اندروید حالا دسترسی سایر دستگاه‌ها به اکانت گوگل شما را به اطلاعتان می‌رساند

این روزها کاربران بیشتر به امنیت خود اهمیت می‌دهند و از آن‌جا که  بسیاری از کارهای ما دیگر اینترنتی انجام می‌شود بهتر است از کوچک‌ترین فعالیت‌های مشکوکی آگاه شویم.

0

به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته تا یک ویژگی بسیار مفید را به گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی اضافه کند. پیش از این وقتی فردی با دستگاه دیگری به اکانت گوگل شما متصل می‌شد شما ایمیلی دریافت می‌کردید که این اتفاق را به اطلاعتان می‌رساند. حالا اگر از گاربران اندروید هستید گوگل این اتصال‌ها را از طریق یک نوتیفیکیشن به شما اعلام خواهد کرد. به این ترتیب اگر کسی به پسورد شما دسترسی داشته باشد و بتواند به اکانت شما وارد شود سریع‌تر از این اتفاق باخبر شده و می‌توانید پیش از آن‌که او به اطلاعات حساسی دسترسی پیدا کند ارتباطش را قطع کنید. در حال حاضر اکانت‌های گوگل پر از ایمیل‌ها، تصاویر ذخیره شده، گاهی اطلاعات حساب‌های بانکی، لیست پیام‌ها و بسیاری اطلاعات حساس دیگر است که نمی‌توان به سادگی از کنار امنیت آن گذشت.

این ویژگی جدید اندروید به‌تازگی و به مرور برای تمامی کاربران فعال خواهد شد و گوگل می‌گوید شاید این فرآیند تا دو هفته هم به طول بیانجامد. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید پیامی با عنوان «آیا شما همین حالا وارد شدید؟» روی گوشی‌های اندرویدی شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با لمس Review Account Activity اطلاعات دقیق‌تری را در مورد دستگاه و مکان اتصال کسب کنید.

گفتنی است گوگل پیش از این تأیید هویت دومرحله‌ای را نیز بسیار ساده‌تر کرده بود و ما هم پیشنهاد می‌کنیم برای امنیت بیشتر همواره چه برای گوگل، چه اینستاگرام، چه مایکروسافت و چه سایر سرویس‌ها از تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده کنید.

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.