱۱ شهریورماه IFA 2016 که چندی پیش منتشر کردیم برخور داشته‌اید. در این خبر گفتیم که به احتمال زیاد هواوی قصد دارد از برند جدیدی در مراسم IFA 2016 رونمایی کند. این گونه که پیداست پیش‌بینی ما درست از آب در آمد و هواوی، گوشی‌های میان رده فلزی را با نام‌های Nova و Nova Plus در IFA 2016 معرفی کرد.

در نگاه اول به گوشی‌های سری Nova می‌توان گفت که هواوی تصمیم دارد سلطان بی‌چون و چرای بازار گوشی‌های میان رده باشد. گوشی هواوی Nova به صفحه‌نمایشی ۵ اینچی مجهز است که از رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌گیرد. چیپست اسنپ‌دراگون ۶۲۵ به همراه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که مقدار پیکسل‌های آن بزرگ‌تر است در این گوشی جدید به چشم می‌خورد. تمامی این قطعات سخت‌افزاری هم در قابی فلزی گرد هم آمده‌اند تا گوشی هواوی Nova به لحاظ طراحی چیزی کم و کسر نداشته باشد.

huawei-nova_1

ناگفته نماند که در نگاه اول، گوشی تازه معرفی شده Nova شباهت‌های زیادی به نکسوس 6p که ساخت دست هواوی است دارد. در کنار این موارد سخت‌افزاری، هواوی باتری قابل قبولی را با میزان ۳۰۲۰ میلی‌آمپر در هواوی Nova تدارک دیده است. با توجه به صفحه‌نمایش فول‌ اچ‌دی و سخت‌افزاری که در هواوی Nova شاهد آن هستیم، انتظار می‌رود این باتری به خوبی کفاف نیازهای مختلف کاربر را بکند.

huawei-nova-1

اگر با گوشی‌های تراز اول هواوی آشنا هستید حتما به خوبی می‌دانید که در هواوی P9 شاهد سنسور RGB هستیم. خوشبختانه باید گفت این سنسور در هواوی Nova هم حضور دارد؛ البته در این گوشی جدید خبری از سنسور دوگانه سیاه و سفید نیست. در کنار سنسور دوربین شاهد حضور سنسور تشخیص اثر انگشت نیز هستیم که هواوی مدعی است این سنسور یکی از سریع‌ترین سنسورهای تشخیص اثر انگشت در گوشی‌هاست. بر اساس ادعای هواوی فرآیند تشخیص هویت کاربر از طریق اثر انگشت تنها 3.0 ثانیه زمان می‌برد.

هواوی برای این برند جدید خود به لحاظ طراحی نیز سنگ تمام گذاشته است و با گوشی هوشمندی بسیار زیبا و شکیل طرف هستیم. همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد، برند جدید Nova دارای یک گوشی دیگر با نام هواوی Nova Plus نیز هست. این گوشی به لحاظ طراحی و قطعات سخت‌افزاری تفاوت‌های محسوسی با هواوی Nova دارد.

huawei-nova-12

در هواوی Nova Plus شاهد صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی هستیم. در قسمت پشت Nova Plus هم سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسلی حضور دارد که ابعاد پیکسل کمتری نسبت به دوربین هواوی Nova دارد. هر دو گوشی هواوی Nova و هواوی Nova Plus به لحاظ رزولوشن برابر هستند؛ اما در نگاه اول کیفیت صفحه‌نمایش هواوی Nova Plus بهتر به نظر می‌رسد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید یکی از این گوشی‌های برند Nova هواوی را دارید، گوشی هواوی Nova Plus را در اولویت اول خود قرار دهید.

هواوی وعده داده تا هر دو گوشی برند جدید Nova با اندروید نسخه ۶ مارشملو روانه بازار شوند و به لحاظ قیمت نیز هواوی Nova برابر با ۳۹۹ یورو قیمت خواهد داشت و Nova Plus هم با مقدار کمی افزایش با قیمت ۴۲۹ یورو در ماه آینده یا ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی راهی بازارهای جهانی خواهند شد.

theverge.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.