سونی: آپدیت نشدن اکسپریا زد 3 به اندروید 7 تقصیر ما نیست!

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش شرکت سونی لیست گوشی‌هایی که تا پایان سال جاری می‌توانند آپدیت اندروید 7 نوقا را دریافت کنند منتشر کرد که در آن نامی از گوشی اکسپریا زد 3 مشاهده نگردید. حال در همین راستا شرکت ژاپنی امروز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده است که این گوشی به دلایلی خارج از اختیارات مهندسان آن از دریافت آپدیت مذکور محروم مانده است.

0

بدون شک یکی از موضوعات داغ این روزهای اخبار فناوری به لیست گوشی‌های دریافت کننده آپدیت اندروید ۷ مربوط می‌شود و در این بین افرادی که طی چند سال اخیر هزینه بیشتری را به منظور در اختیار گرفتن یکی از پرچم‌داران بازار هزینه کرده‌اند، با دغدغه و نگرانی بیشتری این اخبار را دنبال می‌کنند.

در همین راستا شرکت سونی رسماً تائید کرد که گوشی هوشمند اکسپریا زد ۳ که یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند ژاپنی نیز محسوب می‌شود، در نهایت نمی‌تواند به اندروید ۷ نوقا آپدیت شود. اگرچه این شرکت پیرامون موضوع عدم انتشار آپدیت اندروید ۷ برای اکسپریا زد ۳ اطلاعات چندانی ارائه نکرده است، با این حال یکی از توسعه‌دهندگان این شرکت به نام Ola Olsson، مدعی گردید که گوشی مذکور به دلیل ضعف سخت‌افزاری که برای آن  محدودیت‌های پلتفرم پیش‌بینی نگردیده، نتوانسته پنجمین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان را دریافت کند و در نتیجه از دریافت نسخه نهایی اندروید ۷ نوقا نیز محروم خواهند ماند.

در سوی دیگر در میان پیش‌نیازهای نصب پنجمین نسخه پیش‌نمایش به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷ که به تازگی توسط گوگل منتشر گردیده، نام دو ویژگی Vulkan یا OpenGL ES ۳٫۱ مشاهده می‌شود که متأسفانه باز هم گوشی مذکور این ویژگی‌ها را هم دارا نبوده و در نتیجه به این دلیل نیز نمی‌تواند به جدیدترین نسخه پلتفرم اندروید ارتقا پیدا کند.

لازم به ذکر است که اکسپریا زد ۳ که در سینه میزبان تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۳۳۰ است و تنها از Open GL ۳ پشتیبانی کرده که برای نصب اندروید نوقا کافی نیست. بدین ترتیب اگر گوشی شما نیز دارنده یکی از تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۰۰ و ۸۰۱ است به دلیل ذکر شده  به هیچ وجه منتظر انتشار آپدیت اندروید ۷ برای آن نباشید.

با این تفاسیر اکسپریا زد ۳ پلاس، تبلت اکسپریا زد ۴، اکسپریا زد ۵، اکسپریا زد ۵ کامپکت، اکسپریا زد ۵ پریمیوم، اکسپریا ایکس، اکسپریا XA، اکسپریا XA الترا و اکسپریا ایکس Performance از سوی شرکت سونی خواهند توانست تا پایان سال به اندروید ۷ نوقا آپدیت شوند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.