اینفوگرافی: اسکنر چشم در گلکسی نوت 7 چگونه کار می‌کند؟

سامسونگ گلکسی نوت 7 را با یک ویژگی کلیدی جدید با نام اسکنر عنبیه چشم یا Iris Scanner معرفی کرد. حالا این شرکت یک اینفوگرافی برای نمایش نحوه عملکرد این ویژگی منتشر کرده است.

4

با وجود این‌که اسکنر چشم ویژگی جدیدی نیست و پیش از این در Lumia 950 نیز شاهد آن بوده‌ایم شکی نیست که گلکسی نوت 7 فروشی ده‌ها برابر بهتر را تجربه خواهد کرد و به این ترتیب برای اولین بار استفاده از این فناوری را رواج خواهد داد. به همین دلیل سامسونگ توضیح کوتاهی را راجع به نحوه عملکرد این اسکنر در اینفوگرافی زیر آورده است.

Galaxy-Note-7-Iris-Scanner

همان‌طور که می‌بینید با وجود قرارگیری یک اسکنر اختصاصی در بالای صفحه‌نمایش، عمل اسکن با همکاری LED فروسرخ (IR) انجام می گیرد. احتمالاً ترکیب این دو سنسور باعث می‌شود گوشی زودتر موقعیت چشمان شما را تشخیص داده و همچنین در نور کم و تاریکی نیز بتواند کماکان عملکرد سریع خود را داشته باشد. این اسکنر همچنین تصویر گرفته شده از چشم شما را به سرعت به اطلاعات رمزگذاری شده تبدیل می‌کند و در واقع هیچ تصویری از شما یا عنبیه چشمتان روی دستگاه ذخیره نخواهد شد؛ درست مانند حسگرهای اثر انگشت.

Galaxy-Note-7-Iris-Scanner-method

جالب است بدانید گلکسی نوت 7 حتی اولین دستگاه سامسونگی با اسکنر چشم هم نیست و این شرکت کمی پیش از این در تبلت Galaxy Tab Iris برای دولت هند از چنین فناوری استفاده کرده بود. اگر به این فناوری علاقمند شده‌اید اما بودجه لازم برای خرید این فبلت پرچم‌دار را ندارید سامسونگ امروز خبر خوبی را هم در این‌باره منتشر کرد. ظاهراً این شرکت کره‌ای قصد دارد اسکنر چشم را به گوشی‌های میان‌رده خود نیز بیاورد و به این ترتیب این ویژگی منحصر به گلکسی نوت 7 نخواهد بود. از آن‌جا که سامسونگ API آن را نیز برای توسعه‌دهندگان عرضه می‌کند می‌توان در آینده شاهد اپلیکیشن‌هایی با ویژگی اسکن چشم برای تشخیص هویت بود.

Galaxy-Note-7-secure-folder

در حال حاضر این اسکنر علاوه بر آنلاک کردن گوشی می‌تواند برای ورود به پوشه امن شما نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به این ترتیب اپلیکیشن‌ها، تصاویر، نوشته‌ها، ایمیل‌ها، ویدئوها و تمامی فایل‌های شخصی شما تنها با اسکن چشمتان نمایان شده و کسی هم نمی‌تواند از خواب بودن شما برای استفاده از اثر انگشتانتان استفاده کند!

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Mehdi می‌گوید

    تکنولوژی جالبیه
    ولی خیلی خیلی امنیتیه
    مگه ما چی تو گوشیمونه که اینقدر باید حفاظت شه

  2. Mehdi. shahpari می‌گوید

    فارنت بد جور دارید به جای آنالیز و بررسی از نوت 7 تعریف و تمجید میکنید توی یک ماه گذشته فقط این گوشی را تبلیغ کردید نه بررسی هر گوشی هر چقدر هم که خوب و عالی باشه بلاخره به سری نقاط ضعف هم داره که شما به آون نپرداخته اید امیدوارم با رونمانی از این قبلت که خود من شخصا از طرفدار ن اونم به مقدار در مورد نقاط ضعف آون هم صحبت کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلام دوست عزیز و ممنون از دیدگاهتون.
      از اونجا که این گوشی هنوز به بازار عرضه نشده فعلاً به توضیح ویژگی های اون پرداختیم و مسلماً وقتی که گوشی به بازار عرضه بشه و ضمناً برای بررسی در اختیار ما قرار بگیره حتماً به نقاط ضعف اون هم اشاره خواهیم کرد.

  3. حمیدرضا می‌گوید

    سلام خیلی جالب بود ممنون