سونی سرویس استریم بازی PlayStation Now را برای PC منتشر کرد

با توسعه زیرساخت‌های دسترسی عمومی به اینترنت پهن باند، شاهد آن هستیم که علاقه‌مندان به فناوری‌های نوین روزبه‌روز به استفاده از سرویس‌های تحت ابر روی می‌آوردند. در همین راستا شرکت سونی نیز که برای اولین سال گذشته سرویس بازی استریم خود را برای کنسول بازی پلی‌استیشن 3 و 4 عرضه کرده است، از قابلیت دسترسی به PlayStation Now بر روی پی‌سی‌ها رونمایی کرد.

1

برای آن دسته از افرادی که با سرویس مذکور آشنایی ندارند باید این نکته را یادآور شویم که کاربران با بهره‌گیری از سرویس استریم بازی سونی یا همان PlayStation Now که بر پایه تکنولوژی Gaikai توسعه یافته می‌توانند بدون نیاز به سخت‌افزار قدرتمند، از بازی‌های ارائه شده بر روی آن استفاده کنند.

به زبان ساده‌تر، فرقی نمی‌کند که شما از کنسول پلی‌استیشن 4 استفاده می‌کند یا تلویزیون هوشمند و یا گوشی همراه، زیرا اجرای بازی بر روی سرورها این شرکت ژاپنی در دیتاسنترهای قدرتمند صورت می‌پذیرد و صرفاً فریم‌های ویدئویی آن بازی بر روی دستگاه شما استریم خواهد شد. البته شما همچنین قادر خواهید بود که با اتصال کنترل‌های خود به این سرویس، به صورت لحظه‌ای بر روند بازی تأثیرگذار باشید که بدون شک مستلزم بهره‌مندی پیش‌فرض از اینترنت پهن باند است.

علی ایحال تا پیش از این دسترسی به سرویس استریم بازی PlayStation Now تنها برای دارندگان PS3، PS4، PS Vita، گوشی‌های هوشمند اندرویدی و تلویزیون‌های هوشمند امکان‌پذیر بوده، با این حال از روز گذشته شاهد آن هستیم که دارندگان پی‌سی نیز که در ایالات‌متحده ساکن هستند این امکان را به دست آورده‌اند که بازی‌های PS3 و PS4 را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی بر روی دستگاه خود اجرا نمایند.

بدین ترتیب دارندگان پی‌سی نیز زین پس قادر خواهند بود به بیش از 400 بازی مختلف بر بستر سرویس استریم سونی دسترسی داشته باشند. در سوی دیگر سونی فهرست بازی‌های سرویس PlayStation Now خود را به روز کرده است و در این ماه بازی‌های قابل توجهی Tomb Raider, Mafia 2,  و Borderlands را در کنار 50 آهنگ برتر به آن افزوده است و این در حالی است که همچنین تائید گردیده در آینده‌ای نزدیک دسترسی کاربران به بازی‌های سری کسلوانیا نیز در این سرویس امکان‌پذیر خواهد شد.

در هر حال برای دسترسی به این شبکه بر روی پی‌سی تنها کافیست اپلیکیشن مخصوص آن را از وب‌سایت PSNow.com دانلود کرده و یا اینکه با پرداخت هزینه 25 دلاری یک دانگل مخصوص پی‌سی و مک را برای اتصال کنترل‌های DualShock 4 خریداری نمایید.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسین می‌گوید

    زنده باد PC