آموزش کامل Stories در اینستاگرام برای تازه‌کارها

اگر از کاربران اینستاگرام هستید احتمالاً متوجه اضافه شدن دایره‌هایی در بالای صفحه و قابلیت Stories شده‌اید. در این مطلب قصد داریم استفاده از این ویژگی را به‌طور کامل برایتان توضیح دهیم.

1058

قابلیت Stories یا داستان‌ها در اینستاگرام به‌تازگی اضافه شده و می‌توان آن را تا حدی یک کپی آشکار از اپلیکیشن Snapchat دانست. اما حالا که اینستاگرام به‌ویژه در ایران هواداران و کاربران بیشتری دارد خوب است با این ویژگی بیشتر آشنا شویم.

مطلب در 14 مهرماه با آخرین تغییرات اینستاگرام آپدیت شد


استوریز (Stories) چیست؟

قابلیت Stories یا داستان‌ها برای به اشتراک‌گذاشتن موقتی تصاویر و ویدئوها با فالورها یا همان دنبال‌کنندگان شماست. تصاویر و ویدئوهای این بخش تنها به مدت 24 ساعت و در بالای صفحه برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب در بالای صفحه خود و به صورت دایره‌هایی تصاویر و ویدئوهای موقت از فالویینگ‌هایتان را مشاهده می‌کنید که در 24 ساعت اخیر قرار داده شده است.

Storyها در صفحه پروفایل نمایش داده نخواهند شد و همان‌طور که گفتیم موقتی هستند. شما می‌توانید در طول روز چند Story هم منتشر کنید که هنگام نمایش به‌ترتیب برای مخاطبان ظاهر خواهد شد.

هنگام مشاهده Storyهای دیگران می‌توانید با لمس گزینه Send Message یک پیام شخصی مرتبط با آن داستان را برای فرد ارسال کنید و یا با لمس سه‌نقطه و Report تصاویر و ویدئوهای نامناسب و ناقض قوانین را گزارش دهید. همچنین عددی که بالای صفحه مشاهده می‌کنید نشان‌گر تعداد ساعاتی است که از انتشار داستان زمان گذشته و با رسیدن این عدد به 24 آن Story حذف خواهد شد.


چگونه Story ارسال کنیم؟

ارسال داستان یا Story در اینستاگرام بسیار ساده است. کافیست دکمه + را در بالای صفحه لمس کنید. حالا می‌توانید با فشردن دکمه دایره‌ای شکل عکس گرفته و یا با نگه‌داشتن آن تا ده ثانیه ویدئو ثبت کنید. دکمه صاعقه شکل برای فعال و غیرفعال کردن فلش دوربین بوده و دکمه‌ای با دو فلش نیز برای جابجایی بین دوربین پشت و سلفی کاربرد دارد.

instagram-stories-1

اگر بخواهید تصاویر را از گالری گوشی بارگذاری کنید کافیست انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا تصاویری که در 24 ساعت اخیر ذخیره کرده‌اید برای شما نمایش داده شود. دقت داشته باشید تصاویر Stories و همچنین ویدئوها تمام صفحه و مستطیلی شکل هستند.

حالا می‌توانید با کشیدن انگشت از چپ به راست یا راست به چپ افکت‌های مختلف را روی تصاویر خود اعمال کنید. همچنین قادرید با لمس دکمه به شکل قلم در بالای صفحه با قلم‌های مختلف روی تصاویرتان بنویسید و رنگ قلم را نیز از پایین صفحه انتخاب کنید. یک ترفند در این صفحه برای انتخاب هر رنگ دلخواه نگه‌داشتن انگشت روی یکی از رنگ‌ها و سپس کشیدن به سمت رنگ مورد نظرتان است.

instagram-stories-2

یک قابلیت دیگر نیز نوشتن روی تصاویر است که با فشردن دکمه Aa در بالای صفحه انجام می‌شود. پس از درج نوشته می‌توانید آن را با یک انگشت جابجا کرده و با دو انگشت تغییر اندازه داده و بچرخانید. وقتی کار ویرایش تصویرتان تمام شد می‌توانید با فشردن دکمه پایین سمت راست (فلش به سمت پایین) تصویر را در گالری خود ذخیره کنید و یا با فشردن دکمه دایره‌ای شکل پایین آن را ارسال کنید. همچنین می‌توانید پس از ارسال Story آن را باز کرده و با لمس سه‌نقطه و انتخاب …Share as Post آن‌را به شکل یک پست‌ عادی نیز در صفحه خود منتشر کنید.


سوالات رایج در مورد Stories اینستاگرام

– آیا می‌توانم Stories را به‌طور کلی غیرفعال کنم؟

متأسفانه در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

– چگونه استوری چندقسمتی قرار دهم؟

کافیست پس از قرار دادن استوری اول استوری‌های بعد را با فشردن دکمه دوربین در بالا و سمت چپ صفحه و سپس گرفتن عکس و انتخاب گزینه Your Story اضافه کنید.

– استوری لایو چیست و چگونه استوری لایو بگذاریم؟

برای آموزش کامل استوری‌های لایو به این مطلب فارنت مراجعه کنید.

– چگونه می‌توانم بدانم چه کسانی از Storyهای من بازدید کرده‌اند؟

برای این‌کار کافیست استوری خود را باز کرده آن را به بالا کشیده و یا دکمه پایین صفحه را فشار داده و لیست افراد را مشاهده کنید.

instagram-stories-views

اگر در این بین فردی وجود دارد که نمی‌خواهید از این پس داستان‌های شما را ببیند می‌توانید روی دکمه ضربدر مقابل نام او لمس کنید. در این قسمت همچنین می‌توانید Story خود را ذخیره کنید، آن را در صفحه اصلی خود به اشتراک بگذارید و یا با لمس آیکن سطل آشغال آن را حذف کنید.

– چه‌کسانی می‌توانند در هنگام مشاهده Stories برای ما پیام ارسال کنند؟

تمامی فالورهای شما این امکان را دارند تا برای داستان‌های شما پاسخی ارسال کنند اما در تنظیمات Story Settings می‌توانید این امکان را به افراد زیر محدود کنید:

instagram-stories-reply

فالورهای شما (Your Followers)

فالورهایی که شما هم آن‌ها را فالو می‌کنید (Followers You Follow Back)

هیچکس (Off)

– آیا می‌توانم بدون این‌که فردی متوجه شود Story او را ببینم؟

خیر وقتی از استوری کاربری بازدید کنید نام شما برای او قابل رؤیت خواهد بود.

– چگونه می‌توانم استوری‌های چندقسمتی بگذارم؟

کافیست چند تصویر یا ویدئوی جداگانه در استوری منتشر کنید تا به‌صورت چندقسمتی نمایش داده شود.

– چه کسانی می‌توانند Storyهای مرا ببینند؟

برای اکانت‌های پرایوت یا شخصی تنها فالورها قادرند تا استوری یا داستان‌های شما را ببینند.

برای اکانت‌های عمومی فالورها آن را در بالای صفحه خود مشاهده کرده و هر کاربری می‌تواند با مراجعه به پروفایلتان Storyهایتان را ببیند.

– نمی‌خواهم Storyهای یک فرد خاص را ببینم؛ باید چکار کنم؟

روی دایره Story فرد مورد نظر در بالای صفحه انگشت خود را نگه داشته و Mute …’s Story را انتخاب کنید. به این ترتیب استوری این فرد به آخر صف انتقال یافته و به‌صورت خودکار پخش نخواهد شد.

– چه کنیم تا افراد خاصی Storyهای ما را نبینند؟

به تنظیمات و Story Settings مراجعه کنید. سپس Hide Story From را انتخاب کرده و افرادی را که نمی‌خواهید Storyهای شما را ببینند انتخاب کنید.

hide-instagram-stories


چگونه در کامپیوتر و از نسخه تحت وب (وبسایت) به Stories اینستاگرام دسترسی داشته باشم؟

برای این‌کار می‌توانید از مرورگر گوگل کروم و افزونه Chrome IG Story استفاده کنید.

instagram-stories-web

این افزونه را می‌توانید به رایگان از فروشگاه کروم دانلود کنید:

appnet-chrome-store


همچنین می‌توانید در صورت نیاز از مطالب آموزشی دیگر فارنت در مورد اینستاگرام نیز استفاده کنید:

منبع: فارنت

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1,058 نظر برای این مطلب
  1. mohamad می‌گوید

    سلام استوری فقط 15 ثانیه میزاه چطور ادامه استوری رو از ثانیه 16تو استوری بعد بزارم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      برنامه هایی برای این کار وجود دارن در عین حال اگر با استفاده از دوربین استوری فیلمبرداری کنید همون لحظه خودش تنظیم میکنه

  2. setare می‌گوید

    سلام این استوریا که میزارن سریع میره میاد مثلا یه نفر داره راه میره یهو برمیگرده چطوریه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      هنگام گرفتن استوری صفحه رو به سمت راست و چپ بکشید و از سایر امکانات مانند جیزی که گفتید (rewind) استفاده کنید

  3. ياسي می‌گوید

    سلام.من صفحه استوری رو که باز میکنم مینویسه enable camera access و وقتی میزنم روش میره تو setting ولی نمیدونم باید چیکار کنم
    میشه راهنمایی کنید که چجوری اون رو از بین ببرم تا بتونم استوری بزارم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شما دسترسی اینستاگرام به دوربین رو بستید. باید بهش دسترسی بدید.

  4. Nazanin می‌گوید

    سلام روز بخیر من وقتی استوری می ذارم همسرم استوریه منو نگاه می کنه ولی اسمش برای من نمیاد .من خودم می رم از توگوشیش استوریمو نگاه می کنم ولی اسمش تو گوشیه خودم تولیست نیس یا حتی یکی از دوستام از روی استوری تودایرکت پی ام می ده ولی اسمش تو لیست کسایی ک استوری رو نگاه کردن نمیاد.تو تنظیمات هم نگاه می کنم ولی همه چی درسته چرااین اتفاق میفته وچجوری رفعش کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از خود اینستاگرام هست
      فقط می‌تونم بگم مطمئناً راهی وجود نداره که بشه بازدید از استوری رو پنهان کرد و مخفیانه استوری کسی رو با خود برنامه دید.

  5. نسترن می‌گوید

    سلام، وقتی به یک استوری react نشون میدن عکس ایموجی مورد نظر همراه با عکس استوری برای فردی که استوری گذاشته ارسال میشه، بعد از ۲۴ ساعت که استوری حذف میشه فقط ایموجی همراه با جمله reacted to your story میمونه.ولی من یه استوری گذاشتم react یکی از فالوورام بدون عکس استوری برام فرستاده شد تو همون ساعت های اول یعنی هنوز استوری حذف نشده ولی react ای که برام میفرستن بدون عکس استوریم میاد،میخواستم علتشو بدونم،مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      احتمالا مشکل از خود اینستاگرام بوده راهی برای انجام این کار نیست!

  6. نگار می‌گوید

    سلام من میخوام پست کسی رو که پیجش عمومیه استوری کنم توی پست بیشتر از یه عکسه مثلا سه چهار تا عکس پشت سر هم ولی موقع استوری فقط عکس اول رو نشون میده بدون کپشن چیکار کنم اینستاگرام رو آپدیت هم کردم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      طبیعیه فقط عکس اول رو نشون بده! در مورد کپشن هم نهایت خط اول رو نشون میده. کافیه یک بار موقع پست کردن استوری روی عکس بزنید تا حالت بعدی ظاهر بشه

  7. Faran می‌گوید

    سلام،من هروقت میخوام استوری فیلم بذارم رنگاش قاطی میشه دیگه اعصابموخرد کرده برنامروآپدیت هم کردم حتی حذف کردم و دوباره نصب کردم میشه راهنمایی کنین،تاببینم مشکل از چیه ممنون🙏🙏

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با خود بخش استوری فیلم بگیرید

  8. Sirvan می‌گوید

    سلام خیلی ممنون از این که جواب سوال ها رو میدید🙏ببخشید من شخصی رو فالوو کردم که پیجش قفل بود اونم فالوومو قبول کرد و اون وقتی استوری میزاره برای من میاد و میتونم پستاشو ببینم فقط الان وقتی که من می خوام استوری بزارم اون شخص تو لیستی که استوری براشون میره نیست و بعدام نمی بینه استوریمو مشکل چیه ممنون میشم بگید🙏🌺🌺🌺🌺

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      از کجا می‌فهمید استوری براش نمی‌ره؟ صرفا به خاطر اینکه جز لیست کسایی که استوری رو می‌بینن نیست؟ نه! درست نیست. اگر استوری رو به صورت عمومی منتشر می‌کنید نمی‌شه گفت برای اون نمی ره صرفا استوری رو نمی‌بینه حالا به هر دلیلی که مهم ترینش می‌تونه بالا بودن تعداد فالوینگ‌های شخص و استوری های بالای صفحه اس که نوبت به شما نمی رسه. اگر بدبین نباشیم :)

      1. Sirvan می‌گوید

        بله به خاطر همین چون امتحان کردم اگه استوریم به صورت عمومیم بزارم نمیبینه فقط اون کسایی که تو لیست استوری هستن میبینن،ولی دیشب با یک پیج دیگه امتحان کردم که اونم قفل بود من فالوش کردم و اونم با پیج دیگه قبول کردم و اومد تو لیست فالوور هام و تونستم با پیجی که امتحانش کردم استوری پیج خودمو ببینم ،،ولی اون شخصی که فالووش کردم فرقی نمیکنه که تو لیست فالوور ها باشه یا فالووینگ ؟؟؟؟چون پیج اونو فقط تو لیست فالووینگ هسته نه فالوورهام

      2. Sirvan می‌گوید

        فقط برای اون شخصم این طوری نیست اگه بگیم فالوینگ هاش زیادن استوری هاش زیادن نمی تونه ببینه ،،اره زیادن ٣۶۵تقریبا ،،ولی اگه بگم مشکل اینه یکی دیگه رو فالوو کردم پیج اونم قفل بود اونم فالوومو قبول کرد فالووینگ هاش٨٧ نفر هستن اونم استوری هامو نمیبینه

  9. ندا می‌گوید

    سلام چرا نمیتونم پست خودم و دیگران رو توی استوریم بفرستم؟!!! اصلا گزینه اش نیست

  10. Roya می‌گوید

    سلام بچه ها من ایفون ۷ دارم، تو بقیه گوشیادیدم که وقتی استوری میگیری به صورت ویدیو ، وقتی مدت ۱۵ ثانیه تموم میشه استوری قطع نمیشه دوباره یه استوریه جدید بلافاصله میاد ولی واسه من قطع میشه حتی اینستامم اپدیت کردم اما درست نشد کسی میدونه چطوری این قابلیت و باید داشته باشم لطفا جواب بدید

  11. سعید می‌گوید

    سلام استوری هایی که فالوورهام میذارن خیلی بزرگ نشون میده طوری که قسمتی از استوری نمی افته خودم هم که استوری میذارم همینجوریه… چه جور باید درستش کنم؟؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید عکس یا ویدئو رو عمودی بگیرید

  12. مریم می‌گوید

    سلام کاش در مورد ویدیو گذاشتن بیشتر توضیح میدادین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ویدئوهای استوری محدودیت 15ثانیه‌ای دارن و باید به شکل عمودی باشن. محدودیت ویدئوها در IGTV کمتره و اینجا میتونین راجع بهش بخونین:
      آموزش کامل IGTV اینستاگرام؛ همه چیزهایی که باید بدانید

  13. azisa می‌گوید

    سلام. چطوری به استوری لینک اضافه میکنن. استوری رو که میکشم بالا وارد لینک میشه.؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این قابلیت فقط برای صفحه های بیزنس با فالور بیش از ۵۰۰۰ فعاله

  14. ملینا می‌گوید

    سلام من میخوام با اینستاگرام موبایلم که تو سایت هست فیلم ستوری کنم اما فقط قابلیت عکس نشون میده بهم باید چه جوری بزارم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید با اپلیکیشن بذارید. از مرورگر نمیشه

  15. احمد می‌گوید

    سلام چجوری استوری میزاریم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب رو بخونید برای همین نوشته شده اصلا

  16. مهرسا می‌گوید

    سلام من نمیدونم چرا میرم رو اینستاگرام کلوز آپ میزنه هنگ میکنه
    حافظه دارم آنتی ویروسم دارم مشکلی نداره
    استوری هم ب هیچ وجه نمیتونم بزارم خیلی سنگینه انگار برنامه
    با نت خطمم همینجوره
    میشه کمکم کنین؟ممنون میشم

  17. حسین می‌گوید

    سلام.کسی رو میشه اَد کرد که تا استوری گذاشته میشه نوتیفیکیشن بیاد براش.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

      1. حسین می‌گوید

        چرا بعضی وقتا یکی از کسانی که فالو کردم استوری میزاره تا آنلاین میشم چنین پیامی میاد برام
        added to their sroty اول پیام هم اسم طرف رو نوشته

        1. علی ارغوان می‌گوید

          وقتی بعد از مدت طولانی استوری بذارید این نوتیفیکیشن ارسال میشه برای فالورها

    2. Hadise می‌گوید

      بله کافیه id اون شخص رو تایپ کنید در استوریتون
      مثل @jack

  18. Hadis___74 می‌گوید

    سلام میشه بگین چطوری باید بفهمم کی از استوریم اسکرین گرفته
    بروزرسانی کردم ولی بازم نشون نمیده
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چنین قابلیتی وجود نداره.

  19. ساحل می‌گوید

    سلام ببخشید چطوری میشه حالا بر فرض من سه تا استوری میزارم بعد اون طرف استوری اول منو میبینه بعد دومی نمیبینه سومی میبینه یعنی اخری میبینه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      معمولا برای اینکه بیان توی لیست ویوورها باید چند ثانیه از استوری رو ببینن و اگر سریع رد کنن نمیان

  20. Soheyl می‌گوید

    سلام
    من توی اینستام دوتا پیج دارم ولی وقتی میخام استوری بزارم توی یکی از اکانتام و مکان بزنم فقط ی شهرو میاره ولی اون یکی اکانت هر کجا رو ک سرچ کنم میاره اما توی اون یکی اکانت هرچی جاهای دیگه رو سرچ میکنم مینویسه ک مکان پیدا نشد…
    راه های مثل بروز کردن اینستا و استفاده از فیلتر شکنو روشن کردن مکان گوشی، همه رو امتحان کردم حتی اینستارم حذفو نصب کردم از اکانتم خارج شدم دوباره رفتم ولی بازم نشد ک نشد لطفن راهنمایی کنین چطوری میتونم درستش کنم
    مدل گوشیمم Note 4 Samsung

  21. سجاد می‌گوید

    سلام من میخوام یه کلیپ ۱دقیقه ای بزارم استوری ۱۵ ثانیه بیشتر نشون نمیده چجوری کامل بزارم یا کلیپ رو ۴قسمت کنم که کانل پخش بشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی استوری نمیشه بیشتر از 15 ثانیه ویدئو گذاشت. برای چند قسمت کردن اپلیکیشن زیاده جستجو کنید مثل Cut Story یا Continual

  22. maryam می‌گوید

    سلام !
    ببخشید من هنگامی که از گالری عکس انتخاب میکنم و استوری میذارم ! اما بعد میبینم که رنگ سبز در پایین صفحه ایجاد شده😑😐 میشه اگر میدونین توضیح بدین تا درست شه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اینستاگرام رو آپدیت کنید. مشکل از خود اینستاگرام هست درست نشد منتظر نسخه بعدی بمونید

  23. ميلاد می‌گوید

    سلام چطور استوری کسی رو که mute کردیم رو دوباره unmute کنم ؟مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برید به آخر استوری ها. روی استوریش انگشتتون رو نگه دارید و unmute کنید

  24. Kimia می‌گوید

    سلام. من استوری چند شخص رو میوت کردم… حالا چطور میتونم به حالت اول برگردونم؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تا جایی که می‌دونم راهی نداره

  25. nadereh می‌گوید

    .سلام من دوتا اکانت فعال دارم تو یکی از اینا هایلایت رو نشون نمیده ولی اونیکی مشکلی نداره و نشون میده علتش چیه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این قابلیت‌ها به طور معمول از طرف اینستاگرام برای اکانت‌ها فعال میشه و تنظیمات خاصی نداره که بگم

  26. غزاله می‌گوید

    برای بیزینس کردن پیج اگه کسی اکانت فیسبوک نداشته باشه نمیتونه؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر

  27. غزل می‌گوید

    سلام پیج من پرایوته و یه نفر رو فالو کردم (ولی ایشون فالو نکرده) و پیج اون فرد پابلیکه
    اگه یه استوری بذارم و تگش کنم توی استوریم ، براش توی دایرکت منشن نمی اد و نمیتونه پستمو ببینه؟؟؟
    اگه نمیشع پس اصن چه کاریه که اینستا به پیج های پرایوت اجازه میده افردای رو که جز فالوورات نیستن تگ کنی؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر نمیتونه ببینه..

  28. منیر می‌گوید

    سلام من یک ویدیو دو دقیقه ای رو میخوام بزارم استوریز قسمت اول رو میزارم برا قسمت دوم دوباره از اول فیلم شروع میشه چکار کنم ادامه ش اپ بشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تا جایی که میدونم با خود اینستاگرام نمیشه باید از برنامه‌های جانبی استفاده کنید

  29. Kimia می‌گوید

    سلام ،من میخوام تو استوری عکس بذارم ،قسمت بارگذاری عکس غیرفعال شده ،باید چیکار کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تنظیماتی نداره که بگیم بعدا دوباره امتحان کنید

  30. رضا می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    من ایفون دارم جدیدا اینستامو اپ کردم تو قسمت استوری قبلا می تونستم عکس های 24 ساعت قبل رو بزارم ولی الان نمیشه قسمت گالری از استوریم حذف شده چیکار باید بکنم؟ جالب اینجاست اکانت جدید ساختم قسمت گالری تو استوری وجود داره , لطفا راهنمایی گنید تشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از خود اینستاگرام هست. تنها راه حل موجود صبر کردن هست

  31. آزی می‌گوید

    سلام تو‌قسمت استوری قبلا کل گالری گوشیم‌ بالا میومد و لی چند وقته فقط ۲۴ساعت اخیر میاد. اپدیت هم کردم.لغو نصب هم کردم ولی درست نشد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در حالت پیشفرض فقط تصاویر اخیر باید نشون داده بشه. کافیه یه عکس رو ویرایش و ذخیره کنید اگر بخواید به این لیست اضافه بشه

  32. سحر می‌گوید

    سلام ، پیج شخصی پرایوت هست ، اما برای من که جز فرندهای این شخص نیستم وقتی اسم اونو سرچ میکنم دایره قرمز استوری میاد ، اگر باز کنم برای اچن شخص میره ؟!؟ و اینکه این پیج بسته هست ولی استوری این فرد رو میبینم چطوری امکان داره؟؟؟؟ ممنون ازشما

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      استوری افرادی که اکانتشون پرایوت هست رو فقط فالورها می‌تونن ببینن . اگر می‌تونید ببینید یا فالورش هستید یا اکانتش پرایوت نیست و در هر صورت اسمتون ثبت میشه

  33. sami می‌گوید

    سلام خسته نباشی چطور یه فیلم قدیمی بزارم استوری اما تمام صفحه باشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر عمودی نیست باید با برنامه های ویرایش ویدئو ویرایشش کنید

  34. shooka می‌گوید

    سلام من هرچقدر اینستاگراممو آپدیت می کنم در بخش ((استوری)) گیف نمایش داده نمیشه مشکل چیه ؟ تا یک هفته پیش بود الان نیست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      به خاطر مشکلات مربوط به gif های نژادپرستانه این قابلیت فعلا غیرفعال شده

  35. حبیب می‌گوید

    سلام استور میخوام بزارم ولی 15ثانیه بیشتر نمیزاره لطفا راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      محدودیت استوری برای همه کاربرا 15 ثانیه است

  36. Sahel می‌گوید

    چگونه باید استوری رو پاک کنیم ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      استوری رو باز کنید. روی سه نقطه ضربه بزنید و Delete

  37. فرزاد می‌گوید

    سلام من کلیپی برای استوری میزارم تصویر بزرگتر نشون داده میشه انگارکه بزرگ کردی تصویررو چطورمیتونم این مشکلوحل کنم؟
    سپاس از راهنماییتون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید ویدئوها رو عمودی ضبط کنید و ترجیحا از طریق دوربین خود بخش استوری

  38. سیدمحمد میرشاهدهی می‌گوید

    سلام، دو تا اکانت روی آیفونم دارم که پیج شخصیم امکان هایلایت کردن استوری رو داره ولی پیج بیزینسیم این امکان رو نداره، ممنون میشم اگه اطلاعات دارید در اختیارمون بزارید، سپاس

  39. s.m می‌گوید

    ایا میشه از طریق لپ تاپ استوری گذاشت؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

      1. نگار می‌گوید

        سلام .من ۲ تا اکانت دارم که برای یکیشون امکان هایلایت کردن یا دیدن هایلایت دیگران وجود نداره . چه جوری می تونم درستش کنم ؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          بعید میدونم بتونید کاریش کنید به مرور فعال میشه این قابلیت ها برای همه اکانت ها

  40. Samira می‌گوید

    سلام چطوری وقتی استوری میذاریم تنظیم کنیم کسی ک میبینه ی بار اون دستوری براش پاک نشه تا 24 ساعت باشه بالا گوشیش باتشکر اگه میشه زودتر جواب بدین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چنین امکانی وجود نداره. در واقع هر استوری بعد از یک بار دیدن به انتهای لیست استوری میره و در صفحه پروفایل فرد مورد نظر قابل دسترسیه البته تا 24 ساعت. نمیشه اون اول بمونه وگرنه همه استفاده می‌کردن خب که دائم اون بالا باشه!

  41. فريد می‌گوید

    با تشکر از راهنمایی هاتون،موفق باشید.

  42. فاطمه مرادی می‌گوید

    چطور میشه با گوشی سامسونگ فونت نوشتن رو تغییر اد

  43. محیا می‌گوید

    سلام چجور میشه هم تو استوری هم‌فیلم گرفت هم‌موزیک در حال پخش در ویدئو‌ضبط بشه

  44. مهدی می‌گوید

    سلام کسی نمیتونه به استوری من جواب بده حتی تو تنظیماتم رفتم ولی بازم همونه درست نشده

  45. sssss می‌گوید

    سلام مشکل من اینه که تواستوری ویدیو نمیتونم بزارم میتونین راهنماییم کنین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این مشکل معمولا از اینترنت و خود اینستاگرام هست. راه حل خاصی نداره که عرض کنم

  46. محسن می‌گوید

    میخوام فیلم بزارم تو استوری فیلم صفحش کامل نمیاد بالا همچنین عکس هام باید چی کار کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متوجه منظورتون نمیشم. باید عکس یا فیلم رو عمودی گرفته باشید

  47. marzieh می‌گوید

    سلام ببخشید گوشه سمت راست استوری اینستام از اون شکلک ها که روی صورت میگیرم نمیاد چی کنمش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گوشیتون چیه؟

  48. مائده می‌گوید

    چرا من نمی تونم چندتا عکس تو استوری بزارم 😢 اصلا شکل دوربین سمت چپ اینستای من نمیاره! حتی ورژن جدید هم نسب کردم😭😭😭

  49. صدف می‌گوید

    سلام. من میخوام استوری بزارم عکس رو کامل نمیزاره ، حتی بصورت اینساگرامی هم درستش کردم اما باز نصفه عکس گذاشته میشه.چکار کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      عکس رو عمودی بگیرید

  50. مريم می‌گوید

    سلام من تو قسمت عکس استوری که عکسو به همه مدل در میاره میرم نمیاد بالا چیکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سوالتون نامفهومه. مطلب رو کامل بخونید

      1. maryam می‌گوید

        ارسال عکس امکان پذیر نیست؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          حتی الامکان توضیح بفرمائید