آموزش اتصال و همگام‌سازی اعلانیه‌های گوشی اندرویدی با ویندوز 10

اگرچه مایکروسافت در آپدیت سالانه ویندوز 10 سازوکاری تعبیه کرده است که اجازه می‌دهد کاربر به نوتیفیکیشن‌های گوشی ویندوزی خود بر روی پی‌سی و یا تبلت مبتنی بر ویندوز 10 دسترسی داشته باشند، با این حال دارندگان گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند با کمک کورتانا از این قابلیت البته با محدودیت بیشتر استفاده نمایند. ما را در ادامه در فارنت همراه کنید تا شیوه اتصال و همگام‌سازی اعلانیه‌های گوشی اندرویدی با ویندوز 10 را مرور نماییم.

2

قبل از شروع این نکته را در نظر داشته باشید که برای همگام‌سازی اعلانیه‌های گوشی اندرویدی با ویندوز ۱۰ پی‌سی یا لپ‌تاپ حتماً لازم از که گوشی شما به نسخه ۵ یا جدیدتر پلتفرم اندروید مجهز شده باشد و علاوه بر آن آپدیت سالانه ویندوز ۱۰ را هم پیش‌تر دریافت کرده باشید.

در مرحله اول ابتدا اپلیکیشن کورتانا برای دستگاه‌های اندرویدی را ابتدا از طریق این لینک دریافت و نصب نمایید.appnet-google-play

اپلیکیشن کورتانا باز کرده، تنظیمات عمومی را اعمال کرده و سپس از منوی همبرگری سمت چپ صفحه گزینه Settings را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در بخش تنظیمات حتماً بایستی نام اکانتی که در گوشی ثبت کرده‌اید، با اکانتی که بر روی دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ فعال است یکسان باشد.

cortana-android-settings-scn

در این صفحه قابلیت Sync Notifications را فعال کنید.

اگر قسمت‌های قبلی را درست انجام داده باشید، اکنون با لیستی از اپلیکیشن‌های نصب شده بر گوشی روبه‌رو خواهید شد که بر اساس نظر خود می‌توانید تعیین کنید نوتیفیکیشن های کدام برنامه بر روی دستگاه ویندوزی شما نمایش داده شود.

cortana-android-settings-scn-2

به عنوان مثال اگر مایل هستید صرفا اعلانیههای اپلیکیشن توئیتر را تنها بر روی گوشی خود دریافت کنید، نیاز نیست که در این بخش تیک مربوط به آن را فعال کنید.پس شخصی‌سازی تنظیمات این قسمت با پیغامی مواجه خواهید شد که از شما می‌خواهد مجوز همگام‌سازی این اطلاعات را صادر کنید.

cortana-android-settings-scn-3

توجه داشته باشید از آنجا که در این روش اعلانیه‌ها از طریق دستیار صوتی کورتانا به ویندوزی ۱۰ منتقل می‌شود، حتماً بایستی گوشی شما به طور مداوم به اینترنت متصل شده باشد.

اگر مراحل قبلی را به درستی طی کرده باشید، زین پس اعلانیه هایی از قبیل پیامک‌های دریافتی و یا تماس‌های از دست رفته گوشی شما در قسمت مرکز اعلانیه ویندوز ۱۰ در دسته‌بندی مشخصی با نام گوشی و سربرگ Google نمایش داده خواهد شد.

windowscentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حامد می‌گوید

    به یاد اوردن سیر تکامل ویندوز از 98 تا 10 خیلی برام لذت بخش بوده

  2. سندباد می‌گوید

    یکی از بهترین تجربه هام کار با ویندوز بود.