اپل استارتآپ یادگیری ماشینی Turi را خریداری کرد

به گزارش GeekWire اپل به‌تازگی یک استارتآپ کوچک دیگر با نام Turi را برای بهبود فناوری یادگیری ماشینی خود تصاحب کرده است.

0

اپل عادت دارد تا شرکت‌ها و استارتآپ‌های کوچک را تصاحب کند تا از این روش هم این شرکت‌های کوچک بودجه بیشتری برای پیشبرد تحقیقات و توسعه خود داشته باشند و هم اپل بتواند از فناوری آن‌ها به شکل انحصاری در سرویس‌های خودش استفاده کند. به نظر می‌رسد تصاحب Turi نیز می‌تواند ویژگی یادگیری ماشینی را در اپلیکیشن‌های اپل بهبود ببخشد.

turi-startup-machine-learning

با وجود این‌که اپل ممکن است فناوری و ابزار Turi را در آینده در اختیار سایر شرکت‌ها نیز قرار دهد به نظر می‌رسد در حال حاضر قصد استفاده و توسعه انحصاری از یادگیری ماشینی این استارتآپ را دارد. اگر اخبار فناوری را در ماه‌های اخیر دنبال کرده باشید می‌دانید نه‌تنها اپل بلکه تمامی شرکت‌های فناوری تمرکز خاصی را روی یادگیری ماشینی داشته‌اند و سعی می‌کنند سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایشان با این فناوری عادات و علایق کاربران را تشخیص بدهند. به این ترتیب اپل هم سعی دارد با خرید Turi در این زمینه پیشگام شود.

به گزارش GeekWire اپل این خرید را با مبلغی حدود 200 میلیون دلار انجام داده است و اپل نیز با وجود تأیید خرید از اعلام جزئیات آن خودداری کرده است. گفتنی است اپل پیش از این استارتآپ‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی مختلفی مانند VocalIQ، Emotient و Perceptio را نیز خریداری کرده بود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.