سهم بازار تبلت‌های ویندوزی سرانجام از ۱۰ درصد فراتر خواهد رفت

اگرچه ویندوزفون و ویندوز 10 موبایل مایکروسافت سهم کوچکی از بازار پلتفرم‌های موبایلی را به خود اختصاص داده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد به لطف قابلیت‌های ویژه سازگار با نمایشگرهای لمسی ویندوز 10، شاهد آن هستیم که مرور زمان سهم این سیستم‌عامل در بازار تبلت ها رشد می‌کند.

0

بر اساس جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی موسسه آماری IDC، سهم سیستم‌عامل ویندوز در بازار تبلت های به طور پیوسته در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که این سهم در سال جاری دو دورقمی شود.

در همین رابطه اگرچه سهم سیستم‌عامل ردموندی‌ها از بازار مذکور در ابتدای سال جاری 9 درصد بوده است، با این حال پیش‌بینی می‌شود که با اضافه شدن قابلیت‌های جدید به ویندوز 10 و از طرفی عرضه تبلت های جدید قدرت گرفته از آخرین نسخه از ویندوز، سهم این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت در نیمه دوم سال 2016 دست کم به 11.3 درصد افزایش یابد.

IDC همچنین پیش‌بینی بینی کرده که پلتفرم اندروید تقریباً دو سوم یا 66.2 درصد بازار تبلت ها را در اختیار دارد و در رده دوم نیز آی‌پد های اپل نیز با تسلط بر 22.4 درصد بازار قرار گرفته‌اند. البته تمامی آمار و ارقام ارائه شده حاکی از آن‌اند که بدون شک سهم سیستم‌عامل ویندوز از بازار تبلت های تا سال 2020 با رشدی فزاینده دست کم به 19.3 خواهد رسید و در سوی دیگر نیز پیش‌بینی می‌شود که سهم پلتفرم iOS به دلیل رکود فروش آی‌پدهای اهالی کوپرتینو، در چند سال آینده به زیر 22 درصد افت کند.

البته در سوی دیگر همچنین پیش‌بینی می‌شود سهم پلتفرم اندروید نیز که در حال حاضر بر بازار تبلت ها همچون بازار گوشی‌های هوشمند حکم‌فرمایی می‌کند در سال 2020 به 57.8 درصد کاهش یابد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.