اینها تمامی قابلیت های جدید گلکسی نوت 7 هستند

اگر طی ساعات گذشته اخبار دسته گوشی‌های هوشمند منتشر شده در فارنت را دنبال کرده باشید، بدون شک در جریان هستید که سامسونگ سرانجام از پرچم‌دار جدید سری نوت خود رونمایی کرده است. در همین راستا در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین قابلیت‌های گلکسی نوت 7 را مرور کنیم.

0

باریک‌ترین عضو سری نوت سامسونگ

The-narrowest-Note-ever

به نظر می‌رسد مهندسان سامسونگ تمام تلاش خود را در طراحی بدون نقص گلکسی نوت ۷ به کار گرفته‌اند تا هم عاملی در جهت جذب خریداران بیشتر ایجاد کنند و هم اینکه به انتقادهای سال گذشته و اصل الگوبرداری سری نوت از زبان طراحی پرچم‌داران گلکسی اس پایان دهند. بر این اساس نوت ۷ به لطف بهره‌مندی از نمایشگر ۲ لبه خمیده و ضخامت ۷۳٫۹ میلی‌متری توانسته است عنوان لاغرترین عضو سری نوت را به خود اختصاص دهد. البته طراحان سامسونگ با به کار گیری بدنه‌ای یکپارچه از شیشه و فلز توانسته‌اند وزن این محصول را نسبت به مدل قبلی کاهش دهند که در نهایت حس یک گوشی لوکس را به خریدار القا خواهد کرد.


اولین عضو سری نوت با نمایشگر دو لبه خمیده منعطف

First-Note-with-a-flexible-curved-display

همان‌طور که پیش‌تر با شما همراهان فارنت در میان گذاشتیم، گلکسی نوت ۷ از نمایشگری ۵٫۷ اینچی دو لبه خمیده و منعطف بهره می‌برد که البته میزان خمیدگی لبه‌های آن نسبت به پنل به کار رفته در گلکسی اس ۷ اج کمتر است. به کار گیری این نمایشگر خمیده با ضخامت ۰٫۱۲  میلی‌متر، حالتی مخروطی شکل به قاب پشتی دستگاه داده است که در دست‌گیری آن را لذت بخش تر می‌کند.


سنسور تشخیص عنبیه چشم

Iris-scanning-makes-a-cameo-as-an-extra-biometric-ID-layer

گلکسی نوت ۷ سامسونگ علاوه بر بهره‌مندی از ژیروسکوپ و سنسور تشخیص میزان نور محیط، دارای سنسور تشخیص چهره است که همراه با دو لامپ ال‌ای‌دی و از طریق امواج مادون‌قرمز یک روش نوین بیومتریک در زمینه احراز هویت در گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شود. البته از یاد نبریم که فناوری مشابهی پیش‌تر گوشی لومیا ۹۵۰ مایکروسافت نیز استفاده شده است.

در سوی دیگر جالب است که بدانید به لطف دو ال‌ای‌دی مادون‌قرمزی که سنسور تشخیص عنبیه چشم نوت ۷ را همراهی می‌کنند، کاربران محدودیتی در استفاده از عینک طبی یا آفتابی در محیط‌های عادی یا کم‌نور نخواهند داشت. علاوه بر آنلاک کردن صفحه همچنین قادرید از این روش جدید برای قفل کردن تصاویر، اپلیکیشن‌ها، نوشته‌ها و سایر اطلاعات شخصی خود در کنار پرداخت‌های موبایلی استفاده کنید.


اولین عضو سری گلکسی نوت با قابلیت مقاومت در برابر آب

First-Note-with-a-waterproof-chassis

اگرچه گوشی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج به طور عادی در برابر آب مقاوم هستند، با این حال این دو محصول از داشتن گواهینامه عایقی معتبر محروم بودند. بعد از این که مشخص شد هیچ چیزی مانع سامسونگ نمی‌شود تا پرچم‌داران خود را بدون بدنه‌ای مقاوم برابر آب و رطوبت عرضه نکند، همه ما تا حدی متقاعد شدیم که گلکسی نوت ۷ سامسونگ در برابر آب و همچنین گرد و غبار مقاوم خواهد بود. بر این اساس ششمین عضو سری نوت کره‌ای‌ها از گواهی عایقی IP۶۸ بهره می‌برد و این یعنی آنکه قابلیت ضد گرد و غبار و آب تا عمق ۱/۵ متری و به مدت ۳۰ دقیقه را دارا می‌باشد.


رابط کاربری جدید

New-stylus-interface-for-a-new-color-coordinated-S-Pen

نوت ۷ برخلاف سایر گوشی‌های سامسونگ که دارای رابط کاربری تاچ ویز هستند، از نسخه ارتقا یافته آن به نام Note UX بهره می‌برد. از جمله تغییرات این رابط کاربری نسبت به نسل قبلی آن می‌توان به آیکون‌های جدید برای اپلیکیشن‌ها و تغییرات اندک در رنگ کلی تم رابط کاربری سامسونگ اشاره کرد. در سوی دیگر سامسونگ اپلیکیشن‌هایی مانند Action Memo و S Note را با هم ترکیب کرده و حاصل این کار، یک اپ واحد به نام Notes شده است.

در سوی دیگر قلم S pen این محصول که تنها ۰٫۷ ضخامت داشته اکنون از ۴۰۰ نقطه فشاری در هر اینچ پشتیبانی کرده همچنین برای اولین بار سامسونگ قلم خود را ضدآب طراحی کرده است. قلم گلکسی نوت ۷ دارای قابلیتی تحت عنوان Translate می‌باشد که همان‌طور که از نام آن شاید مشخص باشد، می‌تواند پس از مشخص کردن ابتدا و انتهای جمله، کلمات را ترجمه کند. علاوه بر این اگر با قلم مذکور جملات را هایلایت کنید، آیکون تلفظ نیز نمایش داده خواهد شد که با انتخاب آن ترجمه آن مطلب به زبان دلخواه تلفظ می‌شود. همچنین اس پِن جدید دارای قابلیت Magnify است که به زبان ساده امکان بزرگنمایی هر بخش از صفحه‌نمایش را با نگه داشتن قلم بر روی آن فراهم می‌کند.


اولین گوشی مجهز به درگاه USB-C سامسونگ

First-Samsung-phone-with-a-USB-C-port

سامسونگ بالاخره مجاب به استفاده از درگاه یو‌اس‌بی نوع سی در محصولات خود شده است و اکنون گلکسی نوت ۷ را می‌توان اولین گوشی ساخت کره‌ای دانست که دارای کانکتور USB Type-C است. البته توجه داشته باشید که آداپتوری برای استفاده از کابل‌های معمولی همراه با این دستگاه عرضه خواهند شد و این یعنی آنکه هدست های واقعیت مجازی سامسونگ با آن کار خواهند کرد. خصیصه دریافت و ارسال شارژ در پورت USB Type-C به‌خوبی پیاده‌سازی شده است از این رو دارندگان نوت ۷ خواهند توانست علاوه بر ارسال به مراتب سریع‌تر اطلاعات از طریق این درگاه، باتری گوشی‌های دیگر را هم شارژ کنند.


رنگ‌بندی جدید

New-Blue-Coral-color

گلکسی نوت ۷ را در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، طلایی و رنگ جدید آبی به بازار عرضه خواهد شد با این حال امسال شکل و شمایل و رنگ‌بندی قلم این نسخه‌ها تماماً با گوشی اصلی یکسان هستند و این در حالیست که احتمالاً در چند ماه آینده نیز شاهد عرضه مدل Pink Gold این فبلت باشیم.


اولین گوشی مجهز به پوشش گوریلا گلس ۵

Note-7-ip68

تخمین زده می‌شود که هر پنل دولبه خمیده گلکسی اس ۷ اج سامسونگ ۲۷۰ دلار برای شرکت سازنده هزینه در پی داشته؛ حال به نظر شما پنلی با رزولوشن Quad HD از نوع خمیده و Super AMOLED که دارای دو لبه خمیده است ارزش صرف فناوری منحصر به فردی همچون گوریلا گلس ۵ برای محافظت از آن را ندارد؟

بر این اساس قاب پشتی و صدالبته نمایشگر گلکسی نوت ۷ سامسونگ توسط گوریلا گلس ۵ محافظت شده است که ۵ تا ۱٫۸ برابر عملکرد بهتری نسبت به گوریلا گلس ۴ داشته است.


لوازم جانبی جدید

New-Note-line-accessories

از آنجا که نوت ۷ تقریباً قدرتمندترین فبلت اندرویدی بازار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود سامسونگ لوازم جانبی متعددی را در جهت استفاده از قلم و نمایشگر عظیم جثه آن عرضه نماید. کاور سبک و قابل حمل جدید S-View سازگار با ویژگی‌های نوت ۷ که امکان نمایش محتویات نمایشگر را تا زاویه ۶۰ درجه امکان‌پذیر می‌کند در کنار باتری جانبی با قابلیت مقاومت در برابر آب بر اساس استاندارد IP۶۸ از دیگر محصولات جانبی پرچم‌دار جدید سامسونگ محسوب می‌شود.


اولین گلکسی نوت با حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۶۴ گیگابایتی

First-Note-with-64-GB-base-storage

آخرین قابلیت منحصر به فرد نوت ۷ نسبت به سایر اعضای این خانواده، بهره‌مندی از حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی از نوع  UFS ۲ است که البته با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی قابل افزایش است. در کنار این موضوع، شرکت کره‌ای برای آن دسته از افرادی که به فضای بیشتری نیاز دارند یک اکانت ۱۵ گیگابایتی ذخیره‌سازی ابری هدیه خواهد داد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.