نوکیا تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی اولین گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی خود را معرفی خواهد کرد

هر کسی که بداند گوشی موبایل چیست نام نوکیا را به خاطر دارد. نوکیا خاطراتی خوش از روزهای اوج این شرکت را به همراه می‌آورد، روزهایی که این شرکت سردمدار بلامنازع بازار موبایل‌ها بود. همچنین شنیدن این نام خاطرات تلخی را به همراه دارد که چگونه این شرکت فنلاندی از رده‌ی شناخته‌شده‌ترین برند موبایل تبدیل به بازنده‌ی میدان شد. خبر خوب این‌که این شرکت قصد دارد تا پایان سال به بازار گوشی‌های اندرویدی وارد شود.

0

هنگامی که مایکروسافت قصد به خرید این شرکت کرد قراردادی بین آن دو شرکت منعقد شد که شرایط خاصی داشت. این قرارداد عبارت از این بود شرکت نوکیا اجازه ندارد هیچگونه موبایلی تا پایان سه‌ماهه آخر سال 2016 را به بازار عرضه کند. حال کم‌کم به این سه ماهه نزدیک می‌شویم، و نوکیا در خبری رسمی اعلام کرده که به زودی به بازار گوشی‌های هوشمند بازخواهد گشت و این‌بار دستگاه‌هایش از سیستم‌عامل اندروید استفاده خواهند کرد. البته این شرکت تولید و مونتاژ قطعات خود را به شرکت چینی HMD واگذار کرده، پس با این که این دستگاه‌هایش همچنان با برند نوکیا به بازار عرضه خواهند شد اما تحت نظارت شرکتی دیگری تولید خواهند شد.

خبرگزاری چینی The Paper، به نقل از مدیرعامل شعبه‌ی چین نوکیا تایید کرده که سه یا چهار دستگاه هوشمند اندرویدی با برند نوکیا در سه‌ماهه آخر سال 2016 عرضه خواهند شد. همچنین در این دستگاه‌ها باید منتظر گوشی و همچنین تبلت اندرویدی باشیم.

علاوه بر این در چند روزه اخیر شایعه‌ای دیگر منتشر شد و از این قرار بود که نوکیا قرار است دو گوشی هوشمند رده‌بالا تولید کند. هر دوی این گوشی‌ها از پردازنده Snapdragon 820 استفاده میکنند و همچنین سیستم عامل آن‌ها اندروید 7.0 Nougat می‌باشد. همچنین بدنه این گوشی‌ها فلزی است و ضد‌گردوغبار خواهد بود، این دو گوشی در دو سایز کوچک و بزرگ عرضه خواهند شد.

این شایعات به تازگی داغ‌تر شدند و این خبر پخش شد که کارمند سابق نوکیا Pekka Rantala که بعد از نوکیا در شرکت Rovio مشغول بود به عنوان مدیر بخش بازاریابی به شرکت HMD پیوسته است. تمامی این شایعات نوید اتفاقی بزرگ حداقل برای این غول قدیمی را می‌دهند. مطمئنا همه امیدوار خواهند بود تا این شرکت بتواند به روزهای اوج خود بازگردد و بازار را رقابتی‌تر کند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.