سرویس همگام‌سازی ابری اپرا هک شد

مرورگر اپرا به کاربران سرویس همگام‌سازی ابری خود هشدار داده که سرورهای مسئول ارائه این سرویس، مورد نفوذ هکرها قرارگرفته است.

0

بنا به پستی که توسط مقامات اپرا در وب‌سایت آن‌ها قرار گرفت، به‌احتمال‌زیاد رمز عبور کاربران امن است چراکه سرویس همگام‌سازی ابری رمزگذاری شده است. بااین‌وجود کمپانی محض احتیاط هم که شده این رمزهای عبور را تغییر خواهد داد.

اپرا ایمیلی به تمام کاربران سرویس همگام‌سازی خود که کمتر از 0.5 درصد از تمام کاربران اپرا هستند (1.7 میلیون از 350 میلیون نفر)، ارسال کرده است. همچنین کمپانی از کاربرانی که ممکن است تحت تأثیر نفوذ قرارگرفته باشند خواسته که هر پسوردی را که با آن به کمک وب‌سایت‌های واسط با سرویس ابری اپرا همگام‌سازی کرده‌اند را تغییر بدهند.

تعداد اندک کاربرانی که تحت تأثیر این نفوذ قرارگرفته‌اند درعین‌حال برای کاربران اطمینان‌بخش و برای اپرا نگران‌کننده است. به نظر می‌رسد که حمله اخیر بر کاهش پرشتاب تعداد کاربران اپرا تأثیر بگذارد. این میزان در ماه گذشته به پایین‌ترین رکورد خود رسید. تنها 1.1 درصد از تمام کاربران اینترنت با مرورگر اپرا در اینترنت به جست‌وجو می‌پردازند (بنا به آمار w3schools.com).

با توجه به پستی که در وب‌سایت اپرا قرار گرفت، باقی کاربران نیاز به انجام کار خاصی ندارند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.