صدای هارد دیسک کامپیوتر شما ممکن است باعث هک شدن اطلاعاتتان شود!

این روزها نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای به یک سرگرمی تبدیل شده است که فارغ از مبحث خوب یا بد بودن ماجرا می‌خواهیم شما را با روشی عجیب و غریب و دور از ذهن برای هک کردن آشنا کنیم!

0

هکِ Disk Filtration روشی است که محققین امنیتی به تازگی از آن پرده برداشته‌اند و در آن با گوش دادن به صداهای ناشی از هارد دیسک کامپیوتر شما می‌توانند بدون آنکه حتی متوجه شوید اطلاعات دستگاه‌تان را سرقت ‌کنند.

disk-filtration

هک Disk Filtration از طریق به دست گرفتن کنترل محرکِ هارد دیسک عمل می‌کند. محرک هارد دیسک مثل یک بازوی موزیک پلیر عمل می‌کند که با حرکت به جلو و عقب صفحات هارد دیسک اطلاعات را می‌خواند و می‌نویسد. حینِ انجام اینکار صداهای مختلفی ایجاد می‌شود که هکرها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار مناسب از این صداها استفاده و اگر شخص به کار خود وارد باشد می‌تواند از این صداها که همانند یک کلید رمزگشا عمل می‌کند اطلاعات بسیاری استخراج کند.

روش دیسک‌فیلتریشن تنها به فاصله‌ی شش فوت و سرعت انتقال داده‌ی 180بیت در ثانیه محدود است. گرچه این سرعت خیلی سریع بنظر نمیرسد اما به اندازه‌ای هست که بتوان ظرف حدودا یک ساعت به کلید رمز دست یافت. کل این ایده و اجرای آن علی‌رغم عجیب بودنش (بجز در درایوهای حالت جامد) امکان‌پذیر است. در هر حال این روش به قدری پیچیده و حرفه‌ای است که اگر هکر هستید بهتر است به دنبال روشی ساده‌تر برای اینکار باشید!

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.