آیفون بعدی ممکن است با 3 گیگابایت حافظه رم عرضه شود

آیفون‌های پرچم‌دار اپل در حال حاضر از دو گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند. حالا به گزارش DigiTimes آیفون بعدی قرار است احتمالاً به حافظه رم 3 گیگابایتی مجهز شود.

0

به گزارش DigiTimes صنایع تولید چیپ‌های حافظه در حال حاضر مشغول آماده‌سازی چیپ‌های DRAM برای آیفون جدید هستند. مهم‌ترین این شرکت‌ها عبارتند از: سامسونگ، SK Hynix و Micron Technology. به نظر می‌رسد آیفون‌های بعدی چه با نام آیفون 7، چه با نام iPhone 6SE و چه هر نام دیگری عرضه شوند از حافظه رم بیشتری برخوردار خواهند شد.

گفته می‌شود این شرکت‌های تولیدکننده قرار است تولیدات خود را در سه‌ماهه سوم 2016 برای پاسخگویی به نیاز اپل افزایش دهند. از آن‌جا که برخی تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی ظرفیت رم پرچم‌داران خود را از 4 به 6 گیگابایت افزایش داده‌اند می‌توان انتظار داشت اپل نیز روند مشابهی را پیش بگیرد؛ هرچند به دلیل بهینه‌سازی‌ها در iOS گجت‌های اپلی به حافظه رم بسیار کمتری برای عملکرد ایده‌آل نیاز دارند.

طبق این گزارش همچنین احتمال افزایش قیمت حافظه‌ها رم نیز وجود دارد که افزایش تقاضا برای فناوری SSD از دلایل آن است. با این وجود این افزایش قیمت تأثیری روی قیمت مصرف‌کننده برای گوشی‌ها و تبلت‌ها نخواهد داشت.gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.