متقلبان در بازی پوکمون گو حالا برای همیشه از بازی محروم خواهند شد

توسعه‌دهنده بازی پوکمون گو یعنی Niantic به محروم کردن همیشگی بازیکنانی که از قوانین بازی تخلف می‌کنند می‌پردازد. بااینکه این تخلف‌های متنوع هستند، به نظر می‌رسد که محرومیت از بازی به علت اعمالی چون جعل مکان‌های وابسته به GPS، ربات‌ها و سایر تکنیک‌های نرم‌افزاری که به کاربر اجازه می‌دهد بازی را به شیوه‌ای غیر از طراحی در نظر گرفته‌شده انجام دهند، مربوط باشد.

1

به‌عنوان‌مثال، در جعل GPS گوشی هوشمند فکر می‌کند که شما در کشور دیگری قرارگرفته‌اید؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید پوکمون‌هایی که در مناطق خاصی پیدا می‌شوند را بگیرید. از طرف دیگر به کمک ربات‌ها می‌توان قسمت‌های بازی را به‌صورت خودکار انجام داد.

Niantic در پستی توضیح می‌دهد که نقض چه قوانینی باعث محرومیت همیشگی از بازی می‌شود. از قوانین موردنظر می‌توان به جعل مکان، استفاده از شبیه‌سازها، نرم‌افزار دستکاری‌شده یا غیررسمی و استفاده از برنامه رسمی به روشی غیرعادی مثل دخالت دادن نرم‌افزارهای واسط اشاره کرد. در ادامه می‌خوانیم:

هدف ما ارائه بازی عادلانه، هیجان‌انگیز و قانونی برای تک‌تک بازیکنان است. ما برای بهبود کیفیت بازی و سیستم‌های ضد تقلب تلاش می‌کنیم

 همچنین توسعه‌دهنده صفحه‌ای را برای گزارش محرومیت‌هایی که به‌اشتباه صورت گرفته را در نظر گرفته است.

هنوز مشخص نیست که Niantic چگونه می‌خواهد جعل مکان وابسته به GPS، شبیه‌سازها، ربات‌ها و دیگر انواع تقلب را تشخیص بدهد. در دو روز گذشته شاهد بحث درباره چنین تکنیک‌هایی در صفحه گروه توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای متفرقه پوکمون گو در وب‌سایت Reddit بوده‌ایم. انگار در آنجا نیز کاربران دقیقاً نمی‌دانند انجام چه‌کارهایی منجر به محرومیت همیشگی از بازی می‌شود یا اینکه سیستم‌های داخلی Niantic چطور قادر به تشخیص تقلب خواهند بود.

مدتی است که کاربران انواع مختلفی از مجازات و محرومیت از بازی را تجربه می‌کنند؛ اما محرومیت همیشگی از بازی باعث شده که گروه توسعه‌دهندگان از کاربرانش بخواهد از برنامه‌های واسط استفاده نکنند و به عبارتی تغییری در بازی به وجود نیاورند. در دو هفته گذشته شرکت تولیدکننده پوکمون گو به سازنده نسخه‌های غیررسمی و پرطرفدار این بازی نامه‌های تهدیدآمیز ارسال کرده است. پس شرکت نسبت به نحوه‌ای از بازی که به نظرش ناعادلانه است و باعث به دست آوردن برتری نسبت به دیگر بازیکنان می‌شود سخت‌گیری می‌کند. یکی از سخنگویان شرکت از نظر دادن درباره محرومیت همیشگی از بازی خودداری کرده و به‌جای پاسخ، لینک صفحه تجدیدنظر درباره بن شدن همیشگی حساب کاربری را ارائه داده است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. روزبه می‌گوید

    با اینکارا تو ایران رفع فیلتر نمیشه
    فیلترینگ تو ایران مثه بالا رفتن قیمت کالا و ارزه
    بالا بره دیگه پایین نمیاد. حالا رئیس جمهور عوض بشه یا نشه