مینی‌رایانه Onion Omega2 رقیب Raspberry Pi با قیمت 5 دلار در راه است

اگر یک توسعه‌دهنده یا برنامه‌نویس هستید قطعاً رسپ‌بری پای را می‌شناسید. به‌تازگی شرکتی با نام Onion رقیبی جدی برای این مینی‌رایانه با نام Omega2 را معرفی کرده که تنها 5 دلار قیمت دارد و اندازه آن هم کوچک‌تر از پای خواهد بود.

0

Onion Omega2 پروژه‌ای بود که به منظور جذب سرمایه در وب‌سایت کیک‌استارتر آغاز شد و حالا نه‌تنها به بودجه مورد نظر خود رسیده بلکه توانسته مقدار بسیار بیشتری سرمایه اولیه نیز جذب کند. این کامپیوتر رقیب اصلی Raspberry Pi Zero محسوب می‌شود چرا که هر دو 5 دلاری هستند.

برای 5 دلار این کامپیوتر یک پردازنده 580 مگاهرتزی، 64 مگابایت حافظه رم و 16 مگابایت حافظه داخلی را در اختیارتان می‌گذارد و اگر بخواهید 9 دلار خرج کنید می‌توانید نسخه Omega2 Plus را با 128 مگابایت حافظه رم و 32 مگابایت حافظه داخلی خریداری کنید. با این وجود Pi Zero با همان قیمت یک پردازنده 1 گیگاهرتزی را به همراه 512 مگابایت رم و خروجی HDMI برایتان فراهم می‌کند اما چرا Omega2 موفق بوده است؟

Omega2 از نظر سایر ویژگی‌ها گزینه بهتری است. این رایانه به وای‌فای داخلی مجهز بوده که برای افزودن این ویژگی به Pi Zero باید از یک افزونه استفاده کنید. به این ترتیب هر کدام از این‌ها بسته به نوع نرم‌افزار و پروژه‌ای که بر روی آن کار می‌کنید می‌تواند گزینه برتری برای شما بشاند.

در صفحه کیک‌استارتر Omega2 همچنین یک سوییچ نور حساس به فشار، یک مدیاسرور WiFi و یک چراغ LED چند رنگ نیز به عنوان سایر ویژگی‌های این مینی‌رایانه ذکر شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم Omega2 مانند نسل پیش ماژولار بودن آن است. این دستگاه را می‌توانید به داک حاوی باتری لیتیوم پلیمری برای انرژی بیشتر و یا به داک Arduino متصل کنید. Onion همچنین سایر توسعه‌دهندگان را نیز به ساخت افزونه‌ها و داک‌های بیشتر برای Omega2 تشویق کرده است.

Omega2 در حال حاضر از صفحه کیک‌استارتر قابل سفارش بوده و می‌توانید با پرداخت 5 دلار سفارش خود را تا دوم مهرماه ثبت کرده و آن آذرماه تحویل بگیرید.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.