ماژول دوربین Hasselblad با زوم 10 برابر اپتیکال برای سری Moto Z معرفی شد

موتورولا مدت‌ها بود که رویای ساخت گوشی‌های ماژولی را در سر داشت. گوشی‌هایی که از قابلیت شخصی‌سازی دارند و می‌توان قسمت‌های مختلف این گوشی‌ها را جداگانه شخصی‌سازی کرد و سفارش داد. بعد از عرضه این محصول تصاویر مختلفی از یک ماژول دوربین با نام Moto Mod به بیرون درز کرد. همچنین هنگام عرضه Z و Z Force عرضه شد، ماژول خاصی برای دوربین وجود نداشت. حال تمامی شایعات کنار رفته و محصول تازه‌ای معرفی شده است.

0

هاسلبلاد امروز حاصل همکاری‌اش با شرکت بزرگ موتورلا را معرفی کرده است. ماژول دوربینی که 250 دلار هزینه برمی‌دارد و برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند قابلیت زوم اپتیکال و واقعی ده برابر را دارد و در تاریخ 25 شهریور قرار است که عرضه شود.

این محصول همانند لنز-دوربین سونی، دارای سیستم زوم اپتیکال است که می‌توانید به جای دوربین 13/16/23 مگاپیکسلی Moto Z از این محصول استفاده کنید. این ماژول یک سنسور 1/2.3 اینچی 18.9 مگاپیکسلی با پیکسلی‌هایی بزرگ (1.55 میکرون) را دارا می‌باشد و می‌توانید همانند دوربین‌های کامپکت تا ده برابر تصویر خود را بزرگ‌تر کنید. در نگاه اول چند چیز چشم شما را جلب خواهند کرد. ابتدا طراحی فوق‌العاده زیبا و کارشده این محصول است. خود ماژول بسیار سبک است و پشت گوشی شما نصب می‌شود. یک دسته برای این ماژول تعبیه شده است که نگه‌داشتن گوشی در دست را بسیار راحت می‌کند و شاتر نرم این محصول به خوبی کار می‌کند. همان‌گونه که گفتیم طراحی این محصول بسیار زیبا است و با همراه بودن یک فلش زنون در کنار ماژول، این محصول دقیقا شبیه یک دوربین کامپکت گران‌قیمت می‌شود، با توجه به اینکه زوم نیز دقیقا همانند دوربینی کامپکت است.

Hasselblad mod2

با تصاویر JPEG و RAW منتشر شده از این محصول می‌توان با اطمینان تمام گفت که پیکسل‌های بزرگ این محصول کاملا کار خود را کرده‌اند و تصاویر هم در نور مناسب و هم در نور کم فوق‌العاده خوب جواب می‌دهد. شارپ و واضح بودن تصاویر حتی در زوم بالا نیز کاملا قابل مشاهده است. چون هنگامی که شما در این حد تصویر خود را بزرگ می‌کنید این امکان وجود دارد که لرزش تصویر باعث شود که تصویری همچون نقاشی‌های امپرسیونی خلق شود! اما این محصول توانسته با تکنولوژی لرزش‌گیر تصویر به خوبی این مشکل را کنترل کند و وضوح خوبی را به تصاویر بیاورد.

همچنین اگر نیازی به بزرگنمایی بیشتر دارید، گوشی به شما اجازه می‌دهد تا چهار برابر به صورت دیجیتال تصویر را زوم کنید که بهتر است این‌کار را نکنید. البته این نکته بر علیه سنسور هاسلبلاد نیست، چون به صورت کلی زوم دیجیتال قابلیتی بد است که کیفیت عکس را پایین می‌آورد.

خبر عرضه ماژول تا یک اندازه شگفت‌انگیز است اما اینکه این ماژول را شرکتی همچون هاسلبلاد عرضه کرده است شگفت‌انگیز‌تر است. اگر با این شرکت آشنایی ندارید باید بگویم که این شرکت، تخصصش در ساخت دوربین‌هایی بزرگ در فرمت مدیوم است که پایین‌ترین قیمت دوربین‌های این شرکت حداقل 6هزار دلار است. سخن‌گوی این شرکت اعلام کرد که هاسلبلاد مدتی است که به دنبال بازاری است که رابطه بهتری را با مشتریان مختلف برقرار کند و بهترین گزینه برای این شرکت همکاری با موتورولا بوده است که به این شرکت اجازه می‌دهد تا به عنوان یک شرکت ثالث محصولاتی این چنین جذاب خلق کند. همچنین این ماژول از اپلیکیشن‌های عکاسی جز اپلیکیشن مخصوص Moto Camera نیز پشتیبانی می‌کند اما اپلیکیشن خود موتورولا امکانات بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، امکاناتی همچون مدهای عکاسی شب و وزرشی و… که بسیار کارآمد هستند.

Hasselblad mod3

هاسلبلاد در ساخت این محصول بلندپروازی زیادی نداشته است و به نوعی نسبت به هدف کاری شرکت خود تغییراتی عجیب کرده است و باید زمان بگذرد تا ببینیم فروش این محصول چگونه خواهد بود. امیدواریم تا شاهد دریچه‌ای باشیم برای فعالیت بیشتر این شرکت ای در زمینه، و اگر این اتفاق بیفتد باید منتظر امکاناتی خارق‌العاده باشیم.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.