بررسی پلی‌استیشن 4 اسلیم پیش از رونمایی رسمی منتشر شد!

هفته گذشته، خبری همراه با یک سری عکس منتشر شد که پرده از وجود یک پلی‌استیشن 4 دوباره طراحی شده برداشت. شرکت سونی هیچ تاییدیه بر روی این مطلب قرار نداد و همچنین ویدئو و تصاویر منتشر شده از این کنسول نیز بعد از مدتی پاک شدند، اما با توجه به سابقه تمامی شرکت‌ها در درز پیدا کردن محصولاتشان میتوان با اطمینانی کامل گفت این محصول وجود دارد.

0

حال به تازگی نیز یک سایت نقدی را منتشر کرده که به گفته خودش نقد پلی‌استیشن 4 اسلیم قبل از عرضه است.

سایت Let’s Play Video Games مدعی شده است که توانسته از طریق سایت حراجی eBay این کنسول را خریداری کند و تا قبل از عرضه نقدی نسبتا کامل بر روی تمامی امکانات این محصول ارائه داده، از آنباکسینگ گرفته تا نصب‌کردن کنسول بر روی تلویزیون برای بازی کردن. این سایت آن‌چنان سایت معتبری نیست اما مشخصات این مطلب گواه بر این است که این کنسول با این مشخصات وجود دارد و میتوان به این نقد اعتماد کرد.

به گفته این سایت، این کنسول در بخش بدنه و سخت‌افزار پیشرفتی نسبی و رو به طرقی را داشته است:

PS4 اسلیم، به زبان ساده یک PS4 کوچک‌تر است. این کنسول هیچ‌نوع تفاوت عملکرد سخت‌افزاری نسبت به کنسول قبلی خود ندارد، البته باید اشاره کرد که کمی خنک‌تر و ساکت‌تر شده است. همچنین کنترلر این دستگاه بهبود یافته است اما خود محصول تغییر خاصی نکرده است. نباید انتظار محصولی همچون Xbox OneS را داشت که قابلیت‌های تازه‌ای را همچون پردازش HDR و بزرگ کردن تصاویر تا سایز 4K را در اختیار قرار می‌داد. این کنسول همچنان برپایه PS4 قبلی است و تغییر درونی نکرده است. البته توجه کنید که این نسخه ، نسخه اسلیم است و نسخه PS4 Neo نیست. با خرید این محصول مطمئن باشید هیچ بهبودی در اجرای بازی‌ها نخواهید داشت.

با این تفاسیر می‌توان گفت یکی از تغییرات بزرگ این محصول خنک‌تر شدن آن است. همچنین تغییری در طراحی این محصول به وجود آمده که می‌توان از طریق این بهبود، حافظه کنسول را راحت‌تر تغییر داد.

در کنار کنترلر و سایز کوچک‌تر، بزرگ‌ترین تغییر این کنسول میتوان راحت‌تر شدن تغییر حافظه داخلی دانست. حالا بر روی گوشه روبرویی این کنسول یک تکه پلاستیکی نازک وجود دارد که می‌توان به راحتی با دست آن‌ را کند و این کار باعث مشخص شدن پورت درایو SATA خواهد شد. شما به راحتی می‌توانید پیچ هارد را باز کنید، تغییر دهید و دوباره آن‌را با یک پیچ‌گوشتی معمولی ببندید. بعد از این کار تکه محافظ پلاستیکی دوباره سر جای خود بازمیگردد، البته با این‌که این تکه وظیفه حفاظت را برعهده دارد اما به نظر کمی ناامن است و شکل و ظاهرش به گونه‌ای می‌باشد که فکر می‌کنید الان ممکن است خراب شود. گرچه من حدودا 30 بار این‌کار را انجام دادم و اتفاقی رخ نداد. این مدل همانند مدل پیشین خود همان میزان حافظه داخلی را پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود که معرفی رسمی این کنسول در تاریخ ۱۷ شهریور انجام شود، همچنین به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد در کنار این محصول، محصولی قوی‌تر و تازه را نیز معرفی کند.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.