گلکسی نوت 7 اولین گوشی با دو حسگر نور محیط و اتصال 4×4 MIMO است

گلکسی نوت ۷ آنقدر امکانات دارد که به این راحتی‌ها نمی‌توان به همه آنها اشاره کرد، با خبر شدیم این سوگلی جدید سامسونگ اولین گوشی هوشمندی است که با دو حسگر نور محیط و اتصال 4×4 MIMO روانه بازار شده است.

1

گلکسی نوت ۷ به تازگی معرفی شده است و این گوشی پرچمدار به اندازه‌ای امکانات دارد که رفته رفته شاهد ویژگی‌های خاص نوت ۷ هستیم. به جرات می‌توان گفت نوت ۷ بیشترین سنسورها را در بین گوشی‌های همراه هوشمند دارد و در بین تمامی این سنسورها، سنسور تشخیص عنبیه چشم بیشتر از بقیه خودنمایی می‌کند.

جالب اینجاست که ظاهرا حتی در پشت گلکسی نوت ۷ هم سنسوری برای تشخیص میزان روشنایی محیط در نظر گرفته شده است. این سنسور توسط کارشناسان متخصصص DisplayMate شناسایی شده است. بر اساس گفته این کارشناسان در بیشتر گوشی‌های همراه هوشمند سنسوری برای تشخیص نور محیط در جلوی گوشی تعبیه می‌شود؛ اما این سنسور قادر به تشخیص دقیق نور محیط نیست. جالب‌تر اینجاست که در پشت گلکسی نوت ۷ تنها شاهد قسمت دوربین این گوشی هستیم و محل اختفای این سنسور تازه کشف شده کاملا از نظرها پنهان است. قابلیت تنظیم خودکار نور محیط در بهترین شرایط قادر است نور صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۷ را تا میزان 1000+ افزایش دهد که مقدار فوق‌العاده‌ای برای گوشی است.

در کنار این ویژگی جالب توجه، شاهد امکان اتصال 4×4 LTE MIMO در گلکسی نوت ۷ نیز هستیم. این ویژگی که سامسونگ در تبلیغات خود زیاد روی آن مانور می‌دهد به لطف مودم X12 کوالکام در این گوشی میسر شده است. بد نیست بدانید این ویژگی در حال حاضر غیر فعال است و ممکن است پس از آزمایش‌های نهایی در آپدیت‌های نرم‌افزاری بعدی فعال شود. این ویژگی 30 درصد سرعت بیشتری را در اتصال LTE نسبت به نسل قبلی فراهم خواهد کرد.

ناگفته نماند که امکان اتصال 4×4 LTE MIMO تنها برای گلکسی نوت ۷ که از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده می‌کند میسر است و مدل گلکسی نوت ۷ که از پردازنده اکزینوس ۸۸۹۰ بهره می‌برد تنها به اتصال  2×2 MIMO دسترسی دارد.

در پایان باید گفت از آنجایی که امکان اتصال  4×4 LTE MIMO در حال حاضر زیاد از جانب سامسونگ مطرح نمی‌شود، احتمال فعال نشدن این ویژگی در آینده هم وجود دارد.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Scorpion می‌گوید

    اینقد که شما از کمپانی سامسونگ تبلیقات میکنید
    که دیگه خیلی از حد اعتدال فرا تر رفته

    درسته این گوشی قابیلت های جالبی داره ولی اکثرا تکراریه یا قبلا در گوشی های دیگه استفاده شده
    ولی گذاشتن سنسور نور سنج در پشت دستگاه کار جالبی بود

    هرچند که من شخصاً از سنسور جلوی گوشیم که استفاده نمیکنم هیچ فکر نکنم نیازی به گذاشتن سنسور در پشت دستگاه باشه