10 قابلیت مخفی مک که اکثر کاربران از آن‌ها بی‌اطلاع هستند

اگر از دارندگان مک یا استفاده‌کنندگان سیستم‌عامل اپل هستید حتماً تعدادی ترفندها و قابلیت‌های مخفی هست که از وجودشان بی‌خبر باشید، با فارنت همراه باشید تا تعدادی از این قابلیت‌های مخفی را به شما معرفی کنیم.

0

گرفتن اسکرین‌شات

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-01شاید شما هم در تنظیمات زیاد به دنبال این قابلیت گشته باشید گرفتن اسکرین شات در سیستم‌عامل مک بدون هیچ نرم‌افزار اضافی قابل انجام است کافی است کلیدهای میانبر Command+Shift+4 را بزنید تا علامت موس شما تبدیل به یک مقیاس سنج دقیق شود سپس کافی است با موس محلی که می‌خواهید از آن اسکرین شات بگیرید را با کلیک و کشیدن مشخص کنید عکس گرفته‌شده در دسکتاپ شما بلافاصله قابل‌مشاهده است.


مخفی سازی داک

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-02داک نوار میانبر اپل است شامل نرم‌افزارهای کاربردی و مهم می‌شود اگر با دیدنان حین کار با برنامه‌ها مشکل‌دارید کافی است کلیدهای Command+Option+D را بزنید تا داک محو شود یا انجام دوباره این دستور داک دوباره به حالت قبل برمی‌گردد.


فعال کردن حالت Invert the colors

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-03برای فعال کردن این حالت در OS X Lion و ورژن های بعدازآن کافی است از دستور Command + Option + Control + 8 استفاده کنید تا رنگ‌ها برعکس شوند البته در این حالت آیکون‌ها واضح نیستند این قابلیت ممکن است روی OS Yosemite قابل انجام نباشد.


مدیریت برنامه‌های در حال اجرا

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-04برای دیدن تب برنامه‌های در حال اجرا کافی است دستور Command+Tab را بزنید تا برنامه‌های در حال اجرا مشاهده کنید و به‌راحتی بین آن‌ها برنامه موردنظر خود را فراخوانی کنید.


پر کردن فرم‌ها به‌راحتی هرچه تمام

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-05اگر از کسانی هستید که پر کردن فرم‌های خرید یا ثبت‌نام آنلاین زیادی انجام می‌دهید بهتر اطلاعاتی مانند ماه سال تولید و. به کلیدهای میانبری بدهید و در صورت لزوم استفاده کنید برای این منظور کافی است به آدرس زیر بروید:
System Preferences => Keyboard => Shortcuts


استفاده از نوار Spotlight search

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-06نوار Spotlight search  نواری جستجوگری است که از میان تمام فایل‌ها و برنامه‌های شما آنچه به دنبالان هستید را به شما نشان می‌دهد برای استفاده ساده از این ابزار کافی است دستور Command+Space استفاده کنید.


مرتب‌سازی دسکتاپ

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-07اگر از آن دسته از افراد هستید که دسکتاپ شلوغی دارید و حوصله و وقت مرتب کردنان را ندارید ما به شما یک ترفند یا خواهیم داد تا با خیال راحت بتوانید فایل‌ها و برنامه‌ها را مرتب کنید تنها کافی است تمام فایل‌هایی که می‌خواهید مرتب کنید به داخل یک فولدر خالی بیندازید سپس با راست کلید بر روی فولدر گزینه New Folder With Selection را بزنید تا بتوانید هر فایل را در پوشه موردعلاقه خود انتقال دهید.


کاهش سرعت بین برنامه‌ها

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-08اگر می‌خواهید بین برنامه‌های باز باسرعت کمتری حرکت کنید با فشردن کلیدهای Shift+(معمولاً F9، F10، F11) می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.


قابلیت ذخیره‌سازی اسناد

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-09اگر با نرم‌افزارهای iWork زیاد کار می‌کنید حتماً متوجه آیکون بالای صفحه شده‌اید آیکونی کوچک که با زدنان مکان ذخیره فایل را مشخص می‌کنید و قابلیت قفل‌کردن فایل و قفل شدن محل ذخیره را نیز با تنظیم آن می‌توانید مشخص کنید.


نمایش آیکون اپل

10-Secret-Features-Hidden-In-Your-Mac-10در اکثر مدل‌های کامپیوترهای اپل با کلیدهای Option + Shift + K می‌توانید آیکون اپل را مشاهده کنید.

(توجه کنید که ممکن است بعضی ترفندهای گفته‌شده بر روی سیستم‌عامل Yosemite سازگار نباشند)

businessinsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.