سیگیت از حافظه ۶۰ ترابایتی SSD جدید خود رونمایی کرد

با توسعه فناوری ذخیره‌سازی تحت کلود اگرچه طیف وسیعی از کاربران کشورهای توسعه یافته اکنون ترجیح می‌دهند فایل‌های خود را بر روی این گونه سرورها نگاه دارند، با این حال از هنوز هم هزینه بالای پهنای باند مورد نیاز برای بارگذاری فایل‌های حجیم بسیاری را به خرید حافظه‌های جانبی مجاب می‌کند.

0

حافظه‌های SSD امروزه به یک بخش مهم کارایی سیستم تبدیل شده‌اند و اگر قصد خرید یک کامپیوتر را دارید شاید خوب باشد بدانید گاهی اوقات جایگزینی هارددیسک با SSD می‌تواند به مراتب مهم‌تر از خرید یک پردازنده سریع‌تر باشد.

برای بسیاری از افراد داشتن هارددیسک‌هایی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰۰ گیگابایت یا ۱ ترابایت را یک افتخار می‌دانند، اما سیگیت که دارای اسم‌ورسمی در بازار تولید فلش مموری و هارددیسک‌ است، این‌طور فکر نمی‌کند از این‌ رو امروز از نسل جدید حافظه‌های SSD خود با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۰ ترابایت رونمایی کرد.

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با مشخصات این حافظه در دست نیست، با این حال با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که SSD جدید سیگیت دست کم چهار برابر از قدرتمندترین نمونه مشابه موجود در بازار ظرفیت بیشتری را داشته و یا به عبارتی می‌توان در آن  ۱۲۰۰۰ دی‌وی‌دی، یا 400 میلیون تصویر ذخیره کرد.

البته ناگفته نماند که به نظر می‌رسد تصویر فوق مربوط به مدل اولیه SSD مورد بحث باشد و سیگیت تلاش خواهد کرد در کنار افزایش ظرفیت آن تا سال ۲۰۱۷، شکل و شمایل بهتری برای این غول ذخیره‌سازی تعبیه کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر اطلاعاتی پیرامون قیمت و زمان عرضه این محصول از سوی شرکت سازنده ارائه نشده است، با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که این محصول در سال آینده جایگزین ده‌ها حافظه نسل قبلی در دیتاسنترهای بزرگ دنیا شود.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.