دوربین Canon 5D Mark IV با فیلمبرداری 4K و وای‌فای رسماً معرفی شد

کانن ساعاتی پیش چهارمین نسل از دوربین پرچم‌دار DLSR فول-فریم خود را معرفی کرد. این دوربین اولین DSLR کانن با قابلیت فیلمبرداری 4K بوده و اولین 5D است که با اتصال وای‌فای و صفحه‌نمایش لمسی عرضه می‌شود.

0

Canon 5D Mark IV ادامه مسیری است که اولین 5D در سال 2005 آغاز کرد و جانشینی شایسته برای 5D Mark III خواهد بود که سال 2012 عرضه شد. این دوربین از سنسوری 30.4 مگاپیکسلی با محدوده ایزو طبیعی 100 تا 32000 (قابل گسترش به 50 تا 102400) بهره می‌برد و همچنین به پردازنده تصویری +Digic 6 نیز مجهز شده است. سرعت عکاسی نیز بیشتر شده و حالا می‌توانید در هر ثانیه به‌جای 6 فریم 7 فریم شات بزنید.

Canon-EOS-5D-Mark-IV

با وجود این‌که اندازه صفحه‌نمایش همان 3.2 اینچ باقی مانده اما وضوح تصویر به 1.65 میلیون نقطه افزایش یافته است و همچنین صفحه‌نمایش حالا لمسی بوده تا بتوانید به راحتی با لمس فوکوس کرده و هنگام نمایش تصاویر با دو انگشت روی آن‌ها زوم کنید. این دوربین حالا به امکانات مدرنی مثل Wi-Fi و NFC و همچنین GPS مجهز شده که هر سه برای اولین بار به سری 5D آمده‌اند.

Canon-EOS-5D-Mark-IV-back

این دوربین همچنین از فناوری فوکوس Dual Pixel کانن بهره می‌برند که به هر پیکسل روی سنسور اجازه می‌دهد به‌صورت جداگانه فوکوس کرده و نور را جذب کند تا سرعت فوکوس خودکار به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. به این ترتیب دیگر نیاز نیست تا دوربین اصطلاحاً فوکوس را شکار کرده و به این ترتیب عملکرد فیلمبرداری بسیار بهبود خواهد یافت.

Canon-EOS-5D-Mark-IV-top

دوربین 5D Mark II اولین DSLR کانن با قابلیت‌های فیلمبرداری بود که توانست صنعت فیلمسازی آماتور را با استفاده از طبیعت نسبتاً جمع‌وجور یک DSLR متحول کند. با این وجود این دوربین امکانات زیادی را که در دوربین‌های با تمرکز روی فیلمبرداری کانن مثل 70D و 80D وجود داشت را دارا نبود. حالا 5D Mark IV از همه این دوربین‌ها در فیلم‌برداری بهتر بوده و برای اولین بار وضوح 4K (4096 در 2160 پیکسل) را با نرخ فریم 30 یا 24 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری 1080p با حداکثر 60fps و 720p با حداکثر 120fps را فراهم می‌کند. به این ترتیب این اولین DSLR فول فریم کانن با قابلیت فیلمبرداری حرکت آهسته و با سرعت 5 برابر سرعت نرمال خواهد بود. این دوربین حتی برای اولین بار به فیلم‌برداری HDR نیز مجهز شده است.

دوربین کانن 5D Mark IV قرار است همین ماه با قیمت 3500 دلار به بازار عرضه شود.

Canon-16-35-lens

علاوه بر 5D Mark IV کانن همچنین نسخه‌های جدیدی از دو لنز محبوب خود را نیز معرفی کرده است. اولین مورد لنز 16-35mm f2.8L III است که یک لنز سوپر واید زوم برای خبرنگاران و همچنین عکاسان مجالس عروسی و کنسرت‌هاست. کانن می‌گوید مشکل نسخه قبلی این لنز در فوکوس روی لبه‌های عکس برطرف شده و مقاومت آن در برابر گردوغبار و آب نیز بیشتر شده است.

Canon-24-105-lens

لنز دوم نیز نسل دوم لنز 24-105mm f4L است. این لنزها قرار است مهرماه با قیمت‌های به ترتیب 2199 و 1099 دلار عرضه شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.