اپل در آیفون 7 از چیپ اختصاصی بلوتوث خود برای ایرفون‌های بی‌سیم استفاده می‌کند

طبق گزارشات اپل در حال ساخت یک چیپ بلوتوث کم‌مصرف برای آیفون 7 به منظور استفاده با ایرفون‌های بی‌سیم است.

0

همان‌طور که می‌دانید تقریباً مطمئن هستیم اپل در آیفون 7 درگاه 3.5 میلی‌متری رایج صدا را حذف کرده و ایرپادهای درون جعبه را نیز با درگاه لایتنینگ عرضه خواهد کرد. این اقدام اپل را می‌توان یک قدم در جهت محبوب‌تر کردن هدفون‌ها و ایرفون‌های بلوتوث نیز عنوان کرد و هیچ بعید نیست که در مراسم رونمایی از آیفون‌ها جدید ایرفون‌های بی‌سیمی نیز شبیه به Gear IconX سامسونگ معرفی شوند. به این ترتیب به گزارش فوربز اپل راهی برای بهبود بزرگ‌ترین ضعف هدفون‌های بی‌سیم یعنی عمر شارژ پایین کشف کرده و آن هم ساخت چیپ بلوتوث اختصاصی در آیفون است.

همان‌طور که می‌دانید پردازنده‌های اختصاصی در آیفون‌ها و آی‌پدها سال‌هاست که از بهترین‌ها به‌شمار می‌رود و اپل حالا می‌خواهد چیپ بلوتوث را نیز سفارشی و اختصاصی طراحی کند. گفته می‌شود اپل در صورت عدم رضایت 100 درصد از عملکرد این چیپ فعلاً آن را کنار خواهد گذاشت و هنوز مشخص نیست که در آیفون‌های پاییز امسال شاهد آن باشیم.

به هر حال عمر شارژ باتری تنها یکی از ضعف‌های ایرفون‌های بی‌سیم نسبت به ایرفون‌های عادی محسوب می‌شوند. هدفون‌های بی‌سیم به‌طور کلی قیمت بالاتری داشته و حتی اگر گران‌ترین آن‌ها را نیز تهیه کنید از نظر کیفیت صدا نمی‌تواند با هدفون‌های حرفه‌ای باسیم رقابت کند. البته گفتنی است فناوری‌هایی مانند aptX برای افزایش کیفیت صدا از طریق بلوتوث در حال گسترش هستند اما می‌توان گفت دنیا هنوز آماده حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا نیست!

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.