مایکروسافت فروش هدست هولولنز خود را به توسعه‌دهندگان آغاز کرد

هدست هولولنز مایکروسافت جذاب‌ترین و پیشرفته‌ترین استفاده عملی از فناوری واقعیت افزوده محسوب می‌شود. حالا این شرکت رسماً عرضه نسخه آزمایشی آن را به توسعه‌دهندگان آغاز کرده است.

0

در یک پست وبلاگ آقای «الکس کیپمن» مدیر پروژه هواولنز اعلام کرد که تمامی توسعه‌دهندگان و مشتریان کسب‌وکار آمریکا و کانادا حالا می‌توانند تا 5 بسته توسعه‌دهندگان هولولنز را بدون نیاز به ثبت نام در صف سفارش دهند. سفارش این هدست‌ها از طریق وب‌سایت HoloLens انجام شده  و متقاضیان می‌باید دارای یک اکانت مایکروسافت و البته 3000 دلار به ازای هر هدست باشند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت کم‌کم در حال آماده‌سازی برای عرضه نهایی این هدست است. درحالی‌که هدست‌های واقعیت مجازی برای تماشای فیلم‌ها، سفرهای مجازی و مخصوصاً بازی‌ها ایده‌آل هستند کاربرد هدست‌های واقعیت افزوده بسیار گسترده‌تر بوده و نمایش اطلاعات در دنیای پیرامون ما ایده‌ای بسیار جذاب‌تر است که می‌توانید نمونه‌های آن را در ویدئوی زیر ببینید.

با وجود این‌که در وب‌سایت هولولنز تنها شرط خریداری این هدست اکانت مایکروسافت اعلام شده اما صفحه سفارش عضویت در طرف ویندوز اینسایدر و دریافت دعوتنامه را نیز از جمله شرایط عنوان کرده است. به هر حال احتمالاً قیمت 3000 دلاری این هدست باعث می‌شود تنها کسانی برای خرید آن اقدام کنند که مشغول توسعه اپلیکیشن‌های مختلف برای هدست بوده و قصد دارند در آینده از طریق عرضه آن‌ها سودهای کلانی به جیب بزنند. گفته می‌شود ناسا یکی از مشتریان هولولنز بوده و می‌توان حدس زد شرکت‌های فناوری و سرویس‌های مختلف اینترنتی نیز از همین حالا در حال ساخت اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده خود باشند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.